Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه ترویج و توسعه دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان بین معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و معاون وزیر آموزش‌وپرورش امضاء شد.

اخبار اجتماعی ایران/ سید محسن پورسیدآقایی  در  مراسم  امضاء تفاهم نامه ترویج دوچرخه با بیان این‌که ترافیک در تهران معضل جدی و مهمی است، تصریح کرد: ما به‌هیچ‌وجه نباید این معضل را دست‌کم بگیریم چون ترافیک تهران، آلودگی تهران را به دنبال دارد و آلودگی، آثار بسیار مخربی در زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از مشکلات اجتماعی و حتی خانوادگی امروز تحت تاثیر آلودگی و ترافیک است. همچنین ابتلای زیاد شهروندان به برخی بیماری‌ها مانند سرطان و ... ناشی از همین ذرات و آلودگی‌هایی است که از اگزوز خودروها متصاعد می‌شود.

وی تاکید کرد: ریه‌ها و سیستم گوارشی بدن قدرت تفکیک ذرات زیر ۲.۵ میکرون را ندارند و وقتی تنفس می‌کنیم این ذرات وارد خون می‌شوند. مشکل ترافیک و آلودگی تهران، یک مساله ملی است و در شهر بزرگی مثل تهران که حدود ۱۳ میلیون نفر در آن تردد می‌کنند و ۸ میلیون ساکن هستند، باید این معضل را جدی بگیریم.

پورسیدآقایی با تأکید بر این‌که راه‌حل مشکل آلودگی و ترافیک در یک کلام، حذف خودروی شخصی است، گفت: ما نمی‌توانیم با ۴ میلیون خودروی شخصی در تهران، کاری برای رفع آلودگی بکنیم جز این‌که از خودروسواری دست برداریم و بهترین جایی که می‌شود فرهنگ‌سازی کرد، مدارس هستند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان ما باید آموزش ببیند که با دوچرخه یا پای پیاده به مدرسه رفت‌وآمد کنند تا هوای شهر سالم باشد. امروز یکی از مسائل اساسی ما با آموزش‌وپرورش، ساماندهی سرویس‌ها است. نزدیک به ۲۰ هزار خودرو به‌عنوان سرویس مدارس برای جابجایی دانش آموزان استفاده می‌شوند که خود این‌ها ترافیک و آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند.

رییس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک  افزود: برای رفع وابستگی به سواری شخصی و خودرومحوری که زندگی همه ما را در برگرفته، بهترین راه این است که از مدارس، موضوع دوچرخه را جدی بگیریم و دانش‌آموزان را با فرهنگ دوچرخه‌سواری آشنا کنیم. متاسفانه در بسیاری از مدارس اجازه نمی‌دهند دانش‌آموز با دوچرخه وارد مدرسه شود و او را به بهانه‌های مختلف ازجمله نداشتن ایمنی کافی از این کار منع می‌کنند یعنی ما با فرهنگ مخالفت با دوچرخه در آموزش‌وپرورش روبه‌رو هستیم.

وی یادآور شد: با امضای این تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش این پیام را به همه دانش آموزان و مدیران آموزش‌وپرورش می‌دهد که موافق با ترویج دوچرخه در مدارس است. ما طبیعتا اجرای این تفاهم‌نامه را در همه ادارات کل آموزش‌وپرورش و مناطق دنبال خواهیم کرد تا مفاد این تفاهم‌نامه تبدیل به رویه‌ای شود که در همه مدارس اجازه دهند دانش آموزان با دوچرخه تردد و محل‌های پارک برای دوچرخه پیش‌بینی کنند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: ما می‌دانیم که دوچرخه در شرایط امروز خیابان‌های تهران، وسیله کاملا امنی نیست، اما نمی‌شود به دلیل ریسک تصادفات ما کلا یک مد حمل‌ونقل مهم و پاک را کنار بگذاریم چون ضررهای خودرومحوری بیشتر از ریسک تصادف دوچرخه است. دانش آموزان ما وقتی دائما به رفت‌وآمد با خودروی شخصی و سرویس وابسته بشوند، خطرش برای سلامتی خودشان و محیط‌زیست کشور، بیش‌تر از خطر تصادفات احتمالی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که مزایای توسعه دوچرخه‌سواری در شهر برای دانش آموزان بیشتر از آن است که نگران تصادفات احتمالی باشیم، گفت: می‌شود با ایمنی بیشتر و کنترل و وضع قوانین بهتر و با همکاری با سایر نهادها مثل پلیس این حوادث را کاهش داد و سلامتی دانش آموزان را حفظ کرد.

مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز در این مراسم با اشاره به آسیب‌های متعدد اجتماعی که این روزها دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، گفت: هر برنامه‌ای که به ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و زندگی دانش‌آموزان منتهی شود در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد.

وی افزود: منابع درسی به‌تنهایی نمی‌تواند دانش‌آموزان را برای زندگی آینده آماده کند و امروز تخصص‌یابی یکی از ضرورت‌های زندگی حرفه‌ای است و آموزش‌وپرورش باید بتواند همه مهارت‌هایی را که دانش‌آموز در زندگی آینده به آن‌ها نیاز دارد در دستور کار قرار دهد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن الگوهای رفتاری ترافیکی و فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش با داشتن ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم، قطعا می‌تواند به متولیان مدیریت شهری در درونی کردن این باورها و ارزش‌ها کمک کند.

وی تصریح کرد: لازم است برای دوچرخه‌سواری به‌عنوان یکی از  برنامه‌های ورزشی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود و قطعا آموزش‌وپرورش می‌تواند به ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان مردم کمک کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش هزار نفری تجلیل و تقدیر از معلمان شهر تهران در سالن همایش‌های نورالرضا (ع) اظهار کرد: معلم، با آموختن به یک انسان کلید بهره برداری از گنجینه‌ای تمام نشدنی را به او می‌دهد و شما فرهنگیان می‌توانید بازوی تقویتی ما در فراهم سازی زمینه تحول و اجرایی شدن بهتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت باشید.

وی گفت: شهید مطهری با تکیه بر قدرت علمی خود هر گونه شبهه و سوال در حوزه دین را پاسخ می‌داد و با شمشیر بیان، قلم، منطق و استقلال با انحرافات شجاعانه مبارزه می‌کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: همه آثار شهید مطهری و خدمت‌هایی که در این میدان عرضه کرد به طور کامل اقداماتی انسان سازانه بود که در این راستا این موضوع باعث شده تا ما شهید مطهری را که معلم ما است بزرگ و با منزلت بشناسیم چرا که هم بزرگ است و هم سزاوار بزرگی است.

وی در ادامه افزود: امروز آموزش و پرورش در مسیر درست و صحیح در حال حرکت است گواه ادعای من فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با مدیران ارشد وزارت مطبوع و تعدادی از همکاران از سراسر کشور، ایشان مهر تاییدی زد بر اقدامات آموزش و پرورش و مشخص شد آموزش و پرورش در مسیر صحیح و درست حرکت کرده است و این اتفاق بزرگ و مهم با همدلی و همراهی یک تیم بزرگ محقق گردیده است امروز ما در شهر تهران در یک مسیر درست همراه با موفقیت‌های چشمگیر در حال گام برداشتن هستیم این نظر دستگاه‌های بیرونی و دستگاه‌های نظارتی است که آموزش و پرورش شهر تهران در سال‌های اخیر بسیارخوب در خشید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: ما مدیون تمام معلمان سخت کوش دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که زندگی بشر را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کردند چرا که معلم کسی است که با آموختن اخلاقیات در وجود خود فضایل اخلاقی را در عمل متجلی می‌سازد و با آموختن آنها به دانش آموزان به آنها کمک می‌کند تا شعله‌های آتش که ناشی از رذائل اخلاقی است هم در وجود خود و هم در وجود دیگران خاموش کنند به این ترتیب این معلمان هستند که زمینه رشد انسان‌هایی با اخلاق در جامعه را فراهم می‌سازند و باعث می‌شوند تا در نهایت یک جامعه اخلاقی نیز به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: تربیت و اصلاح انسان‌ها و تربیت دانشمندان و متخصصان وظیفه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت چه در امر آموزش و چه در امر پرورش می‌باشد که در این راستا داشتن صلاحیت و شایستگی‌های علمی و ایجاد اشتیاق به علم و دانش در دانش آموزان و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت آینده دانش آموزان چه در بعد فرهنگی و چه در بعد علمی از ویژگی‌های مهم و اصلی معلمین، دبیران، مدیران در آموزش و پرورش است.

کریمیان اذعان کرد: عزت مندی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در گرو ارج نهادن به مقام بالای معلم است که این شغل را عشق و علاقه می‌دانند و با سایر شغل‌ها مقایسه نمی‌کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند وجود معلمان را استوار نگه دارد عشق و علاقه‌ای است که به تعلیم و مقام مقدس معلمی دارد و لذا در این راستا معلمان باید در کنار علم آموزی به تربیت و تزکیه اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانش آموزی با شعور و آگاه تربیت کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهترین دستاورد‌ها توسط همین دانش آموزان آگاه در عرصه‌های مختلف در سطح کشور باشیم.

کریمیان با بیان اینکه معلمان بناست کسانی را تربیت و آماده کنند که تمدن نوینی را رقم بزنند افزود: امروز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، معلمان را پایه ریز تمدن نوین اسلامی خوانده و از آنها به عنوان افسر سپاه پیشرفت تعلیم و تربیت یاد کرده است و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، اما من ایمان دارم با وجود افرادی، چون شما همکاران معزز، قله‌های موفقیت را در تعلیم و تربیت بیش از پیش فتح خواهیم کرد.

وی گفت: امروز حال تهران در حوزه آموزش و پرورش خوب است و این اتفاق مهم با عنایت پروردگار عالم و تلاش همکاران در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران می‌باشد که مسئولیت ما راسنگین و خطیر می‌نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر ترغیب و تشویق دانش آموزان به فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اینها افراد موفقی هستند و آغاز فعالیت‌های اجتماعی از کلاس درس و مدرسه شکل می‌گیرد وقتی دانش آموز ما در گروه‌های متعدد و مختلف در فعالیت‌هایی که در مدرسه فراوان انجام می‌دهیم حضور فعال داشته باشد در مسیر موفقیت قرار گرفته است و همه این فعالیت‌ها کمک می‌کند تا این دانش آموز ما یک فرد کنشگر اجتماعی در آینده کشور باشد و اون نقش موثر و مثبت خودش رو بهتر از گذشته ایفا کند.

کریمیان بر بحث مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: در مدارس زمینه‌های لازم را فراهم نماییم که دانش آموزان ما در کنار تحصیل موفق مهارت کسب کنند و براحتی جذب بازار کار شوند تلاش نماییم که در عرصه آموزش و پرورش پیشه و اندیشه ما برای جامعه برای نظام تعلیم و تربیت، مثل همیشه منشا خیر و خدمت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه و پیشرفت اسلامی را توسعه‌ای انسان محور خواند که در آن نقش معلم محور است و خطاب به معلمان افزود: شما سربازان و سرداران اصلی نبرد با تمام توطئه‌های شیطانی هستید شما با تمام قدرت ایستاده‌اید تا دشمنان موفق نشوند و اگر بحث اتصال نسلی بخواهد تحقق پیدا کند، این تحقق توسط معلم است، زیرا او با انتقال ارزش‌ها و انسان سازی با شکاف یا انقطاع نسل‌ها مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش