Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد نیاز به تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز و حمایت‌های ویژه‌ای دارد تا بتواند در کاهش میزان بیکاری استان نقش خود را ایفا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، مهران اوچی اردبیلی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار داشت: به یقین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نقطه عطفی در توسعه و ایجاد زمینه‌های همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و اداره کل استاندارد استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهادانشگاهی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی در اردبیل به توسعه فرهنگ دانش بنیان و کارآفرینی استان کمک شایانی کرده ‌است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به حمایت‌ جهاددانشگاهی استان از پژوهشگران گیاهان دارویی برای تبدیل ایده‌های خود به ثروت افزود: تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های مستقر در مرکز رشد نیاز به تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز و حمایت‌های ویژه‌ای دارد تا بتواند در کاهش میزان بیکاری استان نقش خود را ایفا کند.

اوچی اردبیلی از برگزاری دوره‌های مهارت‌محور همچون گوهرشناسی، تکنسین داروخانه، مربیگری مهد کودک و آشنایی با گیاهان دارویی خبر داد و گفت: با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، در سال‌های اخیر تمام فعالیت‌های آموزشی این نهاد به سمت توانمندسازی و ایجاد مهارت‌ها جدید در فراگیران پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند و به دنبال رفع نیاز و خلاءهای استان است، اظهار کرد: توسعه آزمایشگاه‌ها و بروزرسانی تجهیزات آن‌ها از اولویت کاری جهاددانشگاهی استان اردبیل است و هم اکنون سه آزمایشگاه‌ تشخیص طبی، کشت بافت و ژنتیک در این نهاد فعال است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان