Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: ۲۶۵ رویداد ورزشی در هفته تربیت بدنی در استان گیلان برگزار می‌شود. ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مریم بخشی عصر امروز در نشست خبری هفته تربیت بدنی در رشت اظهار داشت: با برپایی یادواره شهدای ورزشکار برنامه‌های هفته تربیت بدنی در استان گیلان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان تصریح کرد: ‌ 265 رویداد ورزشی در هفته تربیت بدنی در استان گیلان برگزار می شود تا در جهت شادابی، تندرستی و ورزش قهرمانی استان گیلان گام برداریم و بر نشاط اجتماعی بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه هدف از این برنامه‌ها انتقال هر چه بیشتر اطلاعات ورزشی و سلامت به مخاطبان است تا با جزئیات فعالیت‌ همه هیئت‌های ورزشی استان گیلان آشنا شوند افزود: با افتتاح نمایشگاه توانمندی ورزش استان گیلان می‌کوشیم استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی انجام شود.

بخشی با بیان اینکه پیش بینی شده است تا در غرفه تندرستی و سلامت ناهنجاری‌های اسکلتی احتمالی و دیگر مشکلات ورزشکاران شناسایی و تشخیص داده شود گفت: در مرحله استعدادیابی در این نمایشگاه آموزش و ثبت نام برای افراد رایگان بوده و تخفیف‌های ویژه ای برای بیمه ورزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان عنوان کرد: جوانان باید فرصت پیدا کنند تا در فعالیت‌ها و مدیریت‌ها حضور داشته باشند و از ظرفیت‌ها و استعدادهای آنها استفاده شود تا روح جوان به ورزش استان گیلان تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه برای تجهیز و تکمیل هر سه استادیوم عضدی، سردار جنگل و استادیوم انزلی اعتبار اندکی موجود است تا پیشرفت فوری حاصل شود افزود: اولویت اصلی ما ساماندهی استادیوم سردار جنگل است که مشکلاتش باید برطرف شود.

بخشی با تاکید بر اینکه در ورزشگاه سردار جنگل رشت مشکل نور کافی داریم اعلام کرد: برای حل این مشکل ساعت بازی‌ها را تغییر می‌دهیم تا با تاریکی هوا مشکلاتی در بازی به‌وجود نیاید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: اول باید بک استادیوم استانداردسازی شود سپس به سراغ بعدی برویم و تاکنون 6 میلیارد تومان برای استادیوم‌های استان گیلان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‌ها در استان جهت تعریض جاده ورزشگاه سردار جنگل انجام شده است گفت: رشته‌های ورزشی مختلفی داریم که زیرساخت‌های آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارد و بیش از یک چهارم بودجه را به ورزش فوتبال اختصاص داده‌ایم.

بخشی با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد تومان از بدهی‌های تیم سپید رود از فصول گذشته پرداخت شده است خاطرنشان کرد: بازی‌های سختی پیش رو داریم اما این تیم از نظر فنی و شرایط آمادگی وضعیت خوبی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد: 14 برنامه در حوزه جوانان با برگزاری "اختتامیه برترین‌های اوقات فراغت جوانان استان گیلان"، مسابقات دوچرخه‌سواری، جشنواره بومی محلی و روستایی در سطح استان گیلان در هفته تربیت بدنی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش استان گیلان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: امسال در هفته تربیت بدنی در بخش اوقات فراغت برترین‌های این حوزه در سازمان‌های مختلف استان گیلان با حضور مدیران بخش‌های مختلف، 25 مهرماه تقدیر می‌شوند.

هاشم اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره بازی کودک در یکی از مدارس شهر رشت برپا می شود خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های ورزش استان گیلان در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه "مشاوره پیش از ازدواج" به سازمان ورزش و جوانان سپرده شده است افزود: سازمان ورزش و جوانان این آمادگی را دارد تا برنامه‌ مشاوره‌های پیش از ازدواج را در سراسر استان حتی در روستاها اجرایی کند.

معاون توسعه ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: برگزاری مسابقات بین‌المللی برای استان گیلان بسیار مفید است چرا که تاسیسات و سالن‌های ورزشی ارتقاء یافته و سبب جذب جوانان به سوی ورزش می‌شود.

ابوالفضل صادقی با بیان اینکه در تلاشیم تا از تجربیات کشورهای حوزه دریای خزر در پیشبرد ورزش قهرمانی بهره بریم گفت: در نمایشگاه توانمندی‌های ورزش گیلان که در مجموعه یادگار امام برگزار می‌شود سعی شده به شکلی نو به ورزش همگانی توجه شود تا تمام اقشار جامعه به‌طور عملی آموزش داده شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش ورزش قهرمانی تیم‌های استعدادیابی در این نمایشگاه فعال هستند و در سنین پایه رشته های ورزشی مختلف آموزش اولیه رایگان ارائه می‌شود اظهار داشت: از اهداف بلندمدت ما در استان استعدادیابی و پرورش آنها در گیلان است.

صادقی با تاکید بر اینکه توجه به ورزش‌های همگانی و روستایی و اقشار ضعیف جامعه از سیاست‌های ورزشی در استان گیلان است تصریح کرد: تمامی کمک‌ها به هیئت‌های ورزشی استان گیلان برنامه‌محور است یعنی با ارائه برنامه مدون بودجه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر زاده با بیان اینکه مهمترین بسترساز تربیت بازی و فعالیت بدنی است، عنوان کرد: بازی، فعالیت بدنی و ورزش، مهمترین عنصر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهمترین بستر برای انجام فعالیت‌های تربیتی است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه پذیری دانش آموزان، کار تیمی و گروهی، اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموز، احساس موثر و مفید بودن از بستر بازی و ورزش پدیدار می‌شود. در دوره کرونا شاهد بودیم دانش آموزان ما هم از حیث آسیب‌های اجتماعی 
و جامعه پذیری و اجتماعی شدن گرفتار شدند و هم در سنین پایین‌تر به جهت عدم حضور در مدرسه، از حیث یادگیری و سلامتی اتفاقات ناگواری افتاد.
وی گفت: بازی و ورزش علاوه بر اینکه می‌تواند بسترساز تربیت اجتماعی، اخلاقی و سلامت دانش آموز باشد، میتواند زمینه یادگیری و قرار گرفتن دانش آموز در موقعیت یادگیری را فراهم کند.

ستاری فرد با اشاره به طرح شهید صدرزاده گفت: شهید صدرزاده، شهید مربی بود که برای جامعه مربیان تربیتی و معلمین یک الگو است، امروز دانش آموز به ورزش و تربیت بدنی علاقه‌مند است و بازی دوست دارد؛ بنابراین نیاز داریم دانش آموز ما هم به قوای جسمانی برسند هم در ساحت علم تقویت شوند و این در محیط‌های تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مکلف به ایجاد محیط‌های متنوع شد ابراز کرد: تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است، دانش آموز ما نباید فقط در مدرسه باشد بلکه زمینه یادگیری دانش آموزش در سایر محیط‌ها فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بستر و محیط ورزش برای حضور دانش آموزان در این محیط‌های تربیتی بسیار انگیزاننده است و باید به ایجاد فضا‌های ورزشی در مدارس نیز توجه کرد. راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین به ایجاد فضای ورزشی در مدارس اشاره دارد که در همین راستا طرح شهید سلیمانی انجام شد که در قالب این طرح یک هزار و ۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه و ۷۲۱ اتاق ورزش برای مدارس ابتدایی ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه ها، با تلفیق و ترکیب دو ساعت تربیتی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • نبود مشاور و روانشناس تربیت بدنی، پاشنه آشیل تیم‌های ورزشی کشور
  • ۶۰ درصد مردم قزوین کم تحرک هستند
  • ادامه جلسات مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر
  • برگزاری سومین جلسه بررسی اخذ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر ورزش