Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- فرماندار تکاب گفت: بهبود وضع راه هاي ارتباطي اين شهرستان که مهمترين عامل توسعه به شمار مي رود، از جمله مهمترين خواسته هاي مردم اين منطقه به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا، علي مکرمي روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري تکاب افزود: اصلاح و توسعه جاده هاي تکاب از جمله محورهاي شاهين دژ و دندي در حال اجراست و عمليات آسفالت آنها به زودي آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: با تلاش نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تکاب در مجلس شوراي اسلامي اعتبار ويژه اي براي توسعه جاده هاي تکاب در تمامي محورها اختصاص يافته است.
وي بيان کرد: با توسعه جاده ها و راه هاي ارتباطي شهرستان تکاب رونق مبادلات اقتصادي و رسيدن به اهداف مشترک توسعه پايدار با شهرهاي همجوار از جمله سقز محقق خواهد شد.
فرماندار تکاب ادامه داد: هماهنگي و تعامل دستگاه هاي اجرايي تکاب و سقز و آمادگي ادارات عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران براي خدمات رساني به مسافران در محورهاي ارتباطي 2 شهرستان در فصل سرما و يخبندان و استفاده از امکانات راهداري سقز در مسيرهاي برفگير و گردنه هاي سحت گذر منطقه ضروري است.
مکرمي گفت: توسعه همه جانبه منطقه نيازمند همکاري و هماهنگي 2 شهرستان سقز و تکاب است و همسايگي و وجوه مشترک از جمله پتانسيل هاي گردشگري نقطه قوتي براي طي کردن اين فرآيند به شمار مي رود.
وي ادامه داد: شهرستان هاي تکاب در آذربايجان غربي و سقز در استان کردستان به دليل همسايگي و نزديک بودن به يکديگر علاوه بر اشتراکات فرهنگي و مراودات ديرينه اجتماعي، از نظر جغرافيايي، جاده اي و توانمندي هاي گردشگري اشتراک هاي زيادي دارند.
وي با بيان اينکه اين اشتراکات مي تواند موجب افزايش شتاب توسعه در 2 شهرستان شود، اضافه کرد: در حوزه گردشگري مي توان تعامل و همکاري بيشتري بين مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان تکاب و غار باستاني کرفتو در سقز ايجاد کرد.
فرماندار تکاب همچنين از پايان عمليات اجرايي احداث بيمارستان 64 تحتخوابي تکاب پس از 11 سال در دهه فجر امسال خبر داد و بيان کرد: عمليات اجرايي احداث شبکه فاضلاب شهري نيز از سال آينده آغاز خواهد شد.
فرماندار سقز نيز در اين جلسه گفت: براي عبور از مشکلات و پيچ تاريخي فعلي بايد با اميدواري به آينده و کار واقعي و صادقانه به مقابله با جنگ اقتصادي که دشمنان نظام عليه ملت ايران به راه انداخته اند، برويم.
کامل کريميان با بيان اينکه دشمنان نظام، امنيت اقتصادي کشور را نشانه گرفته اند، افزود: دشمنان قصد دارند با جنگ اقتصادي ياس و نااميدي را در داخل کشور ايجاد کنند و لازم است مسوولان اميدوارانه به دنبال حل مشکلات باشند.
وي ادامه داد: در اين برهه حساس که دشمنان از مسير مسائل اقتصادي و اجتماعي بذر نااميدي را در ميان ملت ايران مي افشانند بايد با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري با روحيه اميدوارانه به دنبال افزايش توليد داخلي باشيم.
وي اضافه کرد: در دوره هاي گذشته با اکثريت آراي کشورهاي عضو شوراي امنيت، قطعنامه هايي عليه کشورمان صادر مي شد اما امروز شکاف قدرت ميان قدرت هاي بزرگ در مقابل ايران به وجود آمده و کشورهايي مانند روسيه، چين و اتحاديه اروپا در جنگ اقتصادي عليه ايران با آمريکا هم صدا نيستند.
کريميان افزود: مسوولان و مديران اجرايي در شهرستان ها بايد با اميد به حل مسکلات از فرصت تحريم در راستاي هم افزايي براي تامين منافع ملي و کمک به دولت استفاده کنند.
به گزارش ايرنا، ششمين جلسه شوراي اداري تکاب با حضور فرماندار تکاب و معاون استاندار کردستان و فرماندار ويژه سقز و معاون عمراني اين شهرستان به منظور بررسي راهکارها و اتخاذ تصميم در خصوص افزايش همکاري و هماهنگي شهرستان در اجراي طرح هاي توسعه اي در منطقه و ايجاد هماهنگي لازم براي مديريت بحران ها و حوادث غير مترقبه پيش رو در فصل سرما و بخبندان تشکيل شد و فرماندار ويژه سقز به دعوت فرماندار تکاب در اين جلسه حضور يافت.
شهرستان هاي تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و سقز با 165 هزار نفر جمعيت در استان کردستان در فاصله 108 کيلومتري از هم واقع شده اند.
3020/7514/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر یکشنبه در نشست شناسایی و رفع مشکلات بستر اینترنت تلفن همراه در سطح شهرستان رشت با گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین نظام، دولت و حاکمیت با مردم هستند و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کنند.

فرماندار رشت با اشاره به چالش‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: قطعی‌های مکرر تلفن و اینترنت به دلیل سرقت‌های گاه بی گاه اتفاق می‌افتد.

عاشوری با اشاره به دست درازی سارقان به زیرساخت‌های ارتباطی گیلان و رشت اضافه کرد: با توجه به ارزشمند بودن سیم‌های مسی در شبکه ارتباطی مورد توجه سارقان قرار می‌گیرد.

وی، برخورداری از تلفن ثابت را جزو ملزومات خانوارها برشمرد و افزود: اگرچه ورود تلفن همراه در عرصه ارتباط طیف گسترده‌ای از نیازها را پاسخ داده است اما بهره مندی از تلفن ثابت از ضروریات خانوارها به شمار می‌رود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: تمام نقاط رشت دارای دسترسی‌های مکالمه‌ای است که این مهم باید تقویت شود.

عاشوری با اشاره به خسارت‌های جبران ناپذیر سرقت به شبکه ارتباطی اضافه کرد: تلفن ثابت برخی روستاهای رشت به دلیل سرقت‌های مکرر قطع است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فیبر نوری در رشت افزود: برای جلوگیری از دست درازی سارقان نیاز است که فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی شود.

فرماندار رشت از راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این روستاها دارای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت هستند و با نصب فیبر نوری نیازهای های ارتباطی شأن برطرف می‌شود.

عاشوری با اشاره به تقویت تجارت الکترونیک در رشت بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تجارت الکترونیکی در روستاها را به همراه دارد.

کد خبر 6091035

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند