Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش‌ رسانه های آمریکا، قدرت «تندباد دریایی مایکل» که به سمت راه فلوریدا پیش روی می کند، به طور غیرمنتظره ای در حال افزایش است.با افزایش شدت درجه این تندباد، ممکن است سرعت باد به ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت برسد و خرابی‌ها و خسارت‌های به‌مراتب بیشتری را برجای بگذارند. برهمین اساس از صدها هزار نفر از شهروندان در مناطق ساحلی خواسته شده تا محل سکونت خود را ترک کرده و به مناطق بلندتر و امن بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که انتظار می‌رود تندباد مایکل در اوایل امروز ، به مناطق شمال‌غربی فلوریدا برسد، مرکز ملی تندبادهای ایالات متحده در بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد: قدرت مایکل تقریبا به درجه ۴ رسیده‌است و این تندباد ممکن است در شمال‌غربی ساحل مرگ بار باشد»

 تندبادی که در راه فلوریدا است سریعا از یک توفان استوایی به یک تندباد نسبتا شدید تبدیل شده و حال نیز در حال تبدیل‌شدن به یک ابـرتندباد است.

اسوشیتدپرس می‌گوید انتظار می‌رود سرعت بادهای این تندباد در ساعت‌های پیش‌رو به ۲۰۰ کیلومتر و بلندی امواج ناشی از آن به چهار متر برسد؛ «یعنی تبدیل‌شدن مایکل به یکی از بدترین تندبادهای استوایی در تاریخ در شمال شرق ایالت فلوریدا».

رایان مائو، یک هواشناس در آمریکا به اسوشیتدپرس گفته است: فکر می‌کنم بدترین سناریو است. فکر نمی‌کنم هیچ‌کس تا کنون چنین چیزی را در شمال‌شرق فلوریدا تجربه کرده باشد.

رویترز نیز به نقل از بو پترسون، شهردار بندر سنت جو در فلوریدا، می‌گوید: خطرات جانی این توفان چند جانبه است». ریک اسکات، فرماندار فلوریدا نیز پیش‌بینی کرده است مایکل به مرگ بارترین توفان طی دهه‌های گذشته تبدیل شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ایالت فلوریدا اعلام وضعیت اضطراری کرده‌است.

تندبادهای دریایی در این منطقه از جهان به پنج دسته تقسیم می‌شوند که شماره‌هایی از یک تا پنج را در برمی‌گیرد. به‌ترتیب با بادهایی که سرعت آن‌ها از حداکثر ۹۵ کیلومتر در ساعت (درجه ۱) تا بیش از ۲۵۲ کیلومتر در ساعت (درجه ۵) می‌رسند. در مناطق غرب اقیانوس آرام سرعت مرگبارترین تندبادها به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، در شمال اقیانوس هند به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت، در فیجی و استرالیا به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند.

بنا بر برآوردهای وب‌سایت «واندرگراوند» مرگ بارترین توفان‌ها در آمریکا، توفان گالوستون در سال ۱۹۰۰، توفان دریاچه اوکی‌چوبی در ۱۹۲۸ و توفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ میلادی هستند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد