Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

نیروی هوائی آمریکا امروز چهارشنبه برای اولین بار جنگنده‌های «بی ۲» موسوم به «شبح» خود را در پایگاه «پرل هاربر» واقع در هاوائی مستقر کرد.

«استفان ویلیامز» (Stephen Williams) مدیر عملیات‌های هوائی و فضای سایبری آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: استقرار این جنگنده‌ها بر انعطاف پذیری راهبردی واشنگتن برای اعمال قدرت در هر نقطه‌ای از جهان به تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص ادامه داد: این بمب افکن‌ها به عملیات‌های هوائی معمول خود همراه با قابلیت‌های یکپارچه با شرکای منطقه‌ای کلیدی به منظور کمک به تضمین امنیت و آزادی در منطقه ایندو- پاسیفیک ادامه می‌دهند. واشنگتن بر آن است تا آشکارا تعهد خود را نسبت به شرکاء و متحدینش از طریق استقرار جهانی و انسجام در نیرو‌های نظامی خود ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است، B-۲ یک بمب افکن رادارگریز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و در زمره برترین تسلیحات و ادوات نظامی به شمار می‌آید.

پرل هاربر کجاست؟

پرل هاربر (به انگلیسی: Pearl Harbor) بندری در مجمع‌الجزایر هاوایی است. پایگاه نیروی دریایی آمریکا در این محل یکی از بهترین و بزرگترین پایگاه‌های نیروی دریایی در جهان است. در بندرگاه آن کشتی‌های بسیاری می‌توانند لنگر بیندازند و گنجایش تعمیرگاه‌های آن نیز برای کشتی‌ها زیاد است. در این پایگاه محل خصوصی هم به زیردریایی‌ها اختصاص داده شده‌است.

سفر معروف زیردریایی ناتیلوس از پایگاه پرل هاربر آغاز شد. ناتیلوس در این سفر از زیر یخ‌های قطب شمال عبور کرد.

معروفیت این بندر به خاطر حمله ارتش ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در این بندر در ۷ دسامبر ۱۹۴۱ برابر با ۱۶ آذر ۱۳۲۰ شمسی است. در پی این حمله آمریکا وارد جنگ جهانی دوم شد. در حمله هوایی ژاپنی‌ها ناوگان اقیانوس آرام آمریکا از جمله هفت رزمناو نابود شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: واشنگتن جهان قطب شمال ژاپن ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی دوم اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی دوم جهان قطب شمال واشنگتن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری را در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت