Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@09:05:18 GMT

این دردها نشانه چه بیماری های مهمی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۳۰۸۱

رکنا: اگر دردهای عضلانی تان بی دلیل نباشند و بعد از مدتی رفع شوند، طبیعی محسوب می شوند؛ در حقیقت دردهای عضلانی شما باید بعد از چند روز یا حداکثر یک یا دو هفته برطرف شوند.

وقتی تمام هفته را ورزش Sport کرده اید یا تمرینات سنگینی در باشگاه داشته اید یا حتی زمانی که یک اسباب کشی یا تغییر دکوراسیون اساسی خانه تان را پشت سر گذاشته اید، دردهای طاقت فرسای عضلانی انتظارتان را می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، وقتی فعالیت بدنی ای دارید که فراتر از عادت همیشگی بدن تان است، ماده ای شیمیایی ای به نام لاکتیک اسید در نتیجه ی مصرف شدن انرژی، درون بدن تان تولید می شود که عامل دردهای عضلانی است.

اگر دردهای عضلانی تان بی دلیل نباشند و بعد از مدتی رفع شوند، طبیعی محسوب می شوند. در حقیقت دردهای عضلانی شما باید بعد از چند روز یا حداکثر یک یا دو هفته برطرف شوند.

اما حالا بیشتر از دو هفته است که درد دارید؟ دردی که احساس می کنید شدید است و توان انجام کارهای عادی و روزمزه را از شما گرفته؟ این ها همگی نشان دهنده ی آن است که احتمالا دچار مشکل جدی تری شده اید و نباید از این دردها غفلت کنید. بنابراین حتما به یک پزشک Doctor مراجعه کنید.

حال می خواهیم ببنیم دردهای عضلانی احتمالا نشانه ی چه بیماری های مهمی هستند.

۱- بیماری فیبرومیالژیا

احساس درد در سرتاسر بدن، حساس شدن بدن نسبت به تماس فیزیکی، خستگی و اختلالات خواب نشانه های این بیماری عصبی هستند. همچنین ممکن است پیش از شروع این دردها، یک موقعیت اضطراب آور را تجربه کرده باشید. فیبرومیالژیا باعث ایجاد دردهای مشخصی در هر دو طرف بدن و بالا و پایین کمر می شود.

۲- بیماری آرتروز

شاید تصور کنید که بیماری آرتروز تنها روی مفاصل تأثیر می گذارد اما ممکن است درد ناشی از آن در عضلات هم احساس شود. در حقیقت زمانی که ناحیه ای از بدن دردناک می شود، عضلات به طور خودکار در یک اقدام حفاطتی، منقبض می شوند. برای مثال، اگر در ناحیه ی کتف دچار آرتروز باشید، این مسأله منجر به گرفتگی های دردناک عضلانی می شود.

۳- عفونت

اگر ناحیه ای که در آن احساس درد می کنید قرمز یا ملتهب شده و دچار تب هستید، ممکن است این مسأله ناشی از یکی عفونت باشد، به ویژه اگر بی دلیل رخ داده باشد.

۴- بیماری لایم

گزش یک کنه ی پا سیاه ممکن است منجر به انتقال باکتری ای به نام بورلیا بورگدورفری شود که نشانه ی آن اغلب راش های پوستی ای شبیه به چشم است. اما مشکل آن است که این راش ها همیشه ظاهر نمی شوند، بنابراین باید از علائم اولیه ی این بیماری آگاه باشید: تبی شبیه به آنفولانزا، احساس خستگی، خشک شدن گردن و احساس درد. اگر هر یک از این نشانه ها را دارید و در جایی بوده اید که احتمال حضور کنه در آنجا وجود داشته، به پزشک مراجعه کنید.

۵- بیماری رابدومیولیز

ورزش های سنگینی مثل کراس فیت این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند اما افراط در این ورزش ها منجر به بیماری ای به نام رابدومیولیز می شود. در اثر این بیماری بافت عضله تخریب شده و پروتئینی به نام میوگلوبین در بدن تولید می شود که با ورود به جریان خون، ممکن است در نهایت به کلیه ها آسیب بزند. اگر خشکی و درد عضلات با ضعف، احساس درد با هر تماس فیزیکی و تیره شدن رنگ ادرار همراه باشد، فوراً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

۶- بیماری التهابی

اگر بیشتر از ۶۵ سال سن دارید، دردهای عضلانی شما ممکن است ناشی از یک بیماری التهاب عضلانی مثل پلی میالژی روماتیکا باشد. این بیماری باعث دردناک و خشک شدن بازو، گردن، ناحیه ی پایینی پشت و ران ها می شود. این علائم ممکن است یک شبه پدیدار شوند و صبح روز بعد ناگهان متوجه شوید بدون کمک نمی توانید لباس هایتان را بپوشید یا قادر نیستید سوار ماشین شده و از آن پیاده شوید. علت بروز این بیماری هنوز مشخص نیست و تشخیص آن دشوار است.

۷- بیماری آنفولانزا

تب ناگهانی، درد عضلانی، لرز و تعریق، سردرد، احساس خستگی، گرفتگی بینی و گلودرد، نشانه های بیماری آنفولانزا هستند. در اثر این بیماری، پروتئین های التهاب آوری به نام سیتوکین باعث تخریب پروتئین های عضلات شده و منجر به احساس درد می شوند.

۸- بیماری لوپوس

دو سوم مبتلایان به بیماری خود ایمنی لوپوس، درد عضلانی را تجربه می کنند. اما مشکل اینجا است که تشخیص این بیماری دشوار است و ممکن است آن را با بیماری های دیگری مثل آرتریت روماتوئید، لایم یا حتی دیابت Diabetes اشتباه بگیرند. یکی از نشانه های تشخیص لوپوس دردی است که معمولا میان آرنج و گردن و زانو و مفصل ران احساس می شود. این بیماری بیشتر در میان زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله دیده می شود.

۹- عوارض جانبی داروها

متأسفانه گاهی داروها خود به سلامتی Health ما آسیب می زنند. برای مثال ممکن است داروی جدیدی که برای کنترل کلسترول خون خود مصرف می کنید، علت اصلی دردهای عضلانی شما باشد. اگر مشخص شود دارویی که مصرف می کنید عامل دردهای عضلانی شما است، پزشک تان داروی دیگری را با همان خواص برایتان تجویز خواهید کرد.

مراجعه به پزشک

اگر برای دردهای عضلانی خود به پزشک مراجعه کردید، درباره ی نشانه های دیگری صحبت کنید که با شروع این دردها تجربه کرده اید. این نشانه ها می تواند تب، احساس خستگی، سردرد، تعریق شبانه، اختلالات خواب، یبوست یا اسهال باشد. در حقیقت باید درباره ی نشانه هایی صحبت کنید که برایتان غیر معمول است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بهروز از مرد قصاب فیلم و عکس های وحشتناک گرفت / او عاشق زن قصاب شده بود ! + تصاویر نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی / او مرا باردار کرد و ناپدید شد !+ عکس سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم! حرکت خلاقانه در زدن ضربه ی پنالتی+ فیلم دختر 17 ساله در دام شوم مسعود و دایی اش راهی برای فرار نداشت+ عکس تصادف وحشتناک کودک دانش آموز جلوی چشم مادر + فیلم درمان آبریزش بینی با فلفل قتل مرد پولدار تهرانی به خاطر شیر طلایی دستگیری دزدان طلافروشی بازار تهران + عکس حمله شوم مردان به باشگاه بدنسازی زنان / در تبریز رخ داد شلیک مرگ به وکیل دادگستری در گردنه نور آباد غذایی مقوی برای مدرسه ای ها+دستور پخت مرگ مشکوک گورخرها در مسیر انتقال به گرمسار پشت پرده رشوه 600 میلیونی معاون وزیر برای فرار از قانون !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ورزش Sport دکوراسیون پزشک Doctor دیابت Diabetes سلامتی Health طبیعی عادت بیماری باشگاه اسباب کشی عکس فیلم پرونده تجاوز قتل دختر زن مرگ مرد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با تأکید بر نقش معلمان در کاهش آسیب‌های جامعه، گفت: معلمان باید به دو مقوله تعلیم و تربیت توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمدحسین رجبی امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلم مدارس الگوی صالح اظهار کرد: هفته معلم، فرصتی برای تجلیل از مقام معلم است و معلمان وظیفه مهم و تأثیرگذاری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه باید در جهت ارتقا کیفی قدم برداریم، افزود: در همه مقاطع تاریخی، علما و اندیشمندان تاریخ‌ساز نقش‌آفرین بوده‌اند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه معلمان با دلسوزی، آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند، گفت: معلمان باید به دو مقوله تعلیم و تربیت توجه داشته باشند.

رجبی یادآور شد: کشور ما مملو از انسان‌های توانمندی است که مبنای توانمندی آنها، معلمان بوده و شهدا تربیت‌یافته معلمانی مثل شما هستند.

وی با اشاره به عملیات بزرگ نظامی سپاه علیه رژیم صهیونیستی ادامه داد: دشمن به دنبال ادراک‌سازی غلط از عملیات وعده صادق بود و این همه هزینه می‌کند تا واقعیت را وارونه جلوه دهد.

رجبی تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا ما را از مسیر پیشرفت و توسعه بازدارند

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عنصر تعیین کننده در تعلیم و تربیت؛ تعهد است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی عنصری تعیین‌کننده در نظام آموزش و پرورش است.

رجبی بر لزوم توجه به آسیب‌های جامعه تأکید کرد و افزود: معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تمامی مدیران و معلمان مدارس الگوی صالح توسط فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 750161

دیگر خبرها

  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)