Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:51:54 GMT

یکپارچگی و وحدت لازمه توسعه استان اردبیل است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۴۷۰۷

یکپارچگی و وحدت لازمه توسعه استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وحدت و یکپارچگی مسئولان و مردم از لازمه های توسعه این استان است و وحدت موجود باید با قدرت تمام حفظ شود.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری که با محوریت تکریم و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید خلخال برگزار شد، افزود: ظرفیت های موجود استان اردبیل در نوع خود در کشور بی نظیر است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی فرماندار و مجموعه مسئولان دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از این قابلیت های خدادادی بویژه در خلخال بزودی شاهد تحولات بزرگی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بهمراه مهاجرت معکوس مردم در این شهرستان خواهیم شد.
وی با بیان اینکه پرداختن به جریانات سیاسی از سوی مسئولان و ائمه جمعه آفت برای توسعه جامعه محسوب می شود افزود: انتظار از امام جمعه جدید خلخال حفظ وحدت و یکپارچگی موجود این منطقه ، تلاش برای رسیدگی به حال محرومان و استفاده از همه ظرفیت ها و قابلیت های منطقه برای توسعه همه جانبه این شهرستان است.
آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه نهاد امام جمعه یک پایگاه مردمی بوده و باید مرکز اردوگاه مردمی باشد، اظهار داشت: راه اندازی پایگاه فرهنگی ، تشکیل خانواده واحد ، حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه ، حرکت در سمت و سوی خط ولایت فقیه با پرهیز از هرگونه انحراف به جناح های راست و یا چپ ، پرداختن به سیاست های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و تلاش برای حل مشکلات مردم از جمله وظایف ائمه جمعه استان است.
وی با تاکید بر اینکه امام جمعه همواره باید پناهگاه مردم بوده و مورد قبول اقشار مختلف جامعه حتی گناهکاران باشد، گفت: تلاش برای ایجاد فضای سالم تربیتی باید در اولویت کاری امامان جمعه بوده چرا که ایجاد این فضا در جامعه از جمله خواسته مردم از دست اندرکاران حکومتی و دولتی هر منطقه است.
آیت الله عاملی همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه ای دشمن علیه ملت و نظام اسلامی ایران افزود: در چنین شرایطی روشنگری سیاسی و مقابله به مثل فرهنگی از جمله وظایف مهم ائمه جمعه می باشد.
امام جمعه اردبیل ،تلاش برای راه اندازی موسسات امدادی و خیریه برای کمک به محرومان و بیماران صعب العلاج در کنار بدعت با خرافات ،حذف آداب و رسوم با هزینه های کمر شکن مراسم عروسی و ختم از جمله حذف احسان مربوط به فوت شدگان و هزینه کرد این احسانات برای کمک به نیازمندان و برگزاری پرشور نماز جمعه با حضور گسترده مردم را از سایر وظایف امامان جمعه برشمرد.
او گفت: پرهیز از دخالت در امور مربوط به انتخابات انتظار من از امامان جمعه و مسئولان اجرایی دست اندرکار استان در کنار افزایش سطح خدمات ارائه شده به مردم است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش هفت ساله حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سابق خلخال در حفظ وحدت و یکپارچگی گفت: فرمانداری و همه دستگاه های اجرایی زیر مجموعه آماده همکاری با امام جمعه جدید این شهر در حفظ این وحدت و توسعه منطقه هستند.
وی از ایجاد 700 فرصت شغلی جدید در 6 ماه اول امسال خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در اشتغال هم اکنون درصد بیکاری زنان سرپرست خانوار در این شهرستان به صفر رسیده است.
در این مراسم با تقدیر از تلاش حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سابق خلخال ، حجت الاسلام کریم اسدی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.
حجت الاسلام کریم اسدی ، پس از آیت الله یکتایی امام جمعه فقید خلخال ، حجت الاسلام جنتی نیا ، شجاعی و رشتبری پنجمین امام جمعه این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اداري عاملي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد