Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – با حضور يک گروه تحقيقاتي از دانشگاه اشتوتگارت آلمان، همکاري هاي ايران و آلمان در قالب طرح توسعه شهرستان ورامين آغاز شد.

به گزارش ايرنا ، گروه تحقيقاتي دانشگاه اشتوتگارت آلمان با همراهي اساتيد دانشگاه صنعتي شريف روز چهارشنبه با حضور در شهرستان ورامين و بازديد از طرح ها و پروژه هاي مختلف زيست محيطي شهرستان ، همکاري سه ساله اي را در قالب طرح توسعه شهرستان ورامين در حوزه محيط زيست آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس گروه تحقيقاتي دانشگاه اشتوتگارت آلمان در جلسه مشترک با سرپرست فرمانداري ورامين گفت: دولت آلمان از ارتباط گروه هاي تحقيقاتي اين کشور با دانشگاه شريف براي تبادل اطلاعات و تجربيات تأکيد دارد.
دکتر آلتروپ افزود: اين گروه تحقيقاتي بر روي مديريت توسعه پايدار در بخش مديريت انرژي تحقيقات خود را آغاز کرده و با توجه به ظرفيت هايي که شهرستان ورامين در اين زمينه برخوردار است ، با همکاري دانشگاه شريف فعاليت هاي خود را به مدت سه سال در اين شهرستان اجرا مي کند.
وي اظهار داشت: با وجود آن که فعاليت هاي اين گروه دانشگاهي تحقيقاتي است ولي مطالعاتي که در زمينه مديريت انرژي انجام مي شود به پروژه هايي اجرايي منجر خواهد شد.
اين استاد دانشگاه اشتوتگارت آلمان تصريح کرد: اين گروه از متخصصاني در حوزه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي نيز استفاده مي کند تا با همکاري مناسبي که بين طرفين صورت مي گيرد، شاهد توسعه ظرفيت هاي منطقه باشيم که در اين مسير آموزش هايي را نيز در مدارس اجرا خواهيم کرد.
توجه به محيط زيست مي تواند زمينه رشد و توسعه ورامين را فراهم کند
سرپرست فرمانداري ورامين نيز در اين جلسه با اشاره به اين که 80 درصد از اقتصاد ورامين برپايه کشاورزي است اظهار داشت : اقتصاد ورامين بر پايه کشاورزي بنا نهاده شده و از اين رو ، اين شهرستان به عنوان منطقه سبز در استان تهران شناخته مي شود.
حسين کاغذلو افزود: يکي از مشکلات کشاورزي شهرستان ورامين علاوه بر کمبود آب ، عدم استفاده از فناوري هاي نوين در کشاورزي و آبياري است که اين امر مي تواند با تبادل اطلاعات بين اساتيد دو کشور ايران و آلمان به فرصتي براي توسعه منطقه تبديل شود.
وي با اشاره به خشک شدن تالاب فصلي بندعليخان گفت: خشک شدن اين تالاب طبيعي که يکي از مهمترين مناطق زيست محيطي استان تهران و کشور محسوب مي شود ، خسارات جبران ناپذيري را به همراه داشته که توسعه مناسبات علمي ميان دو کشور مي تواند به احياء اين منطقه مهم کمک کند.
کاغذلو از فرونشست دشت ورامين به عنوان يکي از مهمترين چالش هاي منطقه ياد کرد و از اين گروه تحقيقاتي خواست تا در اين زمينه نيز مطالعاتي را انجام دهند.
وي گفت : يکي از مشکلات کشاورزي شهرستان ورامين ، عدم ارتباط با مراکز علمي ، تحقيقاتي و دانشگاهي است ، مشکلي که باعث شده به خوبي نتوان از ظرفيت هاي موجود در بخش کشاورزي شهرستان استفاده کرد.
ورامين با 300 هزار نفر جمعيت در 35 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود