Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - دبير شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي استان مرکزي گفت: اين استان در پايش ملي محيط کسب و کار ايران که در بازه زماني فصل بهار انجام شد در حوزه فناوري نوين و تجهيزات مورد نياز رتبه سوم کشور را دارد.

« بهنام آزادي راد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: آذربايجان غربي و زنجان در اين پايش به ترتيب رتبه اول و دوم را کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: محيط کسب و کار مجموعه عواملي را شامل مي شود که بر عملکرد يا اداره بنگاه هاي اقتصادي موثر هستند اما تقريبا خارج از کنترل مديران بنگاه ها قرار دارند.
دبير شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي استان مرکزي گفت: استان مرکزي در نمودار شاخص استاني محيط کسب و کار در زمستان 96 در کشور رتبه پنج را از آن خود کرده است.
آزادي راد افزود: بهبود محيط کسب و کار يکي از مهمترين راهبردهاي توسعه اقتصادي در هر کشور به شمار مي رود و هرچه اين محيط شرايط مطلوب تري داشته باشد فرصت هاي کارآفريني بيشتر و در نتيجه عملکرد اقتصادي و خلق ثروت نيز بيشتر مي شود.
وي اظهار داشت: استان مرکزي در پايش ملي محيط کسب و کار ايران در توليد و عرضه آزاد کالاهاي غير استاندارد و تقلب در بازار جايگاه هشت کشور را به دست آورده است.
دبير شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي استان مرکزي گفت: اين استان رتبه 10 کشور را در ضعف زيرساخت هاي حمل و نقل جاده اي، ريلي، هوايي، دريايي و بندري در بهار امسال کسب کرده است.
آزادي راد افزود: نبود نظام توزيع مطلوب و مشکل در رساندن محصول به بازار از جمله موانع پيشرو توليدکنندگان است که در اين شاخص استان مرکزي بهار امسال رتبه 10 کشور را کسب کرده است.
وي اظهار داشت: رتبه استان مرکزي در عرضه کالا و محصولات قاچاق در بازار کالا بعد از استان هاي ايلام، گيلان، زنجان و هرمزگان قرار دارد که مطلوب مي باشد.
دبير شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي استان مرکزي گفت: شاخص کارگريزي عمومي و ضعف فرهنگ کار در اين استان 23 است که بهبود اين شاخص نيازمند کار رسانه اي است.
آزادي راد افزود: نيروي ماهر از جمله شاخص هاي توسعه نيروي انساني است که استان مرکزي در تحقيق اشاره شده رتبه 19 کشور را در کمبود نيروي ماهر دارد و اين شاخص در طول سه ماه از يک به 19 کاهش يافته که دليل آن مي تواند به علت مهاجرت افراد توانمند استان و يا سخت شدن وضعيت اقتصادي باشد.
دبير شوراي گفت و گو دولت و بخش خصوصي استان مرکزي گفت: رتبه اين استان در محدوديت دسترسي به شبکه تلفن همراه و اينترنت از 2 به 10 افزايش يافته است.
آزادي راد افزود: براساس پايش ملي محيط کسب و کار ايران در بهار 97 استان هاي خراسان شمالي، گيلان و سيستان و بلوچستان به ترتيب داراي بدترين وضعيت محيط کسب و کار و استان هاي فارس، زنجان و مازندران به ترتيب بهترين وضعيت محيط کسب و کار نسبت به ساير اتسان ها ارزيابي شده اند.
استان مرکزي با يک ميليون و 414 هزار نفر جمعيت ، 12 شهرستان و 33 شهر در قلب ايران قرار دارد.
6991/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست