Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه سیستم‌های زنده، معیار‌های بنیادی برای رشد دارند که از آن جمله می‌توان به مدیریت اطلاعات، ساخت ترکیبات خود از ترکیبات ساده محیطی و تکامل یافتن در تعداد و سطح سیستم اشاره کرد.

در "زیست‌شناسی مصنوعی"، تقلید همه این ویژگی‌های ضروری بدون تکیه بر زیست‌شیمی صورت می‌گیرد. زیست‌شناسی مصنوعی، حوزه جدیدی از تحقیقات بیولوژیکی و ترکیبی از علوم و مهندسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرحله "آغاز"، در رسیدن به این هدف، موثر است. در این مرحله، ثبت یک سیستم شیمیایی با توانایی نگهداری خود انجام می‌شود. پژوهش در این زمینه، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، علم رایانه و علم مواد را در برمی‌گیرد.

"گونگ چنگ" (Gong Cheng) و "ژوان پر مرکادر" (Juan Pérez-Mercader)، پژوهشگران بخش زمین و علوم سیاره‌ای "دانشگاه هاروارد" (Harvard University)، پژوهشی را برای درک بهتر این زمینه انجام دادند. آن‌ها برای درک تولید کامل، خودجوش و خودکار سیستم‌های شیمیایی انسانی، چالش‌ها و فرصت‌های کنونی را در این زمینه توضیح داده‌اند.

پژوهشگران در این رویکرد، ویژگی‌های مطلوب را با استفاده از فیزیک مدل‌سازی کردند و سپس، آن‌ها را با کمک علم شیمی در آزمایشگاه، مورد بررسی قرار دادند.

در مقاله این پژوهش آمده است: ما با یک روش طراحی در علم رایانه موسوم به "outside in"، ویژگی‌های کلی سیستم زنده را مشخص کردیم. ایده نظری ما، اطلاعاتی درباره چگونگی شکل گرفتن و ادغام ویژگی‌های گوناگون ارائه می‌دهد، اما این اطلاعات هنوز مبتنی بر آزمایش‌های مستقیم هستند.

این پژوهش برخلاف زیست‌شناسی مصنوعی، می‌تواند به پیشرفت در حوزه علم مواد، محاسبات، کارآیی فیزیک- شیمی شبکه‌های عصبی، ربات‌های نرم و مواردی از این دست منجر شود.

به گفته چنگ و پر مرکادر، این چالش‌ها تا چند سال گذشته، غیرقابل بحث به نظر می‌رسیدند، اما اکنون دست‌یافتنی هستند.

این پژوهش، در مجله " Macromolecular Rapid Communications" به چاپ رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری دانشگاه هاروارد شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی هدایتكارشناس فلسفه و كلام در برنامه صبح بخیر ایران بیان کرد: امام صادق (ع) به یکی از شاگردانش گفتند که تمام علوم در دستان ائمه است که همه اینها برگرفته از قرآن می باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش