Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته جایگاه و منزلت شوراها در استان همدان تضعیف شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی از اختیارات و اجرای مصوبات شورا، تمکین نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، کامران گردان صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر با استاندار با بیان اینکه انتخابات هیأت رئیسه دور دوم شورای پنجم شورا با همراهی اعضا به انجام رسید، اظهار کرد: این انتخابات با تعامل حداکثری اعضای شورا به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری و سیاست کلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر جایگاه شوراها در قانون اساسی به‌ ویژه اصل 103 و قدردانی از حمایت و همراهی مجموعه استانداری همدان از شورای شهر همدان، گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته جایگاه و منزلت شوراها در استان همدان تضعیف شده است و دستگاه‌های اجرایی از اختیارات و اجرای مصوبات شورا، تمکین نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه اندکی ملایمت در مصوبات شورا که منطبق با قانون و به نفع مردم و مدیریت شهری است، ضرورت دارد، تصریح کرد: سخت‌گیری بیش از حد بر مصوبات شورا، آسیب جدی برای شهر و پروژه‌های شهری است که مدیریت شهری را با چالش همراه می‌کند.

وی خطاب به استاندار همدان خواستار کمک به شهرداری و شورا شد و افزود: کمک دهید تا شهرداری همدان از بحران مالی خارج شود و شورا هم بتواند با مصوبات قانونی و تعامل با سایر ارگان‌ها، مدیریت شهر را پیش ببرد و شاهد پیشرفت کاری در شهر باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شوراها به عنوان پارلمان محلی بر مبنای خرد جمعی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: مباحث اثرگذاری به سرمایه‌گذاری گرده خورده است که در حال حاضر حمایت از سرمایه‌گذار روند خوبی را طی نمی‌کند.

حسین قراباغی از آماده بودن بسته حمایتی سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان خبر داد و یادآور شد: باید شرایط موجود برای فعالیت شوراها تلطیف شود تا عدم تمکین از شورا به شهرها آسیب‌ نزند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت مالی حاکم بر جامعه تکمیل پروژه پل شهید همدانی نیازمند اعتبارات ملی است که امیدواریم این مسئله توسط نمایندگان مجلس و استانداری همدان پیگیری شود.

علی فتحی ادامه داد: با توجه به اینکه شهروندان خیابان 10 متری رضوان از یک سانتیمتر فضای سبز هم محروم هستند انتظار می‌رود وضعیت زمین بنیاد مسکن واقع در این منطقه با میانجی‌گری استاندای برای احداث پارک تعیین‌ تکلیف شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام

استاندار ایلام گفت: ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام اجرایی شده است و پیگیری مصوبات تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌- در نشست مصوبات رئیس جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که ۹۸ درصد اجرایی شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶,۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده است که میزان ۴,۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی، و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد، افزود: مدیران ادارات در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، پایگاه اورژانس انجیره با ۶۰ درصد پیشرفت باید سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار ایلام افزود: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 748514

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی