Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:52:53 GMT

عضویت یک فراری در یک آکادمی تعطیل‌شده

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۳۴۳۷

عضویت یک فراری در یک آکادمی تعطیل‌شده

روشن نیست این فرد ‌گریخته از وطن چه آثار ادبی یا هنری داشته که از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفته و جست‌وجو در منابع مختلف هم نتیجه چندانی دربر نداشت.

به گزارش مشرق، آکادمی سلطنتی سوئد «ژیلا مساعد»، یک ایرانی‌تبار و همچنین اریک رونه‌سون، یک نویسنده سوئدی را به عنوان دو عضو جدید آکادمی نوبل ادبیات برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارل گوستاو، پادشاه سوئد نیز موافقت خود را با عضویت آن دو اعلام کرده است.


ژیلا مساعد، که ۳۲ سال پیش، وطن خود را رها کرده و به سوئد رفته، اینک در یکی از نخستین گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود مدعی است که:


«واژه‌های من در وطن اولم ارجی ندارند، اما وطن جدیدم مرا به خاطر نوشته‌هایم در یکی از برترین جایگاه‌های ادبی قرار داده است.»


روشن نیست این فرد ‌گریخته از وطن چه آثار ادبی یا هنری داشته که از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفته و جست‌وجو در منابع مختلف هم نتیجه چندانی دربر نداشت. خود ایشان هم آثار خود را معرفی نکرده و نگفته که کدام‌یک از آنها در ایران تحویل گرفته نشده که ایشان را رنجانده تا آن حد که وطن خود را رها کرده و برخلاف بسیاری از فراریان که ولو از سر خودنمایی و تظاهر، همچنان سنگ ایران را به سینه می‌زنند، وطن جدیدی برای خود برگزیند!


اما آنچه «مساعد» به عنوان برترین جایگاه ادبی، نام برده یعنی آکادمی نوبل ادبیات، چندی پیش در پی یک رسوایی تکان‌دهنده جنسی تعطیل شد! رسوایی فاجعه‌باری که ۱۸ نفر از اعضای آکادمی و یا خانواده‌های آنها از جمله ولیعهد سوئد، شاکی آن بودند و به همین دلیل، موجب استعفای ۴ نفر دیگر از اعضای این آکادمی از جمله دبیر دائمی آن گردید! به دنبال این تعطیلی، آکادمی نوبل اعلام کرد، این جایزه پس از ۱۱۷ سال، در دوره امسال اعطا نمی‌شود.

به این ترتیب این فراری از وطن، به عضویت هیئت داوری آکادمی‌ای درآمده که به دلیل سوء‌رفتار اخلاقی دست‌اندکارانش مدتی است تعطیل شده!

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز آکادمی نوبل ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در نشست خبری به جزئیات شصت و دومین قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور اشاره کرد که ۱۷ اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز درباره جزئیات برگزاری آیین شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگانی برگزار شد؛ او جایزه البرز را به عنوان قدیمی‌ترین جایزه در کشور دانست و گفت:  بیش از شصت سال پیش پایه گذاری شد. در این سالیان بیش از 6 هزار نخبگان ما در کشور را شناسایی کرده است. جایزه البرز تنها جایزه غیر دولتی است که از شرکت کنندگان هیچ هزینه‌ای برای حضور در این جایزه گرفته نمی‌شود.

او با اشاره به تاریخچه‌ای از این جایزه، تأکید کرد:‌ از سال 1342 شمسی تا به امروز بیش از 3 هزار دانشجو در این بنیاد از طریق وام مورد حمایت قرار گرفته و بیش از 4 هزار و 650 نفر جایزه البرز را دریافت کردند.  مراسم جایزه به صورت مشخص و سالانه در قالب یک مراسم برگزار می‌شود. 13 همایش ملی در تهران و 8 همایش استانی را برای مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برگزار کرده‌ایم.

ارشدی خاطرنشان کرد: جایزه البرز در قالب برگزاری دو مراسم در طول سال و با فاصله 6 ماه در سال است. یک مراسم که مرسوم به نخبگانی است در اردیبهشت‌ماه و همایش دیگر با عنوان دانش آموزی در 6 ماه بعد برگزار خواهد شد. جایزه البرز در سال 1403 با هدف تکریم اهالی علم و تقدیر از فناوران، حوزویان و دانشگاهیان مراسم در تاریخ 17 اردیبهشت‌ سال جاری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در آذرماه سال گذشته فراخوان این جایزه به مراکز علمی و نخبگان اعلام شد، نهایتاً در پایان آذرماه مهلت ثبت‌نام به پایان رسید و در نتیجه در اسفندماه سال گذشته آیین داوری برندگان جایزه البرز برگزار شد و نفرات نهایی و ممتاز برای این جایزه انتخاب شدند. همه رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی واجد شرایط حضور در قدیمی ترین جایزه علمی جایزه البرز بودند.

جایزه البرز محدود به مرزها نیست

وی به برگزاری این همایشِ بزرگ اشاره کرد و افزود: در روز دوشنبه 17 اردیبهشت سال 1403 ساعت 16 میزبان اهالی علم و اصحاب رسانه در مرکز همایش صداوسیما خواهیم بود. این مراسم با هدف تقدیر از 62 نفر از دانشجویان، فناوران و طلاب را خواهیم داشت. ریاست سازمان اوقاف، معاون علمی بنیاد دانشگاه، وزیر علوم، وزیر بهداشت و قائم مقام بنیاد نخبگان از دیگر عزیزانی هستند که در این مراسم حضور دارند. تعداد منتخبین هم 62 نفر به‌مناسبت شصت و دومین سالگرد جایزه البرز است و بنابراین است که این مراسم از شبکه خبر2 پخش زنده داشته باشد.

ارشدی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رقم جایزه البرز، تأکید کرد: رقم جایزه نسبت به سال گذشته تقریبا پنجاه درصد رشد داشته است و جایزه البرز قریب به 9 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. امسال به یک دانشمند جوان با مبلغ سیصد میلیون تومان جایزه نقدی، تندیس و نشان اهدا خواهد شد.

حیدر ارشدی در خاتمه افزود: 2هزار و 348 نفر تعداد نفراتی بودند که در بازه زمانی یک ماهه ثبت‌نام کردند و از این بین 54 درصد این آمار مربوط به دانشجویان در رشته‌های غیرپزشکی، 15 درصد از این نفرات در بخش طلاب و علوم دینی، 11 درصد در بخش علوم پزشکی و 8 درصد به شرکت دانش بنیان و مخترعان اختصاص داشت. شرط ورود به این جایزه معدل بالا و شرط بعدی رزومه بالا در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و... بوده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی