Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد علوم و تحقیقات، این پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران» توسط دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات که خود از معلولان جسمی و حرکتی است، دفاع شده است.

سهیلا سادات حسینی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات گفت: امروزه با رشد آگاهی عمومی و تقویت حوزه‌های اجتماعی، نادیده گرفتن حقوق اجتماعی ناتوانان و معلولان امری بدیهی است؛ همچنین نباید فعالیت و حضور افراد ناتوان در عرصه اجتماعی نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از نیروی انسانی هر جامعه را افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی (معلولین) تشکیل می‌دهند که دارای نیازهای ویژه و شرایط خاص برای فعالیت های روزمره و حرفه ای خود هستند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، این افراد ۱۰ درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند که به دلیل شرایط خاص و نیازهای ویژه، عموماً با دشواری‌هایی در هنگام حضور در جامعه مواجه هستند.

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات افزود: در این راستا تحقیقی با عنوان «طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران» در قالب پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد معماری به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات انجام شد.

به گفته حسینی، طرح پیشنهادی برای مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران ارائه شده و شامل کلاس‌های آموزشی، گالری، رستوران، سینما، کلاس‌های ورزشی، سالن کنفراس و... است.

وی تاکید کرد: همچنین کف‌پوش‌های که در این مجموعه بکار رفته از فوم مخصوص است که معلولان در صورت افتادن آسیب نبینند.

این محقق اظهار داشت: شیب رمپ‌های کار شده در این طرح از ۲ تا ۸ درصد در نظر گرفته شده که از اهمیت بالایی در تسهیل جابجایی افراد دارای مشکلات حرکتی برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه در این تحقیق از نرم‌افزار AutoCAD و ۳D max استفاده شده است، گفت: این طرح برای اولین بار ارائه شده و قابلیت تجاری‌سازی دارد.

کد خبر 4426237 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی معلولان واحد علوم و تحقیقات اربعین ۹۷ وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی حکم انتصاب سازمان سنجش پذیرش بدون آزمون کلاس درس وزارت بهداشت پذیرش دانشجو منصور غلامی دانشگاه پیام نور شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ مرکز درمانی بیماری کرونا در ایام نوروز در مشهد فعال و به نحوی است که دسترسی برای همه مردم فراهم باشد و افراد دارای علائم می‌توانند برای انجام تست و مراقبت‌های  نخست مراجعه کنند.

دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شاهد، وحدت، احمدی، امام علی (ع) و سیدی در ساعات اداری به بیماران دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی خدمت رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود افراد دارای علائم با خود قرنطینگی در منزل و استفاده از مایعات فراوان به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند برای سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای خطر آفرین باشد، تصریح کرد: از عموم مردم نیز خواهشمندیم در صورت حضور در تجمعات از ماسک استفاده کرد و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی با درمان مناسب بیماری تا حد امکان از افراد خانواده فاصله بگیرند تا در صورت ابتلا به کرونا زمینه چرخش بیماری فراهم نشود.

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری دربند صحنه در شب‌های قدر
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • (تصاویر) کره‌ای‌ها به رقابت با میباخ و بنتلی می‌روند
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • بازدید روزانه ۲۰۰۰ گردشگر از قوری قلعه روانسر