Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:10:20 GMT

چگونگی تشخیص حساسیت فصلی از سرما خوردگی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۴۴۶۲

چگونگی تشخیص حساسیت فصلی از سرما خوردگی

دکتر غلامرضا معصومی، متخصص طب اورژانس، چگونگی تشخیص حساسیت فصلی در پاییز و بهار را از سرماخوردگی و آنفلوآنزا توضیح داد.

اخبار سلامت ایران/ دکتر غلامرضا معصومی با بیان اینکه پاییز و بهار دو فصل حساسیت‌زای سال هستند، گفت: باید توجه کرد که حساسیت با سرماخوردگی و آنفلوانزا در این دو فصل تفاوت‌های مشخصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بهار معمولا حساسیت نسبت به سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر است و در پاییز برعکس. حال وجود علائم مشابه بعضا تشخیص این دو را سخت می‌کند. به خصوص که در مواردی هر دو مورد را داریم.

وی با بیان اینکه حساسیت فصلی معمولا در کسانی که سابقه قبلی‌اش را داشته‌اند،  رخ می‌دهد، افزود: علائم این بیماری درمواردی شبیه آنفلوانزاست؛ آبریزش از بینی، بدن درد، سرفه و  خلط از جمله این علائم محسوب می‌شوند. حساسیت فصلی معمولا همراه تب و به خصوص تب بالا نیست، مگر اینکه با آنفلوانزا یا بیماری‌های ویروسی و میکروبی دیگر همراه شود. باید توجه کرد علائم حساسیت مشابه آنفلوانزا به صورت ناگهانی آغاز می‌شود و معمولا شروع پر سروصدایی هم دارد. در بعضی موارد این علائم در حدی است که فرد را از کارهای روزمره باز می‌دارد.

معصومی ادامه داد: پیشگیری از حساسیت معمولا کار راحتی نیست؛ چرا که نه‌تنها پیدا کردن ماده حساسیت‌زا که مسبب ایجاد حساسیت شده، به سختی امکان‌پذیر است، بلکه بعد از پیدا کردن آن معمولا جلوگیری از تماس فرد با ماده حساسیت‌زا نیز بسیار مشکل است. شاید بهترین راهی که فعلا برای پیشگیری از حساسیت وجود دارد، شروع درمان در افرادی با سابقه حساسیت فصلی، قبل از شروع فصل بهار و پاییز است.

وی با بیان اینکه درمان‌های متعدد برای جلوگیری از شروع علائم حساسیت و برطرف کردن آنها پس از شروع وجود دارد، گفت: این درمان‌ها شامل روش‌های سنتی و استفاده از گیاهان دارویی مختلف، شسشتوی دایمی بینی با نرمال سالین در فصل‌های بهار و پاییز و درمان‌های دارویی مختلف با طیف وسیعی از داروها است. البته این داروها نیز عوارضی هم مانند سردرد، عفونت، تهوع، اسهال، درد عمومی، درد شکم، گیجی، درد عضله، تب، استفراغ، علائم آنفلوانزا، کهیر، سرفه و ... را هم در بر دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزه‌داری و چگونگی مصرف داروها         

ایام ماه مبارک رمضان و روزه داری اگر با رعایت نکاتی باشد ؛ سلامت جسمی و روحی بیشتری را نصیب روزه داران می کند. برخی افرادی که روزه می گیرند ناچارند به دلایلی در طول روز دارو مصرف کنند و با توجه به ایام ماه مبارک رمضان این سوال پیش می آید که چگونه باید دارو را مصرف کنند که هم بتوانند از فضیلت روزه داری بهره‌مند شوند و هم از بابت مصرف ناصحیح دارو آسیب نبینند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و متخصص فارماکولوژی درباره ایام روزه داری و مصرف داروها نکاتی را بیان کرده است که در ویدیوی زیر خواهید دید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • خوراکی‌های متفاوت سفره افطار خوزستانی‌ها | از هریسه تا لگیمات و محلبی
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • خرید جذاب نهال بادام لیبل دار ۲۹ هزار تومان  تا ۲۰ فروردین
  • روزه‌داری و چگونگی مصرف داروها         
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند