Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرکل دفتر سياست گذاري و توسعه اشتغال وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعي گفت: تعلل بانکها و کوتاهي برخي دستگاه هاي اجرايي يکي از عوامل موثر در عدم تحقق مصوبات کميته فني اشتغال استان ها است.

به گزارش ايرنا، علاء الدين ازوجي روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان ايلام اظهار داشت: آمار و اطلاعات استخراج شده از استانهاي کشور حکايت از کند بودن روند پرداخت تسهيلات به متقاضيان دارد و اين موضوع جاي تاسف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: ترغيب مردم بويژه بخش خصوصي به ايجاد سرمايه گذاري و رونق کسب و کار باعث ايجاد روحيه اميد و نشاط در کشور مي شود و قطعا بايد براي ايجاد اشتغال گام اساسي برداشته شود.
مشاور وزير تعاون افزود: اطلاع رساني بسته هاي تشويقي، حمايتي و معافيت هاي بيمه اي باعث مشارکت بيشتر و بهتر بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاري براي طرح هاي کسب و کار خواهد شد.
وي تاکيد کرد: مقرر شد چهار بانک يا موسسه عامل در فرآيند تسهيلات به متقاضيان در مناطق روستايي و عشايري اقدام کنند و بانکها موظفند در اين خصوص همکاري هاي لازم را انجام دهند.
مدير کل توسعه اشتغال وزارت کار گفت: بخشي از اشتغالي که دولت قصد ايجاد آن را دارد بحث مشوق هاي اشتغال است که بحث کارورزي و بيمه اي از عمده اين مشوق ها به حساب مي آيد.
وي ادامه داد: امکان معافيت مالياتي در استان هايي که نرخ بيکاري در آن بالاست نيز از جمله طرح هاي حمايتي دولت براي اشتغال زايي است که بايد از اين ظرفيت بهره برد.
ازوجي يادآور شد: رسته‌هاي اشتغال مبناي اصلي دولت در اشتغال زايي امسال براي استان‌هاي مختلف است که اين رسته‌ها محدوديت منابع دولتي را مشخص و بر همان اساس برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اشتغال زايي صورت مي‌گيرد.
وي همچنين در خصوص اعلام آمادگي واحد هاي پذيرنده کارورز گفت: براي بيش از هزار نفر قابليت جذب و اشتغال با کمترين هزينه در کشور وجود دارد که متاسفانه ازاين ظرفيت و فضاي اقتصادي فراهم شده در کشور استفاده نمي شود.
وي تاکيد کرد: اکثر بنگاه هاي اقتصادي مايل به جذب فارغ التحصيلان دانشگاهي نيستند بنابر اين بايد با اطلاع رساني بسته هاي تشويقي و بيمه اي براي اين بنگاه ها از ظرفيت اين افراد استفاده شود.
وي تاکيد کرد: کشور با کمبود منابع روبرو نيست آنچه مهم است برنامه ريزي دولت براي جهت گيري اين منابع است و استفاده از ظرفيت موجود، اولويت دولت در مناطق مختلف است و بر اين اساس دولت الزامي براي ايجاد طرحهاي جديد ندارد.
ازوجي يادآور شد: در چند سال گذشته استان ايلام يکي از استان هاي با نرخ بيکاري بالا بود اما با اجراي طرح اشتغال فراگير و روستايي در رتبه مناسبي قرار دارد و در اشتغال روستايي بين پنج استان اول است.
به گفته ازوجي وضعيت اشتغال روبه بهبودي است اما براي رسيدن به شرايط آرماني بايد اقدامات منسجم تري انجام شود.
به گزارش ايرنا، نشست کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان ايلام روز چهارشنبه با حضور استاندار، مشاور وزير و مديرکل اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سالن جلسات استانداري برگزار شد.
7180/67034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می‌کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته‌های دولت در امور بنگاه‌ها هیچ‌گاه به شکل ریل‌گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره‌مند شده‌اند، کانی‌های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی‌ها بوده‌اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته‌ایم یک ‌شبه‌بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته‌اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد سازوکارهایی مانند دعوت از هیات‌های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی‌های حاضر در نمایشگاه ‌درصد ناچیزی از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902905

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟