Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري- ايرنا- معاون برنامه ريزي و اداري مالي فرمانداري ري گفت: تعهدي براي تبديل 250 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان به سازمان جهاد کشاورزي استان داده شده که تنها 10 درصد آن عملي شده است.

به گزارش ايرنا، مهدي مجيدي شامگاه چهارشنبه در جلسه شوراي کشاورزي شهرستان ري با بيان اينکه هر واحد گلخانه براي 9 تا 15 نفر ايجاد اشتغال مي کند، اظهار داشت: بايد از اين صنعت اشتغالزا حمايت بيشتري انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در زمينه تاسيس گلخانه هماهنگي و همراهي بين دستگاهي وجود ندارد، افزود: بسترسازي مناسب از سوي شهرداران، بخشداران و مسئولان مربوطه در زمينه تاسيس گلخانه انجام شود.
مجيدي با بيان اينکه بروکراسي اداري معضلي براي فعاليت کشاورزان ري است، بيان کرد: موانع فعاليت کشاورزان بايد از سر راه برداشته شود تا زمينه افزايش توليد محصول فراهم شود.
وي عنوان کرد: رونق کشاورزي و توليد محصول نيازمند همراهي و همکاري همه دستگاه ها و حمايت از قشر کشاورز است.
مجيدي نسبت به ساخت و سازهاي غيرمجاز نيز هشدار داد و تاکيد کرد: شهرداري ها مراقب حوزه استحفاظي خود باشند تا ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي کشاورزي مربوط به آنها انجام نشود.
رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان ري نيز در ادامه اين جلسه گفت: تاسيس گلخانه علاوه بر اينکه موجب اشتغالزايي مي شود، ضريب امنيت غذايي را نيز افزايش مي دهد.
محمد عباسي يادآور شد: جهاد کشاورزي در حوزه تاسيس گلخانه نياز به تعامل همه دستگاه ها در اين شهر دارد تا بتواند در حوزه کشاورزي توسعه و رونق بيشتري ايجاد کند.
وي افزود: برخي قوانين دست و پاگير معضلي براي ادامه فعاليت کشاورزان شده است.
شهرستان ري با 11 هزار و 500 هکتار از اراضي کشاورزي ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزي و زراعي را توليد مي کند، اين شهرستان داراي رتبه اول در توليدگندم، ذرت علوفه اي، صيفي جات، شير و رتبه دوم را در توليد تخم مرغ در استان تهران را دارد.
1970/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری