Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خطیبی، روانپزشک و دکترای علوم ارتباطات اجتماعی گفت: ممکن است در فصل پاییز افراد خلق و خوی افسرده پیدا کرده و احساس غم داشته باشند اما هیچ کدام از این موارد نمی تواند نشانه افسردگی باشد.

اخبار اجتماعی ایران/ حسین خطیبی درباره افزایش احساس غم و ناراحتی در فصل پاییز گفت: در فصل پاییز به دلیل تغییر ساعات روز و تاریک شدن زود هنگام هوا، گاهی احساس غم و ناراحتی در افراد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبی با بیان اینکه این افزایش احساس غم در پاییز نشانه افسردگی نیست، عنوان کرد: ممکن است در این فصل افراد کمی خلق و خوی افسرده پیدا کرده یا به دلیلی خاص احساس غم داشته باشند، اما تنها در صورت احراز معیارهای افسردگی و تایید آن توسط پزشک می توان فرد را افسرده خواند.

وی با اشاره بر علائم افسردگی اظهار کرد: تغییرات خلقی، افزایش ناامیدی، احساس غم، کاهش انرژی و کاهش علاقه فرد نسبت به اموری که پیش تر از آن ها لذت می‌برده از جمله مواردی است که در صورت مشاهده در فرد می‌توان وی را افسرده خواند. 

این روان پزشک درباره افسردگی فصلی نیز توضیح داد: افسردگی فصلی نیز یک الگوی تکرار شونده افسردگی است که حداقل یک بار در سال در برخی فصول برای بیمار رخ می‌دهد.

خطیبی اضافه کرد: در این شرایط نیز میزان احساس غم و ناراحتی در فرد افزایش می‌یابد. وی اولین درمان برای افسردگی را مراجعه به پزشک و انجام روش های درمانی متناسب خواند.

این روان پزشک با اشاره به راه کارهایی برای کاهش احساس غم در پاییز تصریح کرد: افزایش فعالیت های اجتماعی، شرکت در معاشرت های خانوادگی، حضور در جمع، افزایش ارتباطات، تغییر فضا و عادت های زندگی روزمره از جمله مواردی است که می‌تواند میزان احساس اندوه در این فصل را کاهش دهد.

خطیبی با بیان اینکه ژنتیک می تواند در بروز افسردگی موثر باشد، اضافه کرد: به عنوان مثال احتمال بروز افسردگی در فرزندان کسانی که این بیماری را دارند وجود داشته و بهتر است این دسته از افراد به وضعیت روحی خود توجه داشته باشند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور

گزارش فصل پاییز ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با فاصله کمی از گزارش تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد.

ایسنا-تهران- بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت 4G دو اپراتور اول و دوم کشور در پاییز ۱۴۰۲ مانند تابستان این سال با کاهش روبرو بوده و فقط در رایتل با اختلاف معناداری سرعت اینترنت 4G افزایش داشته است.
مقایسه گزارش فصل بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۲ رگولاتوری از تداوم کاهش سرعت اینترنت در دو اپراتور اول و دوم حکایت دارد و این گزارش‌ها نشان می‌دهد رایتل تنها اپراتوری محسوب می‌شود که هر فصل، افزایش سرعت اینترنت را ثبت کرده است.
رایتل از بهار تا پاییز ۱۴۰۲ در سرعت اینترنت شبکه 4G، سیر صعودی را تجربه کرد و میانگین این سرعت در تابستان سال قبل ۱۹.۲۶ مگابیت‌برثانیه بود که طبق آخرین آمارهای رگولاتوری در پاییز ۱۴۰۲ به ۲۰.۶۸ افزایش پیدا کرده است. این در حالی‌است که سرعت اینترنت شبکه 4G اپراتور اول در تابستان سال گذشته ۱۱.۹۷مگابیت‌برثانیه بوده و در پاییز به ۱۱.۷۵مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته این کاهش در اپراتور دوم چشمگیرتر بوده و سرعت اینترنت شبکه 4G در فصل پاییز به ۱۱.۹۷ مگابیت‌برثانیه رسیده؛ درحالی‌که در تابستان ۱۴۰۲ این سرعت ۱۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه بوده است.
طبق بررسی‌های صورت گرفته از بسته‌های مصرفی اینترنت هر سه اپراتور همراه کشور، رایتل تنها اپراتوری است که بسته‌های بلندمدت یک‌ساله با حجم‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابایتی را به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟