Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت؛ تعداد مادران آواره و بدون سرپناه در انگلیس به بالاترین حد خود رسیده و طی هشت سال گذشته نیز چهل و هشت درصد افزایش داشته است.
تحقیقات مؤسسه خیریه شِلْتِر Shelter در آستانه فرا رسیدن روز جهانی بی خانمان ها در روز چهارشنبه نشان می دهد از سال دو هزار و نه-دو هزار و ده، تعداد این افراد از هفده هزار و نهصد و پنجاه خانوار به بیست و شش هزار و ششصد و ده خانوار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم هفت درصد بیشتر از مجموع افرادی است که طی همین دوره بی خانمان شده اند که تعداد این افراد چهل و یک درصد است.
از زمان وقوع بحران مالی در سال های دو هزار و هفت و دو هزار و هشت -زمانی که بیست و هشت هزار و سیصد و شصت نفر برای داشتن سرپناهی دائمی تلاش می کردند- تعداد مادران مجرد تا این اندازه زیاد نبوده است. دولت انگلیس افرادی را بی خانمان قلمداد می کند که محلی دائمی برای سکونت ندارند. این افراد در حالی که لزوما در خیابان ها نیستند اما ممکن است در پناهگاه های موقت یا با دوستان و اعضای خانواده خود زندگی کنند.
شوراهای محلی وظیفه دارند توصیه و کمک در اختیار افرادی قرار دهند که از نظر حقوقی بی خانمان تلقی می شوند یا این که بی خانمانی آنها را تهدید می کند.
مادران مجرد تحت تأثیر ارقام جدیدی قرار گرفته اند که نشان می دهد احتمال بی خانمان شدن آنها هشت برابر زوجهایی است که با فرزندان خود زندگی می کنند. سال گذشته، از هر پنجاه و پنج زن مجرد یک زن بی خانمان بود.
در مجموع نود و دو درصد همه خانواده هایی که یکی از والدین مسئولیت آنها را بر عهده دارد، از سوی مادران اداره می شوند، اما آنها تنها بیست و دو درصد از خانواده ها را در کل جمعیت تشکیل می دهند.
بر اساس گزارش مؤسسه خیریه شلتر، در انگلیس، شصت و شش درصد از همه خانواده هایی که به عنوان بی خانمان پذیرفته شده اند مادر سرپرستی آنها را بر عهده دارد.
بسیاری از آنها مجبور شده اند در مشاغلی کار کنند که درآمد پایینی دارد زیرا آنها به سبب مسئولیتی که در قبال فرزندان دارند، نمی توانند زمان زیادی را در سر کار بگذرانند.
پولی نیت مدیر اجرایی مؤسسه شلتر در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت گفت این مؤسسه "عمیقا به سبب ارقام فزاینده مرتبط با والدین مجرد نگران است که اکثر آنها زن هستند و بی خانمان هم شده اند."
او افزود: "ایجاد توازن بین کار و فرزند می تواند برای هر فرد مجردی دشوار باشد و در حالی که در ارائه خانه های اجتماعی محدودیت وجود دارد و آنها از پس اجاره ها بر نمی آیند، جای تعجب نیست که بسیاری برای داشتن یک سقف بالای سر فرزندانشان تقلا می کنند . از این رو، مؤسسه شلتر رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است، اولویت ما در حال حاضر بیش از هر زمانی در واقع مبارزه برای میلیون ها خانواده ای است که از حق داشتن خانه محروم شده اند یا این که این حق در معرض تهدید قرار گرفته است زیرا هر کسی حق دارد خانه ای امن و ایمن داشته باشد."

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس بي خانمان آواره مادران خيريه بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد