Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده ماده اولیه شوینده‌ها در ایران است که در خردادماه ۱۳۷۳ با ظرفیت اسمی تولید ۵۰ هزار تن الکیل بنزن خطی و ۴۱ هزار تن نرمال پارافین با استفاده از دانش فنی و مهندسی پایه شرکت UOP شعبه لندن به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۸۲ با اجرای طرح توسعه اول، ظرفیت اسمی خود را به ۷۵ هزار تن الکیل بنزن خطی و ۱۴۰ هزار تن نرمال پارافین در سال افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت تا سال ۱۳۸۴ تنها تولیدکننده ماده اولیه شوینده‌ها (LAB) در کشور بوده است و از سال ۱۳۸۴ شرکت پتروشیمی بیستون با ظرفیت تولیدی ۵۰ هزار تن LAB در سال در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. لازم به توضیح است بیش از ۷۵ درصد نیازهای مواد اولیه (LAB) شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده توسط شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تأمین می‌گردد.

شرحاز ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۳۱ – اصلاح شدهدوره یک ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱نام محصولواحدتعداد تولیدتعداد فروشنرخ فروش (ریال)مبلغ فروش (میلیون ریال)تعداد تولیدتعداد فروشنرخ فروش (ریال)مبلغ فروش (میلیون ریال)تعداد تولیدتعداد فروشنرخ فروش (ریال)مبلغ فروش (میلیون ریال)الکیل بنزن خطی (داخلی)تن۷۹,۲۳۱۵۹,۸۹۵۴۶,۴۵۸,۵۵۲۲,۷۸۲,۶۳۵۹,۸۷۵۷,۳۸۸۵۲,۳۶۴,۳۷۵۳۸۶,۸۶۸۸۹,۱۰۶۶۷,۲۸۳۴۷,۱۰۷,۰۴۰۳,۱۶۹,۵۰۳الکیلات سنگین (داخلی)تن۵,۹۲۴۲۱۰۳۴,۱۴۷,۶۱۹۷,۱۷۱۸۶۱۱۱۲۳۶,۵۸۹,۲۸۶۴,۰۹۸۶,۷۸۵۳۲۲۳۴,۹۹۶,۸۹۴۱۱,۲۶۹نرمال پارافین مازاد (داخلی)تن۴۴,۶۴۶۹,۶۵۷۳۸,۲۹۲,۳۲۷۳۶۹,۷۸۹۷,۰۸۹۲۷۰۴۶,۲۳۷,۰۳۷۱۲,۴۸۴۵۱,۷۳۵۹,۹۲۷۳۸,۵۰۸,۴۱۱۳۸۲,۲۷۳برشهای استحصالی از هیدروکربورهای تهیه شده از سایرمنابع (داخلی)تن۰۸,۸۶۴۲۵,۲۹۲,۵۳۲۲۲۴,۱۹۳۰۲۹۰۴۰,۹۰۰,۰۰۰۱۱,۸۶۱۰۹,۱۵۴۲۵,۷۸۶,۹۷۸۲۳۶,۰۵۴الکیل بنزن خطی (صادراتی)تن۰۱۸,۹۶۹۶۰,۱۱۴,۶۶۱۱,۱۴۰,۳۱۵۰۳۰۹۱۱۲,۰۶۷,۹۶۱۳۴,۶۲۹۰۱۹,۲۷۸۶۰,۹۴۷,۴۰۱۱,۱۷۴,۹۴۴الکیلات سنگین (صادراتی)تن۰۲,۶۴۷۳۵,۱۷۶,۰۴۸۹۳,۱۱۱۰۲۶۰۷۵,۵۱۱,۵۳۸۱۹,۶۳۳۰۲,۹۰۷۳۸,۷۸۳,۶۲۶۱۱۲,۷۴۴نرمال پارافین مازاد (صادراتی)تن۰۱۶,۰۵۵۴۹,۹۹۴,۳۳۲۸۰۲,۶۵۹۰۱۰,۴۱۳۸۶,۹۶۰,۱۴۶۹۰۵,۵۱۶۰۲۶,۴۶۸۶۴,۵۳۷,۳۶۶۱,۷۰۸,۱۷۵جمع۵,۴۱۹,۸۷۳۱,۳۷۵,۰۸۹۶,۷۹۴,۹۶۲

تولید

در نمودار زیر روند تولید شرکت در شش ماهه ابتدایی سال نشان داده شده است. همانطور که ملاحظه می شود روند تولید در کل سال روند ثابتی بوده که این رویه در طی چند سال اخیر نیز همین گونه بوده است.

مقدار فروش 

فروش شرکت به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود فروش صادراتی ۶۰ درصد از کل فروش شرکت را شامل می شود که نرمال پارافین مازاد و الکیل بنزن خطی بخش عمده ای فروش ریالی شرکت را تشکیل می دهند. با توجه به افزایش نرخ دلار می توان به رشد فروش در ماه های آتی امیدوار بود.

نرخ فروش

در بررسی نرخ های فروش مشاهده می شود که روند صعودی خوبی در ماه مرداد و شهریور داشته و به نظر می رسد تا پایان سال نیز روند روبه رشد ادامه یابد.

مبلغ فروش

در شکل زیر روند فروش شرکت در شش ماه ابتدای امسال و سال قبل نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می شود مبلغ فروش شرکت به دلیل ارتباط مستقیم با نرخ دلار در اکثر ماه ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و در نهایت شرکت در ۶ ماهه ابتدایی ۹۷ در مقایسه با سال گذشته رشد فروش ۴۰ درصدی داشته است .

لازم به توضیح است عمده فروش داخلی شرکت را الکیل بنزن خطی (LAB) تشکیل می‌دهد که ماده اولیه شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده است. بیش از ۵۰ درصد فروش شرکت صادراتی است و نرمال پارافین مازاد به‌عنوان یک محصول میانی یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی شرکت است. هندوستان به دلیل فقدان ماده اولیه نفت سفید از نرمال پارافین برای تولید الکیل بنزن خطی (LAB) استفاده می‌کند.

درصد زیادی از مواد مستقیم مصرفی شرکت را نیز نفت سفید تشکیل می دهد که افزایش قیمت نفت برنت بهای تمام شده شرکت را افزایش می دهد.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته که ناشی از افزایش نرخ های فروش است .با احتساب نرخ دلار ۱۰۰۰۰ تومان و نفت خام ۸۰ دلاری شرکت پتانسیل دستیابی به سود حداقل ۹۵ تومانی را خواهد داشت.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار مهم بورس مواد اولیه کارخانجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سی‌ام فروردین، روز محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و این روز را به همه خانواده میراث فرهنگی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اخیراً جلسه کارشناسی خیلی خوبی در این خصوص در حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، از هنرمندان و فعالان و نخبگان این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ضرغامی اظهار کرد: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شده که ایران از ایکوموس و ایکو خارج شده است، تکذیب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد و این موضوع هیچ ربطی به ادامه عدم همکاری ما با این دو مجموعه ندارد و به مراتب فعال‌تر از گذشته با این دو مجموعه رابطه ما ادامه دارد.

ضرغامی با انتقاد از اخبار کذب برخی رسانه‌ها در خصوص آمار گردشگر خارجی، گفت: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است در حالی که اصلاً ۱۴۰۳ عملاً شروع نشده است و تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم که در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار گردشگر بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر از کشور آذربایجان به دلیل مشکلاتی در سال گذشته نتوانستند وارد کشورمان شوند که اگر اینگونه نمی‌شد، ما رکورد قبل از کرونا را می‌شکستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم