Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: آتش‌نشانان هر‌چند همیشه آماده ایثار هستند، اما گاهی حادثه در زندگی عادی‌شان دست از سر آن‌ها بر نمی‌دارد و درست در لحظاتی که فکرش را نمی‌کنند، دچار حادثه می‌شوند.

یک روز ظهر تابستان، در خیابان در حال حرکت با خودروام بودم که متوجه شدم بنزین ندارم. برای پیشگیری از ماندن در کنار خیابان به سمت پمپ‌بنزین خیابان جمهوری اسلامی راندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی خودرو درون جایگاه مشغول سوخت‌گیری و تعدادی هم بیرون جایگاه منتظر نوبتشان بودند. طبیعی بود که چند لحظه‌ای در صف بمانم. همه چیز طبق روال پیش می‌رفت تا اینکه یکی از خودروها پس از اینکه بنزین زد و پولش را پرداخت کرد، به قصد رفتن درون خودرو نشست و استارت زد. استارت‌زدن همان و انفجار در قسمت موتور خودرو نیز همان. راننده با دیدن شعله‌های آتش بلافاصله از جایگاه فرار Escape کرد و راننده‌های دیگر نیز با دیدن این حادثه، بلافاصله از خیر بنزین گذشتند و از جایگاه فرار کردند. فرصت زیادی نبود و هر آن احتمال وقوع انفجار در جایگاه وجود داشت. بلافاصله به سمت کپسول‌های نصب شده در جایگاه رفتم، و یک کپسول را برداشتم و به سمت خودرو دویدم، اما کپسول عمل نکرد و تمام کپسول‌های موجود در جایگاه به علت شارژ‌نشدن به موقع، کارایی خود را از دست داده بودند.

وقتی دوباره به سمت خودرو رفتم، آتش به درون اتاق رسیده بود. هیچ خودرو و شخصی در جایگاه نمانده بود و تعداد زیادی از شهروندان اطراف جایگاه به تماشا ایستاده بودند. یکی از افراد مشغول به کار در جایگاه با دیدن اقدامات من، جرئت یافت و به من نزدیک شد، از او خواستم تا با هم خودرو را به بیرون از جایگاه هول دهیم. در این میان راننده خودرو که جرئت بیشتری یافته بود هم به جایگاه برگشت. اما خودرو توی دنده بود و امکان جابه‌جایی‌اش وجود نداشت. از راننده خواستم که خودرو را از دنده خارج کند، اما او که از نزدیک شعله‌های آتش را می‌دید، دوباره ترسید و فرار کرد. تا کمر خودم را از شیشه وارد خودرو کردم و هر‌طور بود دنده را خلاص کردم، اما انفجار کوچکی رخ داد و مقداری آتش روی من ریخت و لباس‌هایم آتش گرفت. سریع خودم را روی زمین‌انداختم و شروع به غلت‌زدن کردم. در این لحظه صدای کامیون آتش‌نشانی را شنیدم و بعد همکارانم از راه رسیدند. وقتی یکی از همکاران مرا دید با شیلنگ آب روی من پاشید و با تعجب گفت: «‌مصطفی تویی؟» و بعد توانستند پیش از وقوع انفجارهای بعدی، آتش را اطفا کنند. من به دلیل سوختگی‌هایم به بیمارستان منتقل شدم و بعد از چند روز به علت سطحی‌بودن سوختگی‌ها، ترخیص شدم. چند روز بعد که به ایستگاه برگشتم تا چشم فرمانده به من افتاد گفت: «‌آفرین مصطفی، اگر تو نبودی حتما پمپ‌بنزین آتش می‌گرفت.» فکر کردم دارد به من کنایه می‌زند. سرافکنده و خجل گفتم: «‌ببخشید که کاری از دستم برنیامد.» اما فرمانده گفت: «‌این چه حرفی است اگر از خود‌گذشتگی تو نبود و خودرو به‌موقع از جایگاه خارج نمی‌شد، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.» با تعجب گفتم: «‌اما من فقط دنده را خلاص کردم و دیگر نتوانستم کاری بکنم.» فرمانده خندید و گفت: «‌شکست‌نفسی نکن، وقتی ما به محل رسیدیم، خودرو از جایگاه بیرون کشیده شده بود و شهروندان گفتند که تو این کار را کردی.» برایم باورکردنی نبود، چطور ممکن بود. من فقط دنده را خلاص کرده بودم و بعد هم خودم آتش گرفته بودم و هیچ‌وقت هم این معما برای من حل نشد و تنها یک نتیجه می‌توانستم بگیرم و آن هم اینکه خدا آتش‌نشانان را دوست دارد و اوست که آن‌ها را در عملیات‌ها کمک می‌کند.

خاطره از آتش‌نشان شهید مصطفی مختارزاده، آتش‌نشان فقید مشهدی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فاجعه در جاده اصفهان / زن جوان چگونه 26 مسافر اتوبوس را نجات داد + فیلم و جزئیات

حمله وحشتناک کفن پوشان موتورسوار به یک محله در ورامین + فیلم

فیلمی تازه از لحظه تیرباران ملکه زیبایی عراق داخل ماشین لاکچری اش + تصویر

جسد تکه تکه زن مطلقه در استخر خصوصی ویلا +عکس

علی دایی سعودی ها را پایین کشید + عکس

حمله وحشیانه پرنده فروشهای اهوازی به مامور پلیس زیر پل کارون + فیلم و جزئیات

اعتراف تلخ عمه لیلا به حمید / با او در کودکی چه کرده بودند؟

اقدام وحشتناک زن بی رحم برای محبوبیت در اینستاگرام + عکس

پایان مرگبار علاقه 2 پسر به یک دختر کرجی

دردسر مرگبار جا ماندن گاز استریل در شکم زن تهرانی پس از زایمان

حمله جن ها به مرد جوان در کرج + فیلم 16+

تجاوز وحشیانه راننده تاکسی اینترنتی تهران به زن شیرازی + فیلم و عکس

اعتراف قاتل تاره فارس ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

تجاوز به دختر باکره در خانه زن مطلقه+عکس

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بهروز از مرد قصاب فیلم و عکس های وحشتناک گرفت / او عاشق زن قصاب شده بود ! + تصاویر نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی / او مرا باردار کرد و ناپدید شد !+ عکس سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم! حرکت خلاقانه در زدن ضربه ی پنالتی+ فیلم دختر 17 ساله در دام شوم مسعود و دایی اش راهی برای فرار نداشت+ عکس تصادف وحشتناک کودک دانش آموز جلوی چشم مادر + فیلم نجات بچه نهنگ از درون کیسه زباله + عکس تصاویر تلخ از محل مرگ یسنا کوچولو دختر سنندجی / دیوار مدرسه ریخت + عکس ازدواج مجدد با ترانه زندگی ام را سیاه کرد / من و او از دبیرستان عاشق هم بودیم! جنجالی شدن شرکت یک روحانی و مقام سیاسی در مجلس رقص دختران سفارت چین در افغانستان + عکس زردچوبه، قاتل سریع سرماخوردگی مشکوکم ! / حضور هلند و دانمارک در مبارک‌آباد قم معقول نیست پشت پرده رشوه 600 میلیونی معاون وزیر برای فرار از قانون ! پزشکان آماتور در تهران جراحی زیبایی می‌کنند! / آمار تکان دهنده

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فرار Escape اخبار حوادث حادثه استخر زندگی خیر آتش نشانان عکس فیلم پرونده تجاوز قتل دختر زن مرگ مرد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین