Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:23:20 GMT

کاهش ۱۶ درصدی حوادث کارگری در بروجرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۴۸۴۷

کاهش ۱۶ درصدی حوادث کارگری در بروجرد

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛عبدالعی گیوه کی ،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: از ابتدای سال تا کنون پنج حوادث کارگری در بروجرد رخ داده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

عبدالعی گیوه کی  گفت: در نیمه نخست امسال پنج حادثه کارگری در شهرستان بروجرد رخ داده که متاسفانه ۲ کاگر بر اثر حادثه کار فوت کرده و سه کارگر نیز دچار نقص عضو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش ۱۶ درصدی حوادث کار در بروجرد خبر داد و اضافه کرد: در مدت مشابه پارسال ۶ حادثه کارگری رخ داد که منجر به فوت سه کارگر و نقص عضو سه کارگر شد که نشان از کاهش ۱۶ درصدی آمار حوادث دارد.

گیوه کی اظهار داشت: کارگران ساختمانی بیشتر در معرض حوادث ناشی از کار هستند که ضروری تا کارفرمایان شرایط لازم را برای کارگران در نظر بگیرند تا شاهد کاهش این حوادث باشیم و آموزش‌های لازم در این راستا می‌تواند تا حد زیادی از حوادث کاهش دهد.

به گفته وی همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی کارگران در راستای کاهش حوادث کار بسیار موثر است و بیمه کارگران بسیار ضروری است تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان اقداماتی را انجام داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار کارگر در بخش‌های مختلف در شهرستان بروجرد مشغول به کار هستند که ضروری است تا با رعایت نکات ایمنی و آموزش‌های لازم از آمار حوادث کارگری کاهش داده شود.

انتهای پیام/ب

 

حوادث کارگری در بروجرد ۱۶ درصد کاهش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور

سید فرهاد ناصری نیا  در جلسه با معاونان و کارشناسان اداره که در سالن جلسات برگزاری شد با اشاره به اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر به درخواست‌ها و پرونده‌های کارگران شاغل در کار‌های سخت و زیان آور رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.
وب به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.
به گفته مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان سال گذشته یک هزار و ۷۴۷ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان بیش از موعد بازنشسته شدند.
ناصری نیا با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند، افزود: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.
وی ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد