Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از سمنان ، سازمان حفاظت محیط زیست برای ساماندهی سایت های تکثیر گونه های شاخص حیات وحش ، برای زنده گیری و انتقال 10 راس گورخر از پارک ملی توران در شاهرود به پارک ملی کویر مرکزی در گرمسار برنامه ریزی کرده بود که در مسیر انتقال 5 راس گورخر تلف شدند.
 
عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: برای انتقال این گورخرها، عملیات زنده گیری با استفاده از روش بیهوش کردن حیوان انجام شد که در همان ابتدای امر، یکی از گورخرها، احتمالا به علت حساسیت دارویی تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: دو راس گورخر دیگر در مسیر انتقال و به علت تروما( ضربه به سر ناشی از تکانه های حمل و نقل در قفس) تلف شدند و دو راس گورخر دیگر هم احتمالا به علت تزریق داروی بیهوشی احیا نشدند و جان باختند.
 
دامنگیر با اشاره به اینکه تیم ویژه سازمان های دامپزشکی و حفاظت محیط زیست کشور برای بررسی علت قطعی مرگ 5 راس گورخر در استان سمنان تشکیل شده است گفت : با تایید سازمان دامپزشکی اگر در این بررسی ها علت قطعی اتلاف این گورخرها مشخص نشود، نمونه ها را برای آزمایش های تکمیلی به خارج از کشور ارسال می شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به تلاش ها برای زنده ماندن 5 راس گورخر منتقل شده به پارک ملی کویر گفت: درمان های کمکی برای 5 راس گورخر دیگر درصورت لزوم در دستور کار قرار گرفته است.
 
دو هفته پیش هم در فرآیند زنده گیری یک قلاده پلنگ در روستای قلعه بالای شاهرود ، این حیوان پس از بیهوشی ، احیا نشد و جان باخت.
در آن زمان کارشناسان حفاظت محیط زیست ، علت مرگ این پلنگ را کهولت سن آن اعلام کردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان سمنان داروی بیهوشی گورخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"