Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید احمری درباره اجرای طرح مدیریت جامع آب‌ های سطحی در تهران گفت: این طرح از سال ۹۱ با چشم اندازی ۲۰ ساله در شهر تهران آغاز شده است. هدف اصلی این طرح کنترل آب های سطحی در راستای ایمنی و آسایش شهروندان هنگام وقوع سیل است.

وی  با توضیح اینکه ۱۹۶ نقطه پروژه حداقل کار در انجام این پروژه خواهد بود گفت: هدف این پروژه کنترل سیلاب با دوره بازگشت ۵۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در اندازه ۵۰۰ کیلومتر در کانال های اصلی و ۵۰۰ کیلومتر در کانال های فرعی تمامی شهر تهران را پوشش خواهد داد. بسیاری از این کانال ها در معرض عموم قرار گرفته و برخی نیز در زیر زمین جای گذاری شده اند.

او ادامه داد: کانال های فرعی مربوط به تامین آسایش شهروندان است که در در معرض دید عموم قرار دارد. در بحث ایمنی نیز کانال های اصلی شهر تهران طراحی شده تا  بتواند روان آب هایی که از کوهستان وارد شهر می شود را به طور ایمن کنترل کنند تا بیرون زدگی آب اتفاق نیفتد.

احمری درباره تدابیر این سازمان برای بارش‌ های سال جاری نیز گفت: ایجاد حوضچه آرامش و ایمن سازی رودخانه در جنوب پل خزازی و رودخانه وردآورد یکی از پروژه هایی است که برای پاییز و زمستان سال جاری در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد تا اواخر پاییز امسال برای کنترل آب‌های سطحی بهره برداری خواهد شد.

او درباره پایان این طرح در شهر تهران نیز گفت: این طرح تا ۱۵ سال آینده به طور کامل اجرا خواهد شد. البته به این معنی نیست که شهر تهران در حال حاضر در برابر وقوع سیلاب بی دفاع است. منظور این است که ما در تهران گلوگاه هایی داریم که هنوز برای سیل با بازگشت ۵۰ ساله آمادگی ندارد.

مدیر گروه آب‌های سطحی یادآور شد: در حال حاضر شهر تهران یک شبکه ۵۰۰ کیلومتری برای کنترل آب های سطحی دارد. اما در مناطقی مانند ۲۱ و ۲۲ و بخشی از مناطق ۱۴ و ۱۵ که توسعه پیدا کرده اند شبکه ضعیف تر از دیگر نقاط تهران است.

کد خبر 4426911 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب شهرداری تهران اربعین ۹۷ شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی سردار حسین اشتری بیمه پلیس راهور محمد علی افشانی آتش نشانی محسن هاشمی سالمندی سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه‌ها یا دستک‌های خطرآفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده است تا به‌آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • فریبا: استقلال تا پایان لیگ ۲ بازی خطرناک دیگر دارد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم