Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌ علیرضا رئیسی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رویکرد حوزه بهداشت و درمان در کل عدم جداسازی بیماران مبتلا به اعصاب و روان از دیگر بیماران است تا بتوانیم از این طریق به خاطر جلوگیری از برچسب دیوانگی، خانواده ها را مجاب کنیم از بستری کردن بیمار خود ممانعت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان های روانپزشکی اصلا رویکرد و هدف ما نیست،‌ اضافه کرد: بسیاری از بیماری های اعصاب و روان تشخیص داده نشده است و واقعا امروز با شیوع این نوع  بیماری ها مواجه ایم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه از کارشناسان بهداشت روان در مراکز بهداشتی استان اصفهان رضایت صددرصد دارند،‌ گفت: مداخله در حوزه بهداشت روان کار پیچیدگی است و به طور قطع نمی توانم مشکل کسی که به خاطر فقر مبتلا به بیماری اعصاب روان شده است را با موعظه را حل کنم بلکه تنها باید یکسری از مهارت ها مثل بالا بردن تاب آوری افراد در مقابل مشکلات کنترلش را بالا ببرد.

فضای مجازی آسیب جدی سلامت روان در سنین نوجوانی است

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری های اعصاب و روان با یک تا سه جلسه قابل درمان و کنترل نیست و باید جلسات متعددی را بگذرانند.

رئیسی اضافه کرد: طول عمر میانگین برای زن ها ۷۶ سال و برای مردها ۷۴.۵ سال است.

وی با بیان این‌که یک فرد هر زمان که بیماری اعصاب و روان مبتلا شود تا آخر عمر به این بیماری مبتلا است، تاکید کرد: اختلالات اضطرابی و افسردگی یکی از علت های مهم بیماری‌های روانی تا قبل از ۲۵ سالگی است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: فضای مجازی و تکنولوژی در کنار این‌که می‌تواند یکی از نقاط قوت برای پیشرفت باشد می‌تواند یکی از آسیب‌های جدی در حوزه سلامت روان باشد، دسترسی بدون حد و مرز به فضای مجازی و تکنولوژی می‌تواند نوجونان را آسیب‌پذیر کند.

کد خبر 4426932

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری روانی علیرضا رئیسی مشاور و روانشناس وزارت بهداشت اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی مشهد گرگان شهرکرد شیراز اربعین 97 یاسوج خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی