Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون پذيرش و ناشران فرابورس ايران در چهل و يکمين نشست خبري «يک ديدار، يک عرضه» به تشريح آخرين وضعيت پذيرش شرکت‌ها و عرضه‌هاي اوليه در فرابورس، تامين مالي نوآوري از طريق بازار دارايي فکري و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري جسورانه و تامين مالي جمعي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد مهدي علم‌الهدي در اين نشست ابتدا توضيحاتي در خصوص آخرين وضعيت تامين مالي نوآوري و اقداماتي که در فرابورس در حوزه دانش‌بنيان صورت گرفته است، ارائه کرد و گفت: در بازار داريي فکري فرابورس شاهد ثبت 262 اختراع، 12 طرح صنعتي و 4 علامت تجاري هستيم که ارزش 9 معامله انجام‌شده در اين بازار نيز حدود 6 ميليارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي در حوزه فعاليت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري جسورانه نيز 5 صندوق در حال حاضر روي تابلو هستند که ارزش آن‌ها 145 ميليارد تومان است و در حوزه‌هاي مختلفي اعم از فناوري اطلاعات و ارتباطات، فناوري مالي، زيست فناوري، حوزه فرهنگ، آب، سلامت، پتروشيمي و ... به فعاليت مشغولند.
وي با اشاره به اينکه به زودي شاهد پذيره‌نويسي يک صندوق VCديگر در فرابورس ايران خواهيم بود، افزود: صندوق بازنشستگي کشوري موسس اين صندوق 10 ميليارد توماني است و در حوزه بيمه و بازنشستگي اقدام به تامين مالي خواهد کرد.
معاون پذيرش و ناشران فرابورس ايران همچنين اعلام که 9 صندوق VC ديگر که سرمايه آن‌ها در مجموع 305 ميليارد تومان است بررسي شده‌‌ و موافقت اصولي دريافت کرده‌اند و در حال طي کردن مقدمات مربوط به پذيره‌نويسي هستند که حوزه فعاليت اين صندوق‌ها مواردي همچون سلامت، مواد و تجهيزات پيشرفته، زيست فناوري، تجارت الکترونيک، راه‌ و شهرسازي و حمل و نقل، فناوري‌هاي ساختمان و ... است.
وي از بررسي 10 صندوق‌ سرمايه‌گذاري جسورانه ديگر براي اعطاي موافقت اصولي خبر داد و گفت: برخي از اين VCها حوزه فعاليت جديدي براي تامين مالي دارند، به عنوان مثال يک صندوق جسورانه در حوزه فيلم و دو صندوق ديگر در حوزه‌هاي اکتشاف معادن و کشاورزي براي فعاليت به فرابورس درخواست که در دست بررسي است.
تصويب دستورالعمل صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري خصوصي در هيات‌مديره سازمان بورس خبر ديگري بود که معاون پذيرش و ناشران فرابورس ايران در جمع خبرنگاران مطرح کرد و در اين باره گفت: اگر چه اين دستورالعمل هنوز ابلاغ نشده اما در هيات‌مديره سازمان بورس تصويب شده است و تاکنون 3 درخواست در اين حوزه ارائه شده که حداقل 150 ميليارد تومان تامين مالي از طريق اين صندوق‌ها صورت خواهد گرفت.
به گفته وي همچنين راه‌اندازي Fund Of Fund توسط سازمان بورس مصوب شده و يک درخواست در اين رابطه ارائه شده است که 600 تا يک هزار ميليارد تومان سرمايه اين صندوق است و به زودي پذيره‌نويسي خواهد شد.
علم‌الهدي در حوزه تامين مالي جمعي نيز خاظرنشان کرد: دستورالعمل Crowd Funding در شوراي عالي بورس مصوب شده و بحث آماده‌سازي آن در فرابورس ايران در حال انجام است، همچنين چندين تقاضا در حوزه‌هاي مختلف Crowd Funding ارائه شده که به محض آنکه سازوکار اجرايي تامين مالي جمعي عملياتي شود، فرايند اعطاي مجوز به عاملين تامين مالي جمعي (صاحبان پلتفرم) صورت خواهد گرفت.
معاون پذيرش و ناشران فرابورس ايران از ارائه درخواست پذيرش 13 شرکت دانش‌بنيان به فرابورس ايران نيز خبر داد و گفت: به زودي يک شرکت دانش‌بنيان در فرابورس عرضه خواهد شد.
وي با بيان اينکه در حال حاضر 6 شرکت در بازار شرکت‌هاي کوچک و متوسط پذيرفته شده‌اند که به زودي عرضه آن‌ها صورت خواهد گرفت و 3 شرکت نيز در گذشته در اين بازار عرضه شده‌اند، ادامه داد: اما به هر ترتيب براي شکوفايي هرچه بيشتر اين بازار بنا بر اينکه شرکت‌هاي SME بي‌شماري در سطح کشور به فعاليت مشغولند اما بخش کوچکي از آن‌ها در فرابورس پذيرش شده‌اند، پيگير اصلاحات اساسي در اين بازار هستيم.
علم‌الهدي همچنين آخرين آمار شرکت‌هاي پذيرش‌شده در فرابورس را براي خبرنگاران ارائه کرد و گفت: 13 شرکت در فرابورس پذيرش شده که برخي از آن‌ها در حوزه پتروشيمي هستند، برخي از آن‌ها در گروه دام و طيور قرار دارند که از اين صنعت يک شرکت مرغداري براي نخستين بار در بازار سرمايه پذيرش شده است، همچنين يک شرکت پيمانکاري و يک شرکت معدني به نام گوهر زمين نيز در فرابورس پذيرفته شده‌اند.
وي در همين حال اسامي چند شرکتي که نماد معاملاتي آن‌ها در بازارهاي اول و دوم درج شده و آماده عرضه در فرابورس هستند را نيز اعلام کرد و گفت: نيروگاه برق گيلان، ماديران، بيمه معلم، ايمن خودرو شرق، اصفهان کشت، شرکت دشت خرمدره از جمله شرکت‌هاي درج‌شده و در صف عرضه در فرابورس هستند.
تسريع واگذاري سهام شرکت‌ها در سامانه مذاکره ادغام و تمليک فرابورس
از سوي ديگر علم‌الهدي در خصوص ظرفيت جديد فرابورس براي امکان معامله سهام شرکت‌هاي خارج از بازار سرمايه گفت: در بازار سوم فرابورس امکاني تحت عنوان سامانه مذاکره ادغام و تمليک ايجاد شده که که دارندگان شرکت‌ها به جاي اينکه نفر به نفر در بازاري محدود و غير شفاف بازاريابي و معامله کنند با امکاني جديد در بازار اين بازار سهام شرکت‌هاي خود را عرضه کنند؛ چراکه مدل قبلي، منجر به مشکلات و حاشيه‌هاي متعددي شده بود و هزينه‌هاي نقل‌وانتقال را هم به دارندگان شرکت‌ها تحميل مي‌کرد.
به گفته وي بنياد تعاون ناجا، سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، بانک سپه و به تازگي بانک ملي از جمله نهادهايي هستند که از ظرفيت‌هاي اين سامانه به منظور بازاريابي و فروش شرکت‌هاي تابعه خود استفاده کرده‌اند.
معاون پذيرش و ناشران فرابورس ايران در پايان انتقاداتي را که اخيرا در فضاي مجازي در خصوص اعمال سليقه در توقف و بازگشايي نمادها مطرح شده است اينگونه پاسخ داد که موضوع توقف و بازگشايي نمادها پس از نوسان مثلا 20 و 50 درصدي قيمت به صورت سيستماتيک صورت مي‌گيرد و عامل انساني در آن نقشي ندارد، بنابراين اين موضوع که اخيرا مطرح شده کاملا منتفي است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه استان گفت: این حوزه‌ها شامل یاسوج، سی سخت، گچساران، دهدشت و لیکک است.
خانم رومینا افزود: علاقمندان تا نیمه خرداد مهلت دارند به سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه و نام نویسی کنند.
وی اضافه کرد: حدود دو هزار طلبه بانو در استان کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل مشغول هستند.

دیگر خبرها

  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان