Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - مدیرکل پست مازندران با اشاره به اجرای طرح یکپارچه مدیریت املاک کشور 'سیماک ' در این استان،گفت: این طرح موجب قطع دست های زیادی از زمین خواران با نفوذ و رانت خوار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل بوداغی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی پست در نشست خبری افزود: اگرچه بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک مقاومت هایی را در عملیاتی شدن این طرح داشته اند، اما این طرح در استان در حال گسترش به همه شهرستان های مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکپارچگی و به اشتراک گذاری اطلاعات، قانون مندی و بهینه سازی فرایند، اعمال مدیریت و نظارت بر فرایند صدور مجوز، قطع ارتباط ارباب رجوع با کارمند را از مهم ترین مزایای اجرای طرح سیماک برشمرد .
سامانه 'سیماک ' یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز آسان سازی و شتاب بخشی کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
با فعال شدن سامانه سیماک صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز املاک در کشور اعم از داخل یا خارج شهرها و یا روستاها از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و یا دخالت کمیسیون‌های قانونی مانند کمیسیون ماده 100، ماده 99 و ماده 5 و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.
سیماک همچنین بستر یکپارچه برای استعلامات میان ‌دستگاهی در بخش اماکن و املاک برای آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف است که در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در آن دخیل هستند.
مدیر کل پست مازندران به برگزاری دوره های آموزشی و فراگیری 2هزارو 800نفر از اعضای شوراها و دهیاران استان درمورد اهمیت سامانه سیماک اشاره و تصریح کرد: امروز دهیاران و بخشدار می توانند به صورت شفاف فعالیت های عمرانی، زراعی و باغی و ساخت و ساز را در زمین های کشاورزی و عرصه های ملی رصد کنند.
بوداغی از حمایت همه جانبه استاندار و فرمانداران استان مازندران قدردانی کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی استان، طرح سیماک از طرح های مهم محسوب می شود.
واگذاری بی ضابطه اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی مازندران به بهانه اجرای طرح های تولیدی و عمرانی در گذشته، نه تنها به معضلی برای استان تبدیل شده بلکه بخش زیادی از پرونده های قضایی مطرح در محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.
یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
**جابجایی 16میلیون مرسوله در شش ماه امسال درمازندران
مدیر کل پست مازندران از جابجایی 16میلیون مرسوله پستی در شش ماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس برسی های صورت گرفته امسال ترافیک مرسوله در پست های پیشتاز پنج درصد و سفارش 23درصد رشد داشته ایم.
بوداغی در عین حال گفت که 97درصد مرسولات پستی در دنیا پست عادی است، بیان داشت: باید با ایجاد اعتماد فرهنگ مردم را از پست های سفارشی و ویژه به سمت پست عادی سوق بدهیم.
** استقبال مازندرانی از پست محصولات کشاورزی
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر حدود هفت هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات و برنج در کشور با پست جابجا شده است، گفت: پست کشاورزی برای کمک به کشاورزان و خریداران محصولات کشاورزی راه اندازی شده است.
بوداغی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی از تولید به مصرف در سراسر کشوراز طریق پست در اختیار خریداران قرار می گیرد، بیان داشت: با توجه به رقبای غیررسمی پست همانند ترمینال، هواپیمایی و باربری در صدد هستیم تا با کاهش تعرفه جابجایی، مشتریان بیشتری را جذب کنیم.
مدیرکل شرکت پست مازندران افزود: خریداران می توانند محصول مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری و برای انتقال به محل مصرف در اختیار شرکت پست قرار دهند.
مازندران 72 نوع محصول کشاورزی با ظرفیت 6 میلیون تن دارد که برنج، مرکبات و کیوی از محصولات راهبردی در این خطه شمال است به طوری که این استان 42 درصد برنج، 50 درصد مرکبات و 90درصد کیوی مورد نیاز کشور را تامین می کند.
/1899/6990

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پست املاك مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

مومنی اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

مومنی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • لزوم آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای حدنگاری