Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛حجت الاسلام گنابادی نژاد ریاست سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل مؤسسه حضرت حسین ابن موسی الکاظم( ع) گفت:شرایط امامزاگان در چهار دهه پس از انقلاب از نظر کمی و کیفی تغییر کرد و خدمت به امامزادگان تفسیر عملی سوره کوثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که گرد و غباری را که بر اهمیت آستان امامزادگان بود را کنار زد و در چهار دهه پس از انقلاب شرایط بقاع متبرکه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تغییر کرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت:به گفته آیت الله جوادی آملی خدمت به امامزادگان تفسیر عملی سوره کوثر است اما قدر و منزلت امامزادگان هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

ریاست سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود:در اهتمام شخص مقام رهبری گفته می شود ایشان برنامه زیارت دوره ای امامزادگان سراسر کشور را دارند. 

وی گفت:امامزادگان از منظری برای مردم یک دارالشفا هستند، در یک بخش مکان فرهنگی و در یک بخش هویت دینی و فرهنگی و پناهگاه مردم در تمام شادی ها و غم های شان هستند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود:آنچه امروز در این آستان مقدس حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) در هر زمینه به وجود آمده الگویی برای تمام امامزادگان در سراسر کشور است.

ریاست سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد:در دوره تولیت آیت الله رییسی توجه به جنبش و نهضت فرهنگی و خدمت توأم با رأفت رویکرد های جدیدی است که از طرف تولیت بر آن تأکید می شود.

وی بیان کرد:۳۰ سیاست جدید به معاونت های مختلف ابلاغ شده است و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر مبنای سیاست‌های ارائه شده خواهد بود و قطعا در گذشته فعالیت‌های خوبی انجام شده و ما باید آن را حفظ کنیم، تلاشهای گذشته مورد تقدیر است اما نباید به آن راضی شد و باید به پیش رفت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه تأکید کرد:امروز توجه به مدیریت جهادی و کار عالمانه راهی است که همواره به ما تذکر داده می شود.

مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی از تلاش ها و خدمات خالصانه حمزه سپهریان، مدیرعامل سابق تقدیر و برای حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سید نژاد در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

در این مراسم حمزه سپهریان مدیر عامل سابق مؤسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه در زمان مسئولیت خود گفت:مهمترین و بیشترین دغدعه ما در خصوص اراضی اختلافی بین آستانه و اداره اوقاف بوده است که پس از پیگیریها خوشبختانه نظر مثبت به نفع آستان مبارک داده شد. 

وی افزود:کمی و کاستی هایی که بوده بر گردن من است و حلالیت می طلبم و اگر کار و فعالیتی بوده بدون اغراق فعالیت همه کارکنان و همکاران من است و از همه آنها تشکر می کنم. 

سید محمد جواد رئوف سید نژاد، مدیر عامل فعلی آستان مبارک نیز در این جلسه اظهار داشت:مکانهای متبرکه جایی برای ارائه مطالب فرهنگی است.

وی گفت:البته زمینه و زیر ساخت هایی لازم است و آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) زیرساختهای خوبی دارد و کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

رئوف سید نژاد افزود:امیدواریم بتوانیم در ادامه کارهای مفیدی انجام دهیم و همانطور که رهبری تأکید کرده اند امامزادگان به قطب های فرهنگی تبدیل شود بتوانیم آستان معظم این امامزاده عظیم الشأن را با کمک و مشاوره مدیران عامل قبلی و همکاری تمام عزیزان به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

گفتنی است سید محمد جواد رئوف سید نژاد، مدیرعامل فعلی مؤسسه حضرت حسین ابن موسی الکاظم ، پیش از این مدیر کل اوقاف خراسان شمالی بوده است و حمزه سپهریان مدیرعامل سابق این آستانه به عنوان ریاست سازمان خدمات زائر آستان قدس منصوب شد.

انتهای پیام/غ

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران عامل مؤسسه حضرت حسین ابن موسی الکاظم( ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره مندی 165خانوار روستایی بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت به ۴۰ نقطه کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت السلام حسینی ثابت اظهار داشت: 40 کاروان سفیران کریمه اهل بیت (س) در قالب گروه‌های 4 نفره به همراه پرچم متبرک آستان مقدس بانوی کرامت به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: سفیران کریمه اهل بیت در شهرهای مختلف استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، خراسان شمالی، اصفهان، تهران، البرز، یزد، مازندران، سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گلستان، زنجان، کرمانشاه و دیگر استان ها حضور خواهند یافت.

مسئول واحد خدمات فر هنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سفیران کریمه اهل بیت(س) با حضور در اجتماعات، محافل و مراکز مذهبی، نظامی و درمانی و اجرای برنامه های متنوع خدماتی و فرهنگی در سراسر کشور به گسترش صحن های معنوی حرم مطهر و تبیین جایگاه ویژه حضرت معصومه(س) خواهند پرداخت.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه معرفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به عنوان دختر نمونه خاندان اهل بیت و الگوی عفاف و حجاب بیان کرد: فعالیت‌های سفیران کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت از 18 اردیبهشت آغاز خواهد شد و تا 23 اردیبهشت ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ساعت 7:30 با حضور تولیت‌ها و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و قرائت قرآن و مدیحه سرایی توسط حیدرزاده و شعر خوانی آیینی مجید تال برگزار می‌شود.

مراسم شب میلاد (جمعه) معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین استاد عالی و مدیحه سرایی سید مجید بنی فاطمه همراه است. همچنین در شام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با سخنرانی با شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی محمود کریمی برگزار می‌شود.

در شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از اقامه نماز جمعه، قرائت سراسری زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور همزمان با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

 روز جمعه مصادف با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و خطبه خوانی و مدحیه سرایی محمدرضا طاهری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است به نیت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در سال 201 هجری قمری، در 201 نقطه دنیا مراسم و جشن های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • ترکیب تیم های فولاد و تراکتور
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران