Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@09:54:58 GMT

نامزد خاشقجی دست به دامن ترامپ و ملانیا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۹۷۲۸

نامزد خاشقجی دست به دامن ترامپ و ملانیا شد

خرداد: نامزد روزنامه‌نگار منتقد عربستانی از روابط خود با او و برنامه‌هایی که برای آینده داشتند، پرده برداشته و از ترامپ، ملانیا و نیز ولیعهد عربستان برای روشن شدن وضعیت خاشقجی درخواست کمک کرد.


به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و نویسنده عربستانی که از دوم اکتبر پس از ورودش به کنسلولگری این کشور در استانبول ترکیه ناپدیده شده، از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای روشن شدن این موضوع درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدیجه در مقاله‌ای به روزنامه واشنگتن پست که نامزدش با آن همکاری داشت، نوشت: از ترامپ و ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا می‌خواهم برای بررسی ناپدید شدن جمال کمک کنند.

خاشقجی پس از انتقاد از تصمیمات محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان، از ترس بازداشت شدن در سال ۲۰۱۷ برای زندگی به آمریکا رفت.

نامزد ترکیه‌ای خاشقجی در این مقاله از ولیعهد عربستان هم خواست تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مداربسته کنسولگری این کشور در استانبول را منتشر کند،‌ او نوشت: با وجودی که این حادثه ممکن است بحران سیاسی میان دو کشور به پا کند، نباید از جنبه انسانی آن غفلت شود.

خدیجه می‌افزاید، به همراه جمال برای ازدواج آماده می‌شدند و به همین دلیل این روزنامه نگار به کنسولگری رفت، تنها چیزی که آنها به آن نیاز داشتند یک برگه بود.

وی در ادامه نوشته است: خاشقجی پس از دیدار مثبتی که با کارمندان کنسولگری چند روز پیش از ناپدید شدنش داشته، دوم اکتبر بدون کوچکترین شک درباره امنیتش به آنجا بازگشت. من سه ساعت جلوی ساختمان کنسولگری منتظر بازگشت جمال بودم و پس از این همه انتظار به بعضی از دوستان خبر داده و درباره جمال در ساختمان کنسولگری پرسیدم و پاسخ‌هایی دریافت کردم که مرا را نگرانتر کرد. آنها به من گفتند: جمال همین الان اینجا را ترک کرد، شاید به شما توجه نکرده است. پس از آن من با یاسین اوکتای، مشاور رئیس جمهوری ترکیه و یکی از دوستان قدیمی جمال تماس گرفتم و بعد مساله ناپدید شدن او همه جا پخش شد.

وی بار دیگر تکرار کرد که خاشقجی وارد کنسولگری شد و به هیچ وجه از این ساختمان خارج نشد.

خدیجه می‌گوید، با هم توافق کرده بودند که پس از پایان مسائل مربوط به کنسولگری وسایلی که برای خانه جدیدشان نیاز دارند بخرند و از بستگان خود برای مهمانی و شرکت در مراسم ازدواج دعوت کنند.

وی ادامه می‌دهد، خاشقجی بیش از یک سال در تبعید اختیاری به دور از کشور و خانواده‌اش در آمریکا سر کرده و این مساله تاثیر زیادی روی او گذاشته بود و به او می‌گفت که دلش برای کشور، خانواده و دوستانش تنگ شده و هر لحظه به دور از کشورش احساس درد می‌کند و هنگامی که خدیجه از او پرسیده چرا تصمیم گرفته در آمریکا زندگی کند، پاسخ شنیده که این کشور قوی‌ترین کشور دنیاست و انسان می‌تواند نبض سیاسی را در آن احساس کند.

خدیجه در مقاله خود تاکید کرد که خاشقجی درخواست دریافت تابعیت آمریکایی داده و دلیل سفرش به ترکیه ازدواجشان بوده است. بیست و هشتم سپتامبر خاشقجی برای نخستین بار به کنسولگری عربستان در استانبول رفته با وجود خطرهایی که وجود داشت، نگران بود اما در آن زمان دستوری از کشورش برای دستگیری وی صادر نشده بود.

وی می‌گوید، با وجود اینکه آرای خاشقجی در میان برخی از مردم باعث خشم شده تنش‌های موجود میان او و کشورش در حد کینه و تهدید نبوده اما نگرانی‌های خاشقجی اخیرا به ویژه در سایه موج بازداشت‌های بی‌سابقه در عربستان تشدید یافته بود.

خدیجه در پایان مقاله‌اش می‌نویسد، با وجودی که هر روز امیدش را از دست می‌دهد اما همچنان اطمینان دارد که جمال زنده است.

برچسب ها: خاشقجی ، نامزد خاشقجی ، ترامپ ، ملانیا

منبع: خرداد

کلیدواژه: خاشقجی نامزد خاشقجی ترامپ ملانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان اردبیل رتبه اول مشارکت در شمال و شمالغرب کشور را کسب کرد

رضا قاسمیان اظهار کرد: نامزد‌های انتخابات در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موفق به کسب حد نصاب لازم در جمع آراء نشدند و تکلیف این حوزه در مرحله دوم انتخابات در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد.

او افزود: دو نفر از نامزد‌های انتخابات در پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برای کسب یک کرسی مجلس در مرحله دوم با همدیگر رقابت می‌کنند که مراحل برگزاری انتخابات و روزشمار تبلیغات و سایر مقدمات آن در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل از حضور پرشور مردم عزیز استان در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفندماه تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حضور بالاتر از میانگین کشوری بود و با بیش از ۴۹ درصد مشارکت، علاوه بر کسب رتبه ۹ کشوری، رتبه اول مشارکت در شمال و شمالغرب کشور به استان اردبیل اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دعای بدون عمل سرانجامی ندارد
  • استان اردبیل رتبه اول مشارکت در شمال و شمالغرب کشور را کسب کرد
  • یک روایت کمتر شنیده شده از سوگلی «محمد مصدق»
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • پاسخ مدیران رسانه‌ها به اظهارات رئیسی/کرباسچی: رسانه‌ها نباید با مطالب خلاف واقع، امید کاذب ایجاد کنند/ حضرتی: ابربحران ناامیدی دامن کشور را گرفته است
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود