Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تبیین اهمیت پیاده روی اربعین و شرایطی که این موج عظیم در آن ایجاد می شود؛ به آسیب شناسی این پدیده هم اشاره و تصریح کرد: مسئولین اهتمام ویژه ای باید در اطلاع رسانی و توجیه زوار داشته باشند.

نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حاشیه سفر به کرمان درباره پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد: این پدیده مبارکی که چند سالی است به فضل الهی هر سال باشکوه از سال قبل و با حضور میلیونی مردم شریف، متدین و عاشقان حضرت اباعبدالله پیاده روی از نجف تا کربلا اتفاق می افتد؛ استثنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نباید فراموش کنیم این پیاده روی در شرایطی آغاز شد  

 وی گفت: در در گذشته تاریخ داریم مردم عراق پیاده روی هایی داشتند اما رژیم بعث مانع شد اما  با این شکوه و عظمت و حضور میلیون ها نفر و ایرانیان سلحشور و عاشورایی، مسبوق به سابق نیست و یک موج عظیم و بسیار تأثیرگذار در عرصه بین الملل؛ نباید فراموش کنیم این پیاده روی در شرایطی آغاز شد که کشورعراق توسط آمریکایی ها اشغال شده بود.

 

لطفی حضور بیگانگان در عراق، فعالیت های تروریستی، بعثی های خبیث، تلاش مذبوحانه رژیم آل سعود و وهابیت برای تحت فشار قرار دادن و آسیب وارد کردن به این حرکت حماسی و الهی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مانور شیعه که میلیون ها انسان با پای پیاده و خیلی حماسی، پرشور، جهت دار و با پیام عاشورایی در شرایطی که انوع تهدیدها متوجه  مردم است اما سلحشورانه حضور در صحنه دارند قطعاً قابل مقایسه با هیچ حرکتی نیست که مشابهت سازی برای آن داشته باشیم.

نظام سلطه به دنبال کتمان پوشش رسانه ای اربعین

 

وی ادامه داد: اما اینکه چگونه باید از این حرکت بهره برداری کرد؟ آیا صرفاً به حرکت مردم اکتفا شود و خودشان خودجوش برگزار کنند؟ رسانه های کشور ما پوشش دهنده این حرکت هستند؛ عمدتاً نظام سلطه با محوریت آمریکا به دلیل خوف و وحشتی که از این حماسه و حضور دارند کتمان پوشش رسانه ای را سالهای قبل شاهد بودیم، اینجاست که رسالت همه بخش های رسانه ای، رسانه ملی با همه ظرفیت، خبرگزاری ها و شبکه های مجازی با ارتش بیست میلیونی سایبری در درون کشور باید پیام رسان این حرکت الهی و عاشورایی در کل دنیا باشند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: دو نکته را امسال نباید مورد غفلت قرار داد؛ خاصه مسئولین و به خصوص دولت و آن اینکه {نسبت به حرکت}مردمی که با وقت و روحیه عاشورایی و با احتمال هر نوع خطر، سلحشورانه و جانانه در این عرصه حضورپیدا می کنند، نباید نگاه درآمد زایی از این کاروان داشت.

 

وی اظهار داشت: این اشکالی که از سال قبل هم مطرح بود و مراجع عظام تقلید و بسیاری از دلسوزان هشدار دادند که حالا چقدر ترتیب اثر داده شد جای خود دارد و قابل بحث است اما نگاه، درآمدی نباید باشد؛ قبلاً دشمن می گفت دولت به مردم ایران در راهپیمای ها ساندیس و... می دهد؛ خب، اینجا همه چیز از جیب خود مردم هست.

 

متأسفانه در کشور خودمان از  عوارض خروج از کشور هم چشم پوشی و صرف نظر نکردیم

 

لطفی خاطرنشان کرد: ما که نباید فراموش کنیم سال اول این حرکت حماسی و حسینی، دولت عراق با همه تنگناهایی که از جهت اقتصاد و در آمد و حضور بیگانگان در کشور داشت اما برای اولین بار ایرانیان را در ورود به خاک عراق از ویزا معاف و از 160 هزار تومان ویزای هر ایرانی چشم پوشی کرد؛ کشوری که واقعاً  در آن مقطع نیاز داشت و ما متأسفانه در کشور خودمان از آن عوارض خروج از کشور هم چشم پوشی و صرف نظر نکردیم.

 

وی گفت: این را به مسئولین در جلسات مربوطه عرض کردم چگونه توقع داریم مسئولین عراق از 160 هزار تومان چشم پوشی کنند و این کار انجام شد ولی ما برای چند هزارتومان ناقابل از زائر پول گرفتیم، این اصلا زیبنده نبود و نتیجه این شد از سال بعد دولت عراق شروع به گرفتن ویزا و آن مبالغ کلان کرد و دیگر به هیچ عنوان حاضر به چشم پوشی نیست؛ بنده این را ناشی از عملکرد خودمان می دانم. 

 

این مسئول بیان داشت: مگر جز این است در زلزله، سیل، حوادث ناگوار و غیرمترقبه، هلال احمر امداد رسانی می کند؟ جز امداد رسانی و همه نوع خدمات ما در خدمت مردم است؟ اورژانس ها مگر در راهپیمایی ها در صحنه نیستند؟ چرا باید برای در پیاده روی اربعین از مردم حق بیمه بگیرند؟ هزینه های سالهای قبل را و پولی که بیمه ها از زوار گرفتند را مقایسه کنند؟ چرا نگاه درآمد زایی باید داشته باشند؟ 

 

مطالبه جدی از دولت


وی متذکر شد: دو تهدید در سال ۹۷ متوجه این حرکت عاشورایی است؛ یک، این گرانی هایی که مردم تحمل می کنند و پول چند برابری که باید بابت عوارض پرداخت کنند؛ سال قبل ویزا 160 و امسال حدود 370 هزار تومان است؛ این را زائری می خواهد پرداخت کند که برای او سخت است و الان برای اداره زندگی یومیه خود مشکل دارد؛ با چه توجیهی بنده به عنوان یک مسئول اجرایی در این نظام توقع داشته باشم پول بیمه و چه و چه از اینها مطالبه و او موظف به پرداخت آن باشد. چرا نباید بیمه ها، زائر را بیمه افتخاری کنند؟ اصلاً در این مانور و افتخار شیعه و نماد سلحشوری شیعه در این حرکت الهی سهم دولت محترم کجاست؟! این مطالبه جدی است؛ نمایندگان مجلس نامه زدند و مراجع توصیه دارند.

 

لطفی ادامه داد: شبی 5 هزارتومان برای پارکینگ ماشین {در مرز} به چه دلیل؟ زمین دولتی و ملی با این همه نیروی انتظامی و بسیج و سپاه سرافراز در تآمین امنیت و خدمت به مردم آیا مشکل دارد؟ که دولت و مسئولین ذیربط در وزارت راه برای خودرو مردم بگویند اینجا بخش خصوصی است؟ چرا بخش خصوصی؟ چرا دولت انجام نمی دهد؟ً توصیه و مطالبه مؤکد ما این است از دولت می خواهیم در عمل در خدمت به زوار اربعین باشد و در تسهیلات و رفاه آنان؛ امسال وضعیت خاصی در خاک عراق است.

 

 وی گفت: یک کشاکشی بین آمریکا و وهابیت در تصدی جایگاه های مدیریت عراق با نگاه غربی- عربی است که به فضل الهی رییس مجلس عراق، رییس جمهور و نخست وزیر او با یک نگاه به جبهه مقاومت هستند؛ این یعنی امروز امریکا زخمی است وهابیت و امارات در عراق زخم خورده اند؛ یعنی تأمین امنیت کار مضاعفی می طلبد که مسئولین ما همه تدابیر را اندیشیدند، اجرشان با خداوند اما نگاه درامدی هرگز نباید داشته باشد و نگاه سهیم بودن در این حرکت باشد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه چند وقت قبل برای سفرهای تفریحی و خوشگذرانی، آنگونه دلار در اختیار مسافرین قرار گرفت  و امروز برای زائر امام حسین، ارز بالا محاسبه می شود؛ تصریح کرد: ما تجربه کردیم و اسناد و مدارکی هم در اختیار است که دشمنان اسلام و نظام سلطه به گونه ای با  برنامه ریزی در صدد تحریف این مسیر الهی و صراط مستقیم هستند.

 

دشمن در تلاش برای تأثیرگذاری در راستای ایجاد انحراف و خرافات در این حرکت الهی است 

 

وی ادامه داد: ما به عینه در سال 96 دیدیم افرادی از کشورهای مختلف غربی صرفاً با همین نگاه در اربعین حضور داشتند؛ تحریف، القاء شبهات و به خصوص به نوعی ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، واقعه بصره را که فراموش نکردیم، دست آمریکا در کار بود.

 

لطفی با باین اینکه اخبار ما حاکی از آن است که مردم متدین عراق آمادگی دارند عاشورایی تر و با آمادگی بیش از پیش در خدمت زوار ایرانی باشند؛ افزود: حتی خانواده هایی سراغ دارم وقتی مطلع شدند آنهایی که از ایران سال قبل در منزل شان سکونت  داشتند امسال به دلیل مشکل معیشت و اقتصاد ممکن است تصمیم نداشته باشند، ازعراق برایشان دلار فرستادند و گفتند بیایید که این حرکت پرشور آسیب نبینند.

 

 وی با افزودن اینکه دشمن در تلاش برای تأثیرگذاری در راستای ایجاد انحراف و خرافات در این حرکت الهی است که این هوشیاری می طلبد؛ بیان داشت: از منظر آسیب شناسی حرکت اربعین، از زوار خودمان هم استدعا دارم نسبت به پذیرایی و اظهار محبت مردم عراق نباید بی تفاوت باشند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اینکه آنجا داد بزنیم غذای ایرانی، این، معنا ندارد؛ آن همه موکب و پذایرایی و امکانات اسکان و... فراهم کردند، برویم ارتباط با آنان برقرار کنیم و یک محیط صمیمی و عاطفی ایجاد شود لذا به هیچ عنوان زیبنده نیست در مسیر نجف تا کربلا خط کش ایرانی_ عراقی داشته باشیم؛ دشمن می خواهد از این به عنوان یک آسیب استفاده کند که ذهن عراقی نسبت به ایرانی منفی شود و این از جمله آسیب ها است؛ مسئولین اهتمام ویژه ای باید در اطلاع رسانی و توجیه زوار داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل مجلس اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت سردار اشتری کانون های مساجد ارزانی حوزه هنری سهم دولت نصرت الله لطفی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد