Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران معاون اول رئیس جمهور افغانستان در ولایت فاریاب در شمال افغانستان نسبت به سفر اشرف غنی به این ولایت هشدار دادند. ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از هفته‌های گذشته سفرهای خود را به ولایت‌های مختلف این کشور آغاز کرده است که برخی کارشناسان این آمد و شدها را در راستای تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آینده افغانستان ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، هواداران حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری ژنرال دوستم در ولایت فاریاب اعلام کردند که اگر نظام‌الدین قیصاری از زندان دولت آزاد نشود به رئیس جمهور این کشور اجازه ورود به این ولایت را نمی‌دهند.

هواداران ژنرال دوستم در یک گردهمایی در ولایت فاریاب تاکید کردند که دولت افغانستان به خواست‌ مردم درباره آزادی نظام‌الدین قیصاری توجهی نکرده است.

از سوی دیگر، «عطامحمد فیضی» رئیس حزب جنبش ملی اسلامی در ولایت  فاریاب نیز گفت که اگر رئیس جمهور، قیصاری را با خود بیاورد، به استقبالش خواهند آمد، در غیر اینصورت از ورودش به ولایت جلوگیری خواهند کرد.

معترضان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کنند که احتمال سفر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به ولایت فاریاب افزایش یافته است.

قیصاری فرمانده نیروهای محلی در ولایت فاریاب چندی پیش برای مشارکت در یک جلسه با مقامات امنیتی فاریاب حضور یافته بود که توسط نیروهای دولتی دستگیر شد؛ مقامات امنیتی افغان دلیل این دستگیری را درگیری نیروهای تحت فرماندهی وی با نیروهای دولتی اعلام کردند اما برخی از بزرگان قومی شهرستان «قیصار» این درگیری را تکذیب کردند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از همکاری و ایستادگی ایران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان روز پنجشنبه با «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کرزی با اشاره به روابط تاریخی و همسایگی نیک میان ایران و افغانستان، از همکاری و ایستادگی این کشور در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و همچنین از کمک‌های ایران به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورس‌های تحصیلی قدردانی کرد.

او همچنین تعلیم دختران را مسئله حیاتی برای افغانستان خواند.

در این دیدار همچنین در مورد تحولات جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر شد و رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، صلح و ثبات در منطقه را به نفع همه دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا