Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد مروی شامگاه چهارشنبه در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با موضوع «اربعین نماد وحدت و عزت اسلامی» با حضور اعضای شورای عالی و مجمع جامعه مدرسین و با دعوت از اساتید سطوح عالی و خارج عراقی حوزه علمیه قم در سالن همایش جامعه مدرسین برگزار شد اظهار کرد: مکتب تشیع مکتب عقلانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این سؤال که چرا این مکتب اهتمام فوق‌العاده‌ای به احیای ذکر عاشورا و حادثه کربلا دارد، گفت: در هر مناسبتی خاصی از سال چون عرفه و شب‌های قدر می‌بینیم که زیارت اباعبدالله الحسین(ع) وارد شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه مطرح کرد: نگاه مکتب تشیع احیای همه ارزش‌های سیاسی، اخلاقی و اجتماعی اسلام است که بر آن‌ها تأکید شده و تبلور آن در زیارت عاشورا است و اگر این عاشورا زنده بماند همه تفکر اسلامی نیز زنده است و لذا باید اسلام عاشورایی زنده بماند.

وی تصریح کرد: علمای حوزه نجف و به دنبال آن‌ها مردم مظلوم عراق و مردم مبارز و مسلمان ایران با این راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را به نماد بسیار عظیم در دنیا برای جذب دل‌ها به این مکتب تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اربعین رمز وحدت ما است، افزود: با وجود اینکه خلافت اسلامی آرزوی هر سنی و مهدویت و انتظار فرج آرزوی هر شیعه است اما وحدت ملت ایران و عراق موجب شد تا بر حاکمیت داعش غلبه نمایند و آن را از بین ببرند به گونه‌ای که اکنون دیگر هیچ حاکمیتی در خاورمیانه ندارد.

وی ابراز نمود: دشمن از وقتی بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی را دید شروع به تحلیل کردن آن از جنبه‌های مختلف نمود و امروز در برخی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا متخصصین پیشنهاد دادند به عنوان واحد درسی این حرکت عظیم اربعین مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

اربعین نماد وحدت امت مسلمان

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای بقا و ماندگاری این حرکت لازم است تا متوجه حرکت دشمن بشویم و با آن به مقابله بپردازیم، گفت: می‌خواهند اربعین را که نماد وحدت بین دو امت است را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه اربعین می‌خواهد تفکر ناب اسلامی را به غیر شیعه منتقل کند، افزود: دشمن خوب می‌داند که دو رکن اساسی این حرکت حوزه علمیه نجف و مردم عراق و حوزه علمیه قم و مردم ایران‌ هستند و لذا می‌خواهند آن‌ها را بشکنند و لذا در زدودن این شبهات هرچه تلاش کنیم کمک بزرگی به تثبیت این حرکت کرده‌ایم.

کد خبر 4427112

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی جامعه مدرسین حوزه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی گرگان مشهد شهرکرد شیراز اربعین 97 یاسوج خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند، گفت: نباید در مسئله تبیین ترک فعل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس سابق امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: تربیت شدگان مکتب اسلام، بهترین ذخایر آن هستند و نباید در مسئله تبیین ترک فعل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم هزینه تر از هر نوع دفاعی بحث سرمایه گذاری بر روی مسئله تبیین است، بیان کرد: روح کلام مقام معظم رهبری در مسئله تبیین همین است که باید شبکه سازی کنیم تا آگاهی فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیروزی‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی هر کدام از اهمیت بزرگی برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد، پیروزی فرهنگی است و اگر اندیشه غالب شود مهم است.

عبادی تصریح کرد: بشر در طول تاریخ و زندگی شخصی و اجتماعی خود در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر چوب نادانی خودش را می خورد و به همین دلیل دشمن او را علیه خودش به کار می گیرد و در این راستا عناصر نامطلوب در همه بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی باید شناسایی شوند.

وی افزود: شرایط مساعدی در دولت سیزدهم به وجود آمده است و باید به سمت حل این مشکل کشور برویم در غیر این صورت اگر نادان‌هایی باشند که تحت تاثیر دشمن قرار گیرند هر روز آسیب به سمت ما خواهد آمد و این نیازمند یک اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به سبب نادانی برخی جوانان بود گفت: تا در کشور آدم نادان است تعمیم پیدا نمی کندو باید روی این هزینه شود.

بیش از هزار استاد در کشور می‌توانند مباحث شهید مطهری را تدریس کنند

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با بیان اینکه هزار و 200 استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، گفت: از این تعداد 30 نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص به ویژه برای متدینین امروز نیاز جامعه است، افزود: در حال حاضر بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری‌های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از 20 سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، یادآور شد: شهید مطهری فقط در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

انتهای پیام /253/

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم