Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تخصیص 2700 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی خسارات ابنیه و راه های مواصلاتی استان های گیلان، مازندران، خراسان ‌شمالی و گلستان شد.

به گزارش ایرنا از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا روز پنجشنبه در این نامه آورده است: در صورت تامین این اعتبار، رفع مشکلات و موانع و بازسازی این راه ها و ابنیه فنی آن در این چهار استان امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهای اخیر وقوع سیل خسارات زیادی به زیرساخت های استان های شمالی به ویژه راه ها و ابنیه فنی آن در استان های مازندران و گیلان و به میزان کمتر در استان های گلستان و خراسان‌شمالی وارد شده است.
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از بازدید از مناطق سیل‌زده و تأکید بر برآورد اعتبار جبران خسارات وارده از سوی این سازمان برای تسریع در بازسازی این مناطق روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت گفت: بر اساس مصوبه امروز هیات وزیران 9 میلیارد تومان برای تامین نیازهای فوری سیل زدگان، 50 میلیارد تومان برای امور هزینه ای و 100 میلیارد تومان برای امور زیربنایی و تملک دارایی مناطق سیل زده در استان های گیلان و مازندران اختصاص یافته است.
وی افزود: پس از اینکه گزارش بازدید به هیات وزیران ارائه شد، این اعتبارها برای مرمت زیرساخت ها به ویژه پل ها که موجب قطع ارتباط برخی روستاها با شهرها شده است، مصوب شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: سیل اخیر دو ویژگی داشت؛ یکی اینکه حجم نزولات جوی برابر برخی گزارش ها در بی سابقه بود و بین 250 تا 350 میلیمتر بارش را شاهد بودیم.
نوبخت اضافه کرد: این بارش ها در 2 روز متوالی (13 و 14 مهرماه) بود؛ بنابراین امکان ساماندهی روستاها در این مدت کوتاه وجود نداشت به همین جهت خسارت هایی را به ساکنان حاشیه رودخانه ها، ابنیه و زیرساخت ها همچون پل و راه ها وارد کرد.
اقتصام*1103*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان راهداري 4 استان ابنيه و راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۸ مرکز ویژه خرید گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور، عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در ستاد برداشت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سال زراعی گذشته، سالی ویژه در بخش کشاورزی استان بود که ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌است، برنامه‌ریزی هدفمند جهت به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان ۲۰ هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید ۱۳ هزار تنی در سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۰ درصدی را شاهد بودیم و این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، گفت: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌است.

در ادامه این نشست داریوش حصار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

کد خبر 746740

دیگر خبرها

  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری