Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از ام‌آی‌تی‌نیوز، امروزه بخش بسیاری از دستگاه‌های محاسباتی از ماده "سیلیکون" ساخته می‌شوند. سیلیکون پس از اکسیژن دومین ماده فراوان موجود روی زمین است.
 
سیلیکون در اشکال مختلفی یافت می‌شود که از این میان می‌توان به وجود آن در سنگ، خاک‌ رس، شن و خاک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ماده غالب بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی نیز سیلیکون است زیرا دسترسی بالایی نیز دارد.
 
از این دستگاه‌های الکترونیکی می‌توان حسگرها، سلول‌های خورشیدی و مدارهای مجتمع را نام برد.
 
مدارهای مجتمع در اصل تراشه‌ها یا ریزتراشه‌ها هستند که به مجموعه‌ای از مدارات الکترونیکی اطلاق می‌گردد و با استفاده از مواد نیمه‌رسانا، در ابعادی کوچک ساخته می‌شود.
 
این تراشه‌ها در رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند.
 
حال محققان دانشگاه "ام‌.آی‌.تی"(MIT) تکنیکی برای ساخت "فیلم‌های بسیار نازک نیمه‌رسانا" توسعه داده‌اند که در ساخت آن، به جز استفاده از سیلیکون، از مواد عجیب‌وغریب دیگری نیز استفاده می‌شود.
 
این روش جدید مقرون به صرفه بوده و روشی موثر برای ساخت آن دسته از دستگاه‌های الکترونیکی است که از مواد نیمه‌رسانا ساخته شده‌اند.
 
عملکرد این تکنیک بهتر از باقی دستگاه‌هایی است که مبتنی بر سیلیکون هستند.
 
تکنیک طراحی شده توسط محققان "ام‌.آی‌.تی" برای ساخت دستگاه‌های ارزان قیمت و با کارایی بالا مانند سلول‌های خورشیدی قابل انعطاف، رایانه‌ها و حسگرهای پوشیدنی کاربرد دارد.
 
این پژوهش توسط شرکت‌های معتبر و مهمی چون "ال.جی" نیز پشتیبانی شده‌ است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه دستگاه های الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • دستگاه بلوک زنی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد