Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از آلماتی در این کنگره دو روزه که در کاخ صلح شهر آستانه آغاز شد؛ رهبران ادیان و مذاهب سنتی جهان؛ شخصیت های برجسته دینی و سیاسی از چهل و شش کشور جهان حضور پیدا کرده اند.
در مراسم افتتاحیه این کنگره نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در سخنانی با اشاره به ابتکار کشورش در برگزاری این کنگره گفت: 15 سال پیش اولین اجلاس رهبران ادیان را در شهر آستانه برگزار کردیم و اکنون ششمین دوره این اجلاس با بیستمین سالگرد بناشدن آستانه همزمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس جمهور قزاقستان در ادامه گفت: این همزمانی می تواند به عنوان شعاری برای اجلاس ششم باشد چرا که شهر آستانه بر اساس تنوع فرهنگی و فلسفه یگانگی در عین تنوع بنا شد.
نظربایف در بخش دیگری از سخنان خود نگرانی از برخوردهای تحریمی، تضادهای درون و برون مذهبی، جنگ های تجاری و مسائل زیست محیطی را نگرانی مشترک رهبران سیاسی و مذهبی دانست و افزود: با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی برخورد میان تمدن ها پوچ و بی اساس است و تصویر جدیدی از بشریت در آینده در حال شکل گیری است.
در این کنگره آیت اله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به نمایندگی از کشورمان در این اجلاس حضور دارد در سخنانی بر لزوم همکاری میان ادیان مختلف جهان جهت مبارزه با تروریسم و بحرانهای بین المللی تأکید نمود.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: امروزه تروریسم در اشکال مختلف تروریسم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تروریسم نظامی ظهور یافته است و ادیان جهان بایستی تمام اقسام تروریسم را محکوم نمایند. آیت الله اراکی تحریم های اقتصادی که توسط برخی از کشورها بر دیگران تحمیل می شود را نمونه ای آشکار از تروریسم اقتصادی ذکر کرد.
در ادامه کاسم ژومارت توکایف رئیس سنای قزاقستان از تلاش های چند تن از نمایندگان ادیان جهان در جهت گسترش گفتگوهای بین ادیان از جمله آیت اله اراکی نماینده کشورمان با اهدای نشان و لوح ویژه تقدیر و سپاسگزاری کرد. دیگر نمایندگان مذاهب مختلف نیز در سخنانی بر همکاری و گفتگو میان همه ادیان بزرگ با هدف مبارزه با تروریسم و بحرانهای بین المللی تأکید کردند.
این کنگره با دو موضوع محوری «بیانیه قرن بیست و یکم به عنوان مفهوم امنیت جهانی» و «ادیان در یک چشم انداز ژئوپولتیک در حال تغییر؛ فرصت های جدید برای اتحاد بشریت» از روزچهارشنبه آغاز و به مدت دوروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کنگره صلح آستانه رهبران اديان مذاهب سنتي جهان ديني سياسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب