Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱، خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها، دیار مردمان سخت کوش، انقلابی و ولایی، قدوم مبارک رهبر مسلمین جهان را بر دیدگانش لمس کرد و در شروع فصل خزان، دل های مردمان این دیار بهاری شد.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ روز تاریخی و پر خیر و برکت 19 مهر، هر ساله به همان عظمت شور و شعور با تجدید پیمان با رهبری و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی داشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فردا 19مهر است، یادآور شور و حال وصف ناشدنی مردم ولایی خراسان شمالی در سال 1391، در آستانه دیدار یار که پس از سال ها چشم انتظاری سرانجام به ثمر نشست. آرزوی بزرگ و دیرینه دیار گنجینه معرفت ها، رنگ واقعیت گرفت و با قدوم پر خیر و برکت رهبری، پاییز استان را به بهار دلنشین و فراموش نشدنی تبدیل کرد.

 

19مهرماه را هیچ یک از ساکنان خراسان شمالی، از پیر، جوان، کارگر، دانش آموز و دانشجو فراموش نخواهد کرد، روزی که شروع سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان است و مردم با جملاتی مانند جانم فدای رهبر، با ولایت زنده ایم، خامنه ای مردانه ایستاده ایم تا پایان بر عهدی که بسته ایم و... برای استقبال از مراد و رهبر خود سر از پا نمی شناختند.

 

سفر هشت روزه رهبری در سال 1391، برکات زیادی برای گنجینه معرفت ها داشت که همچنان این سفره پر برکت بر مردمان این دیار گسترده است. دیدار با جوانان، روحانیون، معلمان و اساتید، نظامیان، خانواده شهدا، بسیجیان، نخبگان، برگزیدگان و مسئولان استان و مردم شهرهای اسفراین و شیروان، حضور در منزل خانواده های شهدا و برگزاری جلسه هیئت وزیران دولت، برنامه های سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی بود که در هر یک از آنها، رهنمودهای ارزشمند ایشان، چراغ راه مردم و مسئولان استان برای طی مسیر پر شکوه انقلاب اسلامی شد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در نخستین برنامه دیدار مردمی در جمع پُرشور دهها هزار نفر از مردم بجنورد در ورزشگاه تختی در روز نوزدهم مهرماه، با ارائه تحلیل جامعی از حرکت صعودی ملت ایران به سمت قله پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی، مواردی همچون وظیفه شناسی، هوشیاری، آماده بکار بودن، نشاط و امید، کار و تلاش پیگیر، وحدت و همدلی، و  موقع شناسی به لحظه ملت و مسئولان را ساز و برگ ادامه حرکت پرشتاب دانستند و تأکید کردند: به فضل و توفیق الهی ملت ایران با تجربه و توانایی هایی روزافزون خود، از مشکلات عبور خواهد کرد و بار دیگر جبهه استکبار را در حسرت شکست دادن این ملت خواهد گذاشت.

 

مقام معظم رهبری در دیدار علماء، فضلا، روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی که شب نوزدهم مهرماه صورت گرفت، هم با اشاره به تفکیک ناپذیری روحانیت از نظام اسلامی و فرصت عظیمی که پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار روحانیت، برای گسترش معارف دینی قرار داده است، تأکید کردند: روحانیت و حوزه های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه های نو و ارتباط مستمر با نسل جوان به ویژه دانشجویان، در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.

 

ایشان صبح بیستم مهرماه در دیدار هزاران نفر از معلمان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اهتمام به ساختن و شکل دهی هویت انسانی کودکان بر اساس خلقیات نیکو، از همان دوران ابتدایی، تأکید کردند: اساسی ترین نیاز کشور، ایجاد روحیه امید به آینده، نشاط  و خودباوری در نسل جوان است.

 

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود، هدف از برگزاری جلسات متعدد با معلمان و اساتید را نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام معلم و استاد بیان کردند و با اشاره به برخی مطالب حرفه ای، دقیق، سنجیده و کارشناسی شده معلمان و اساتید استان خراسان شمالی، افزودند: این مطالب بسیار قابل استفاده و شنیدن آنها لذت بخش بود، ضمن آنکه نشان دهنده وجود استعدادهای برتر و اندیشه های خوب و روشن در خراسان شمالی است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در چهارمین روز از سفر به استان خراسان شمالی با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراین، در جمع دهها هزار نفر از مردم این شهر ضمن اشاره به راه های حفظ و تقویت شور و نشاط و سرزندگی در کشور برای ادامه مسیر پیشرفت، به تبیین دو شاخص مهم پیشرفت یعنی "اعتماد به نفس ملی" و "عدالت" پرداختند و تأکید کردند: ملت ایران امروز با احساس قدرت و توانایی، در یک عرصه رویارویی بزرگ جنگ اراده ها با دشمنان پیشرفت کشور، قرار دارد و آنچه که در این نبرد اراده ها تعیین کننده خواهد بود، حفظ عزم و اراده مستحکم، بصیرت و روشن بینی، وحدت مردم و اتحاد کلمه  مسئولان، وظیفه شناسی آحاد مردم، و مغرور نشدن و غفلت نکردن از کید دشمن است.

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در عصر همان روز در دیدار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش ها از میان قافله انقلاب، رویش های فراوان انگیزه های جدید و عزم های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه گران تبدیل کرده است.

 

ایشان با تأکید بر این که روی برگرداندن عده ای از انقلاب اسلامی به معنای از حرکت ایستادن قافله انقلاب نیست، افزودند: برخی افراد به دلایل مختلف همچون احساس خستگی یا تردید در گذشته خود و یا فریفته شدن به لبخند دشمن، از مسیر انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به برکت خون شهیدان، رویش های جدید و فراوانی در نسل جوان بوجود آمده که سراسر کشور را لبریز از روحیه ایستادگی، ثبات و عزت کرده است.
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز بیست و سوم مهرماه در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.

 

ایشان برای تبیین بیشتر اهمیت سبک زندگی به تشریح جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی پرداختند و افزودند: اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن دارای دو بخش ابزاری  و «حقیقی و اساسی» خواهد بود که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز بیست و چهارم مهرماه در اجتماع پر  شور دهها هزار نفر از مردم شیروان و مناطق اطراف، با اشاره به ناکامی دشمنان ملت ایران در سه دهه اخیر تاکید کردند: مسئولان در مسائل اقتصادی به سه عنصر "نگاه علمی، برنامه ریزی مدبرانه و ثبات و استمرار سیاستها" توجه کامل کنند تا به فضل الهی و به برکت هوشیاری ملت، زورگویان جهانی در مقابله اقتصادی با ایران نیز ناکام بمانند.

 

مقام معظم رهبری با اشاره به نعمت بزرگ و بسیار مفید "آرامش و ثبات سیاسی" در کشور، خاطرنشان کردند: ایجاد بی ثباتی در کشورهای مختلف از جمله سیاست های مزورانه استکبار است اما ایران عزیز به "برکت هوشمندی، آگاهی و بصیرت حقیقتا تحسین برانگیز ملت" و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از "آرامش و ثبات سیاسی مثال زدنی" برخوردار است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.


حضرت آیت الله خامنه ای، "بسیج" را از جمله تجربه های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی های این تجربه درس آموز افزودند: بسیج، پدیده بی نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حضور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز از حضور در این استان در دیدار "برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف" و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
 

در هشتمین و آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، اعضای هیأت وزیران پس از تشکیل جلسه ای ویژه در بجنورد، به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشکلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، خدمت به ملت قدرشناس ایران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابی، باصفا و خوشفکر استان خراسان شمالی را توفیقی الهی دانستند و تأکید کردند: خدمتگزاری به این مردم شایسته و بزرگوار، باید تا سر حد امکان، با کیفیت تر و پرحجم تر شود.
 

ایشان مصوبات دولت را برای بهبود وضع خراسان شمالی، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه این مصوبات باید با پیگیری مستمر و جدی استاندار و اهتمام ویژه مسئولان ملی تحقق یابد و مردم آثار آنها را در زندگی خود احساس کنند.

 

رهبر انقلاب، استمرار سیاستها و ثبات مدیریت های استان را برای تحقق مصوبات هیأت دولت به منظور بهبود اوضاع خراسان شمالی ضروری خواندند و افزودند: این مصوبات خوب را با توجه به عواملی نظیر امکانات، منابع، نیروی انسانی، زود بازده بودن و گستردگی تأثیر آنها بر زندگی مردم، اولویت بندی کنید.


ایشان به استناد گزارشهای مستند و کارشناسی شده سه سرفصل را در اولویت مسائل استان برشمردند: کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع استان.
 

حضرت آیت الله خامنه ای سکونت نیمی از مردم خراسان شمالی در روستاها، زمین مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هوای مساعد را از جمله دلایل اولویت کشاورزی در این استان دانستند و خاطرنشان کردند: رونق کشاورزی منطقه، اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و دستگاههای استان و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری را به همراه خواهد آورد.

 

رهبر انقلاب در همین زمینه، صنعتی شدن و مدرن سازی، یکپارچگی زمینهای کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن کشاورزی استان برشمردند و  همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی به طور طبیعی بر سر راه میلیونها زائر امام هشتم قرار دارد، افزودند: با توجه به این مزیت و با تکیه بر جاذبه های گردشگری استان، گردشگری می تواند در اولویت بعدی مسائل استان قرار گیرد.

 

سفر هشت روزه حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان خراسان شمالي و ديدار با قشرهاي مختلف مردم مؤمن و خونگرم اين استان، عصر روز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه با زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس، پايان يافت. 

 

سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی با تصویب 200 مصوبه شامل دو هزار و 600 پروژه همراه بود که با اعتبار سه هزار و 800 میلیارد تومان به سرانجام رسید.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس اربعین حسینی اردبیل ارزانی حوزه هنری اوقات فراغت همایش همایش روایت راهیان سفر رهبری به خراسان شمالی حماسه حضور مصوبات سفر رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

جامعه کشتی با انتشار پیام قدردانی حمایت مقام معظم رهبری را مایه دلگرمی و اطمینان خاطر خود دانست. در متن پیام جامعه کشتی آمده است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

دیگر خبرها

  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • دقیقی با خاطرات شیرین گلزنی مقابل استقلال
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • مرور خاطرات با ستاره بازى ايران - كره