Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رادمهر در گفتگو با مهر عنوان کرد: حدود ۱۷ استان کشور دارای اقوام بلوچ زبان هستند، فرهنگ و زبان و شعر بلوچ از قدمت و تاریخ ویژه ایی برخوردار است که با اجرای جشنواره در خور شان این نام می شود یک روز را به این عنوان یا مکران به ثبت رساند.


رادمهر گفت: شهرستان جاسک دارای ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف  اقتصادی ، گردشگری می باشد که پیوست های فرهنگی نیز می تواند زیر بنای متوازن این توسعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادمهر بیان داشت: قبل از هر توسعه و پیشرفتی باید از لحاظ فرهنگی دارای برنامه مدون و پویایی بود تا بتوان در شرایط توسعه اقتصادی و عمرانی با حفظ فرهنگ اصیل منطقه آن را توسعه دادو به همگان معرفی کرد.

فرماندار جاسک عنوان کرد : برنامه های مثل جشنواره شعر بلوچ می تواند به این‌موضوع کمک خوبی کند که فرهنگ قوم بلوچ در توسعه آینده جاسک در حاشیه و ناشناخته نباشد وآن را بعنوان یک برند در منطقه  نیز می توان صادر کرد.

وی با بیان اینکه ما باید خود را باورداشته باشیم و با برنامه ریزی دقیق  برنامه های فرهنگی اجرا کنیم، گفت: کشور ما از لحاظ حوزه های فرهنگی و تمدن ، بسیار غنی و با قدمت است که مغفول مانده در صورتی که بیشتر کشورها که بافت و ریشه فرهنگی کمتری از ما دارند در این خصوص بهتر کار کرده اند.

رادمهر با بیان اینکه در کشور حدود ۱۷ استان با گویش و زبان بلوچی داریم ، تصریح کرد : ما آمادگی داریم با تمام توان و ظرفیت ها و بهرگیری از بخش خصوصی برای جشنواره منطقه ای شعر بلوچ همکاری کنیم.

فرماندار جاسک بیان داشت : جاسک با فرهنگ‌ اصیل  و زبان بلوچی ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه های و جشنوارهای شعربلوچ دارد که در کنار آن با بهره گیری  موسیقی غنی منطقه و صنایع دستی و غذاهای بومی و دریایی علاوه بر اجرای برنامه متنوع فرهنگی ومعرفی آن بعنوان یک برند می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریست با حضور بلوچ زبانان کشورهای همجوار و علاقمندان داخلی و خارجی ایجاد کرد.

رادمهر گفت: با اجرای یک جشنواره در زمان تاریخ مشخص می توان  گویش و فرهنگ بلوچی مردم جاسک  را بنام  منطقه مکران ثبت اثر کرد.

کد خبر 4427141

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی گرگان مشهد شهرکرد شیراز اربعین 97 خرم آباد یاسوج سنندج بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، وی در ادامه خواستارتوجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای کرسی آزاد اندیشی و افزایش نشست‌های فکری در دانشگاه‌ها شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: البته ما مخالف برگزاری جشنواره‌ها در استان نیستیم بلکه باید در این جشنواره‌ها چارچوب حفظ شود.

در این جلسه استاندارکردستان هم با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در راستای تحقق شعار سال ارائه دهند، به اهمیت و جایگاه رسانه در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد.

زارعی کوشا با اشاره به عملیات وعده صادق در تنبیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باید دلایل این اقدام غرورآفرین به درستی تبیین شود.

در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی هم با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از اقدام نیروی انتظامی برای اجرای این مهم در قالب طرح نور قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است