Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: نقش زنان در اقتصاد، توسعه و پیشرفت جامعه پر رنگ است و ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که زنان در خانه بمانند و کشور پیشرفت کند.

طالبی افزود:هیچ مدلی از کشور‌های توسعه یافته وجود ندارد که بدون نقش زنان به رشد و ترقی رسیده باشد و بنابراین باید تمام توان و ظرفیت‌ها را برای پویایی این نقش در بخش‌های مختلف جامعه به کار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز علاوه بر اینکه زنان به خوبی در رده‌های تحصیلی موفق عمل کرده اند، اما وقتی به فضای کار وارد می شویم تنها ۱۶ درصد جمعیت فعال بانوان شاغل هستند که در آقایان این رقم به ۴۹ درصد میرسد و تفاوت چشمگیری مشاهده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر چند با مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی مواجه هستیم، اما به لحاظ ساختاری شرایط و فضای مناسب تری برای ایجاد کسب و کار از سوی بانوان به ویژه در زمینه کسب و کار‌های خانگی وجود دارد.

طالبی گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی می تواند توانمندی زنان را در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی تقویت کند و نقشه راهی روشن پیش روی علاقهمندان قرار دهد.
وی افزود:در این مسیر علاوه بر همت دفتر بانوان و خانواده استانداری دستگاه‌های اجرایی از جمله ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ویژه در کسب و کار‌های اجتماعی و فرهنگی نسبت به اجرای برنامه‌های مشترک فعالیت دارند و نمونه این طرح‌ها میتواند به شکل پایلوت کشوری از یزد آغاز شود تا ایفای نقش هر چه بیشتر بانوان در عرصه اشتغال را شاهد باشیم.

گفتنی است طرح ، مسیر کسب و کار من ،با هدف شناسایی و آموزش و مشاوره جوانان به ویژه زنان مستعد از سوی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان یزد به مدت سه روز اجرا می شود.

انتهای پیام/ی

طرح  توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در یزدآغاز به کار کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان

آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر که هم برای قهرمانی و هم برای بقا اهمیت زیادی دارد، دیدار نساجی و پرسپولیس در ورزشگاه وطنی است. 

در این بازی با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بلیت فروشی برای بانوان انجام نخواهد شد. 

دلیل اخذ این تصمیم درب ورودی ورزشگاه وطنی اعلام شده است؛ که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، اما این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود.

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

با این حال طبق هماهنگی‌های انجام شده، تماشاگران پرسپولیس در قسمت شمالی ورزشگاه و پشت دروازه مستقر می‌شوند و از در خیابان جویبار وارد خواهند شد. در ورزشگاه هم از ساعت ۱۴ باز خواهد شد. 

تعداد بلیتی که برای تماشاگران مهمان در نظر گرفته شده ۶۰۰ عدد است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان