Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام  گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف، این روزها بیش از همیشه در اخبار دانشگاهی شنیده می‌شود. گروهی که معادلات و اختلافات و درگیری‌های درونی‌اش، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ داستان‌های گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف پس از بازنشستگی اجباری دکتر مهدی گلشنی، وارد قسمت‌های تازه‌ای شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بازنشستگی او و تغییر رئیس گروه فلسفه‌علم شریف، به نظر می‌رسد پروژه حذف برخی از چهره‌های حامی گلشنی از این گروه آغاز شده. این البته روایتی است که حامیان دکتر گلشنی از ماجرا ارائه می‌دهند. در سوی دیگر، ابراهیم آزادگان رئیس جدید گروه فلسفه‌علم قرار دارد. استاد جوانی که جای گلشنی را گرفته و چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته، با جعفر چاوشی-یکی از اساتید این گروه- درگیری پیدا کرده است.

دکتر جعفر چاوشی، استاد گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف که این روزها از دست مدیریت جدید این گروه، حسابی شاکی است

این است پاداش زحمات من؟
دکتر جعفر چاوشی، از اساتید جدید گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف است که در آخرین سال‌های مدیریت گلشنی بر این گروه جذب دانشگاه شریف شد.او  گفته که از این ترم و با دستور دکتر ابراهیم آزادگان، به طور ناگهانی دو درسی که او همیشه استادشان بوده،حذف شده و گروه فلسفه‌علم از استاد دیگری از خارج دانشگاه شریف برای تدریس آن دو درس دعوت کرده است! چاوشی در نامه‌ای خطاب به محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف نوشته:«مگر نه این است که به خاطر خدمت به کشورم، یعنی تدریس در این دانشگاه زندگی‌ام از هم پاشیده گردید؟ مگر نه این است که همکلاسی فرانسوی من که همزمان با من دکترایش را گرفت، اکنون رئیس دپارتمان تاریخ علم همان دانشگاه است در حالی‌که آثار علمی من به مراتب بیشتر از این همکلاسی است؟ جنابعالی حتی در همین دانشگاه هم نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که به اندازه من کتاب و مقاله داشته باشد. آیا این‌چنین باید پاداش زحمات من داده شود؟»

دکتر ابراهیم آزادگان، رئیس جدید گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف که جانشین دکتر گلشنی شده

تصمیم کبری در دانشگاه!
بعد از انتشار نامه صریح چاوشی در نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف،  خانم سمیه رسولی، یکی از دانشجویان دانشگاه، در پاسخ به مطالب دکتر چاوشی نوشته:« متاسفانه هیچ‌گونه تدریسی در کلاس ایشان وجود ندارد... هر جلسه یک مقاله، مانند کودکان دبستانی که از روی درس «تصمیم کبری» می‌خوانند، در کلاس با صدای بلند توسط دانشجویان روخوانی می‌شود و در اغلب موارد،  استاد سوالات را پاسخ نمی‌دهند و برای پاسخ به سوال از همفکری دوستان مدد می‌گیرند... کلاس ایشان بسیار آشفته است و موضوعات مختلفی در آن مطرح می‌شود... در تمام ادوار مختلفی که ایشان حضور داشتند هیچ دانشجویی با هیچ طیف فکری-نه مذهبی و نه غیرمذهبی- از ایشان راضی نبودند.»  رسولی همچنین  نوشته آن‌ها چندباری هم اعتراض‌شان را درباره تدریس دکتر چاوشی، به دکتر گلشنی گفته بودند که اثری نداشته. 

 

چرا تایپ کردی؟ چرا؟
 در همان شماره از نشریه بسیج دانشجویی شریف که حاوی متن پاسخ سمیه رسولی به نامه دکتر چاوشی بود، متن دیگری از قول این استاد گروه فلسفه علم دانشگاه شریف منتشر شد. متنی که بر اساس آن، ابراهیم آزادگان در واکنش به نامه‌ اعتراضی چاوشی، الفاظ رکیکی را به کار برده و مانع انتقال آن نامه به دفتر رئیس دانشگاه شریف شده است! چاوشی نوشته ابراهیم آزادگان، یکی از کارمندان پیشکسوت گروه فلسفه علم دانشگاه را صرفاً به دلیل تایپ کردن نامه چاوشی به باد ناسزا گرفته و با او برخورد تندی داشته است. چاوشی همچنین نوشته که آزادگان مانع انتقال نامه او به دفتر رئیس دانشگاه شده و خود چاوشی شخصا یک کپی از نامه را به دفتر رئیس دانشگاه برده است.

دکتر مهدی گلشنی، مردی که پس از بازنشستگی‌اش، گروه فلسفه‌علم شریف روزهای ناآرامی را تجربه می‌کند

بحران، در غیاب پدر

 ماجراهای پیچیده‌ی گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد بازنشسته کردن دکتر گلشنی نه آخرین قسمت، که اولین قسمت از اتفاقات عجیب و غریب در این گروه مهم دانشگاه شریف بوده! نام  گروه فلسفه‌علم دانشگاه شریف، این روزها بیش از همیشه در اخبار دانشگاهی شنیده می‌شود. گروهی که معادلات و اختلافات و درگیری‌های درونی‌اش، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود. خبرگزاری دانشجو برای انعکاس توضیحات مسئولین دانشگاه شریف و گروه فلسفه‌علم، و همچنین نکات تکمیلی دکتر چاوشی آماده است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازنشستگی دکتر گلشنی گزارش بیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ حمیدرضا آرش پور و حسین نساج پور، دانشجویان کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک گروه تحقیقاتی دستیابی به دانش این فناوری در داخل هستند.
مهندس آرش پور از طراحان این فناوری، پژوهشگران این دانشگاه را با استفاده از علم تریبولوژی به دنبال ارائه راهکار‌های خلاقانه برای بهبود رفتار سایشی کامپوزیت‌های زمینه پلیمری دانست وگفت: به‌کارگیری مواد مرکب خودروانکار در صنایع مختلف ازجمله نساجی و هوافضا، باعث افزایش راندمان عملکرد، جلوگیری از هدررفت انرژی و کنترل هزینه‌ها خواهد شد.
این پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: کامپوزیت‌های تولیدشده با زمینه اپوکسی در این دو پژوهش، خواص تریبولوژیکی بهتری نسبت به اپوکسی خالص از خود بروز می‌دهند.
وی گفت: در کامپوزیت خودروانکار نوع اول میکرو الیاف تولیدی روی سطح و الیاف کربن با هدف بهبود خواص مکانیکی در عمق کامپوزیت قرار گرفته است؛ همچنین در کامپوزیت نوع دوم، حضور ذرات حاوی روغن در فاز زمینه باعث بهبود رفتار تریبولوژیکی شده است.
مهندس نساج پور هم ازدیگر پژوهشگران اجرای این طرح دانشجویی مدت اجرای دستیابی به عملیات ساخت و ارزیابی عملکرد کامپوزیت‌های زمینه اپوکسی را یک سال برشمرد و افزود: نتایج آزمون سایش در نیروی ۱۵ نیوتن، سرعت ۱/۰ متر بر ثانیه و مسافت ۵۰۰ متر نشانگر خاصیت خودروانکاری کامپوزیت‌های تولیدی است، طوریکه میزان ضریب اصطکاک کامپوزیت‌ها نسبت به اپوکسی خالص حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.
مهندس حمیدرضا آرش پور گفت: عملکرد مناسب کامپوزیت‌های تولیدی در بارگذاری و سرعت لغزش سبک، نتیجه امیدبخشی برای ادامه مسیر این پژوهش‌ها و استفاده از ایده مشابه جهت ساخت قطعات صنعتی پلیمری مقاوم در برابر سایش دارد که می‌تواند مشکلاتی از جمله دسترسی نداشتن و توقف خطوط تولید برای فرآیند روانکاری خارجی را برطرف کند.
این پژوهش‌ها در قالب پایان‌نامه ارشد با راهنمایی دکتر صالح اکبرزاده و دکتر رضا جعفری ندوشن، دو عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی و با مشاوره دکتر حسین فشندی، هیئت‌علمی دانشکده مهندسی نساجی و دکتر علیرضا علافچیان هیئت‌علمی پژوهشکده نانوتکنولوژی و مواد پیشرفته اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • معوقه هفته هفدهم| پیروزی سپاهان در دربی اصفهان در روز فحاشی به مورایس!
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود