Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@04:15:08 GMT

بناهای تاریخی كازرون مرمت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۵۷۵۸

بناهای تاریخی كازرون مرمت می‌شوند

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 18 مهرماه گفت: شهرستان کازرون با در بر گرفتن آثار جهانی محور ساسانی و بناهای شاخص متعدد تاریخی و ثبتی، از جایگاه ویژه‌ای در گردشگری استان برخوردار است، به‌همین منظور امسال نیز با تخصیص7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، بناهای تاریخی این شهرستان مرمت و تجهیز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توجه به حریم یکی از مواردی است که در مورد مجموعه جهانی تاریخی- طبیعی بیشاپور همواره مدنظر بوده است، در همین راستا امسال برای خرید اراضی در حریم درجه یک این محوطه 130 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه با اشاره به تخصیص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مرمت حمام تاریخی ملا بابا اضافه کرد: 500 میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیای کاروانسرای میان کتل و 400 میلیون ریال اعتبار نیز برای مرمت برج‌های کمارج تخصیص داده شد.
امیری به مرمت 2 نقش برجسته تاریخی تنگ قندیل و سرمشهد اشاره كرد و گفت: برای مرمت هر کدام از این دو نقش برجسته مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار و 700میلیون ریال نیز، جهت خرید تجهیزات حفاظت فیزیکی مصوب شده است.
وی بیان كرد: مطالعه و تهیه طرح مرمت قلعه پوسکان 300 میلیون ریال، چهار صفه دوسیران 800 میلیون ریال و مطالعه بازنگری حریم بیشاپور نیز 400 میلیون ریال اعتبار مصوب دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، فرماندار اندیمشک گفت:  شکستگی در سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

یوسف زمانی اصل افزود: با تلاش نیرو‌های عملیاتی و دستگاه‌های امدادی   این سیل بند مرمت و اصلاح شد.

وی با اشاره به بارش‌های شدید در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: با بسیج امکانات و اقداماتی که از قبل فراهم شده بود مشکل آبگرفتگی در این شهرستان به سرعت برطرف شد.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: تمامی محور‌های این شهرستان از جمله مسیر‌های روستایی و عشایری باز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز