Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بعد از اتفاقات اخیر جودو و جلوگیری از حضور مارال مردانی در مسابقات جودوی بازیهای المپیک_جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین بحث‌هایی مطرح شد که کمیته ملی المپیک به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی علاقمندان به ورزش بخصوص رشته جودو توضیحات و مستنداتی پیرامون این موضوع منتشر می کند.

با اعتراض دکتر صالحی امیری و دکتر قراخانلو به بی عدالتی صورت گرفته در حق ورزشکار محجبه و جوان کشورمان ایمیلی از سوی سرپرست کاروان اعزامی ایران دکتر رحیمی خطاب به مسئولان فدراسیون جهانی جودو ارسال شد تا در صورت امکان ایمیل توجیهی ارسالی به فدراسیون جودوی ایران مبنی بر ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش فدراسیون جهانی جودو متن دو‌ ایمیل ارسالی ایران با محتوای استعلام جواز حضور ورزشکاران محجبه در رویدادهای بین المللی و همچنین پاسخ صریح رییس فدراسیون بین المللی را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داد.
متن هر دو ایمیل عینا منتشر می شود که محتوای آن به شرح زیر می‌باشد:

جناب آقای رییس،
فدراسیون بین المللی جودو (IJF)به ورزشکاران، شرکت کننده در رویدادهای IJF، اجازه استفاده از هیچ نوع پوشش سر (از جمله حجاب) نمی دهد بخصوص به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از ورزشکاران و به ویژه در خلال تکنیک‌های خفه کردن.
حجاب، از منظر دیگر نیز ممنوع است زیرا به ورزشکاری که از آن استفاده می‌کند ارفاق داده می شود. حجاب باعث می شود ورزشکار دیگر، قادر به اجرای تکنیک گرفتن kumi-kata و خفه کردن نباشد.
با تشکر از برای پرسش شما.
با احترام،
ماریوس ل. ویزر رییس فدراسیون بین المللی جودو

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، جام جهانی ژیمناستیک هنری از فردا در قطر آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها به جهت اینکه یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود از حساسیت و سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است.

امید شیخ احمدی و حمیدرضا هاشمی دو داور بین‌المللی کشورمان که پیش از این در جام‌های جهانی آلمان و مصر حضور داشتند در جام جهانی قطر هم قضاوت خواهند کرد.

داوری ژیمناستیک کشورمان در شرایطی در رویدادهای معتبر جهانی دارای نماینده است که برای اولین بار در ادوار المپیک، یک داور از ژیمناستیک ایران در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. چندی پیش حمیدرضا هاشمی از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای قضاوت در این رویداد معتبر انتخاب شد.

کد خبر 6080290

دیگر خبرها

  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید