Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی اصغر میرباقری فرد رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در  اظهار کرد: در رشته زبان و ادبیات فارسی باید به هر دو شاخصه زبان، و ادبیات توجه شود.

وی تصریح کرد: در بررسی عملکرد رشته ها، باید به قلمرو فعالیت رشته‌ها توجه کرد.

سید علی اصغر میرباقری فرد افزود: در رشته زبان و ادبیات فارسی، زبان فارسی و ادبیات فارسی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با یادآوری سه مقطع زمانی سال ۱۳۸۷، ۱۳۹۷ و ۱۴۰۷ اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ این چنین موضوعی مطرح شد که به رشته زبان و ادبیات فارسی توجه شد.

وی تصریح کرد: آن زمان این نتیجه حاصل شد که تمام هم و غم زبان و ادبیات فارسی متمرکز هر بخش ادبیات فارسی شد و زبان فارسی مغفول ماند در حالی که ما در سه بخش زبان فارسی، ادبیات فارسی و دیگری ادبیات خلاق باید فعالیت کنیم.

سید علی اصغر میرباقری فرد افزود: در سال ۱۳۸۷ نیز چنین ارزیابی حاصل شد که نیاز به برنامه‌ای جدید است آن موقع یک سند راهبردی تنظیم شد و وزارت علوم در این حوزه ورود پیدا کرد و اجرایی شده است و امروز در سال ۱۳۹۷ شاهد هستیم در مجموع تنگنا‌ها و فعالیت‌ها رکن زبان فارسی در کنار ادبیات فارسی به عنوان رکن اصلی در کانون توجه قرار گرفت.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی تصریح کرد: رکن سوم که امیدواریم برای سال ۱۴۰۷ محقق شود شکل گیری نظام آموزشی است که ادبیات خلاق را در نظام آموزشی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها فعال کند.

وی اظهار کرد: چهاردهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در مردادماه سال آینده در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شد و مظفری دبیر علمی این همایش و نظریانی دبیر اجرایی این همایش هستند.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌کنند.

پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد. همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

رسانه‌های آلمانی هم پیش‌تر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان، یکتاپرست در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

کد خبر 848527 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا