Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@20:31:42 GMT

وکلای ایران از شکایت خود از آمریکا دفاع می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۷۷۷۹

وکلای ایران از شکایت خود از آمریکا دفاع می‌کنند

وکلای ایران برای مدت دو روز از امروز در محضر ۱۵ وکیل دادگاه جهانی از شکایت خود از آمریکا دفاع می‌کنند.

دادگاه شکایت ایران از آمریکا در مورد توقیف دارایی‌های بانک مرکزی و دیگر کمپانی‌های ایرانی هم اکنون با دفاع وکلای ایران در محضر قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در حال برگزاری است.

طبق جدول زمان‌بندی روز دوشنبه ۸ اکتبر ایالات متحده آمریکا دفاعیات خود را با ایراد‌هایی که به صلاحیت دیوان در رسیدگی به این پرونده داشت، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایران در متن شکایت خود آمریکا را به نقض پیمان مودت سال ۱۹۵۵ بین دوکشور متهم کرده است.

آمریکا در جلسه روز دوشنبه ایراد مقدماتی خود را به اساس این شکایت وارد کرده است.

«ویسک»، وکیل آمریکا در ایرادات مقدماتی خود به شکایت ایران مدعی شده بود ایران و آمریکا چندین دهه است که هیچ رابطه تجاری و دیپلماتیکی ندارند و از این رو استناد به بند‌های مربوط به حقوق کمپانی‌ها در پیمان مودت را فاقد اعتبار خواند.

وکیل ایران، امروز پایه دفاعیات خود را بر ایرادات مقدماتی آمریکا به صلاحیت دادگاه و همچنین شکایت ایران بنا نهاد و گفت: برخلاف ادعای آمریکا، بانک مرکزی از حقوقی در پیمان مودت بین ایران و آمریکا برخوردار است که آمریکا با مسدود کردن دارایی‌های این بانک این پیمان را نقض کرده است.

وی گفت: ادعای آمریکا در مورد عدم وجود روابط تجاری بین دو طرف صحت ندارد؛ چراکه پس از برجام روابط اقتصادی میان ایران و برخی کمپانی‌های آمریکایی برقرار شده بود.

وکیل ایران این ادعا که آمریکا بانک مرکزی کشورمان را از قاعده حمایت از کمپانی‌ها مستثنا خوانده زیر سوال برد و گفت: در قانون ایران بانک مرکزی یک کمپانی محسوب می‌شود و از این رو باید تحت حمایت حقوق مندرج در پیمان مودت درباره کمپانی‌ها باشد.

این دادگاه هم اکنون به طور زنده از شبکه تلویزیونی سازمان ملل در حال پخش است.

در جلسات استماع جاری دیوان، محسن محبی رئیس مرکز حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این پرونده و تیمی از وکلاء و مشاوران حقوقی، هیات جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند و از جانب آمریکا، ریچارد ویسک مشاور معاون وزیر امور خارجه آمریکا به همراه تیمی از بخش حقوقی سفارت آمریکا در لاهه، هیات آمریکایی را تشکیل می‌دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شکایت ایران از آمریکا دادگاه لاهه توقیف دارایی های بانک مرکزی وکلای ایران دیوان بین المللی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است