Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: زباله تولید شده حدود 80 درصد از جمعیت استان اصفهان به 6 کارخانه کود کمپوست ارسال می شود.

مهدی ریاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : زباله تولیدی در استان اصفهان سه هزار و 62 تن در روز است که با احتساب این رقم هر اصفهانی در روز 480 گرم زباله تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از کل زباله عادی تولید شده در استان اصفهان 67.8 درصد به 6 کارخانه کمپوست ارسال و سایر زباله ها، بدون هیچ گونه عملیات بازیافتی دفن می شود.
وی اظهار داشت: کارخانه های کمپوست در استان زباله های تولیدی 80 درصد جمعیت استان را بازیافت کرده و در نهایت به کود کمپوست، تبدیل می کنند.
ریاحی اظهار داشت: کارخانه های تولید کود کمپوست استان در شاهین شهر، خمینی شهر و برخوار ، فلاورجان، لنجان ، نجف آباد ، کاشان و آران و بیدگل، مستقر است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: زباله های شهرها و روستاهای اطراف این مناطق مانند بهارستان، درچه، قهجاورستان، فولادشهر، چمگردان، سده لنجان، باغبهادران، ورنامخواست، چرمهین، باغشاد، زاینده رود، دهستان اشیان، دهستان زیرکوه، دهستان چم کوه، مبارکه، تیران، گلدشت، رضوانشهر، کوشک، کهریزسنگ و جوزدان نیز در کارخانه کمپوست، تبدیل به کود می شود.
وی افزود : کارخانه های کمپوست گلپایگان ، خوانسار، مبارکه، دهاقان ، شهرضا ، فریدن، بویین و میاندشت و چادگان نیز در دست احداث است.
ریاحجی روش هی بازیافت و تولید کود کمپوست در استان اصفهان را سنتی دانست و گفت : بخشی از زباله های قابل بازیافت در این منطقه به دلیل استفاده از روش های قدیمی دفن می شود.
جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال 1395 بیش پنج میلیون و 120 هزار نفر است.
8114/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست توليد زباله استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم

لیونل مسی که پس از قهرمانی در جام جهانی 2022 به هر آنچه در فوتبال می‌خواست رسید، حال دست به کارهای جدیدی می‌زند!

دانلود (2MB)

دیگر خبرها

  • وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز