Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح یک وعده غذای گرم در ۱۲۰ روستامهد استان یزد از امروز آغاز و تا پایان زمستان اجرا می‌شود. ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، طرح یک وعده غذای گرم از امروز در 120 روستامهد استان یزد آغاز شد و با اجرای آن، در هر روستامهد به کودکان یک وعده غذای گرم در طول روز داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از امروز آغاز به کار کرد و روند آن تا اسفند هم ادامه پیدا می‌کند و در طول این ایام، به صورت کامل هر روز یک وعده غذای گرم با هدف حفظ و تقویت سلامتی کودکان آماده و از آنها به وسیله این غذاها پذیرایی می‌شود.

با توجه به روزهای باقی مانده تا پایان اسفند، 120 روز زمان اجرای آن است و به این ترتیب 120 وعده غذا هم در بین تمام کودکان حاضر در روستامهدها توزیع می‌شود.

این طرح با همکاری اداره کل بهزیستی استان و همچنین شبکه بهداشت در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال انجام است و به مسائل بهداشتی و سلامتی تغذیه و همچنین سلامت کلی کودکان توجه و بازرسی صورت می‌گیرد.

به وسیله این برنامه، زمینه جلوگیری از فقر غذایی کودکان روستایی که معمولا خانواده‌های محروم‌تری در آنها حضور دارند توجه فراهم شده و توجه بیشتری به بحث غذای کامل و سالم برای کودکان انجام می‌شود.

غذاهای تامین شده در این طرح بر اساس نیاز یک انسان در طول روز به پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و سایر مواد مورد نیاز بدن تهیه می‌شود تا در فصل پاییز و زمستان کودکان از غذاهای کامل مورد نیاز بدنشان تغذیه کنند.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی