Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@16:32:38 GMT

چرا نیکی هیلی استعفا کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۶۱۶۸

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ تایمز آو اسرائیل نوشت: گفته می شود نیکی هیلی ممکن است به علت آن که نفوذ خود را در کاخ سفید از دست داده است یا قصد دارد در آینده نامزد ریاست جمهوری شود, از سمت خود کناره گیری کرده است.
­این روزنامه اسرائیلی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم اریک کورتلیسا درباره علل استعفای نیکی هیلی نوشت: نیکی هیلی روز سه شنبه با استعفا از سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، جهان را حیرت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسید هیلی، که یکی از معدود مقامات محبوب در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و یکی از حامیان سرسخت اسرائیل است، در سمت دیپلماتیک خود جایگاه محکمی داشته باشد.
پس از خبر استعفای هیلی، این سوال بزرگ مطرح شد که علت کناره گیری وی چه بود؟
فعلا مشخص نیست که چه کسی جایگزین هیلی خواهد شد. ایوانکا ترامپ در توئیتر این موضوع را که جانشین هیلی می شود، رد کرد.
چهار فرضیه برای علت استعفای هیلی وجود دارد.
خانم رئیس جمهور
با وجود آن که هیلی تلاش می کند این موضوع را در نطفه خفه کند، اما حدس و گمان های زیادی در واشنگتن وجود دارد مبنی بر این که وی اکنون از این سمت کناره گیری می کند تا چند سال بعد با نقش مهم تری به صحنه بازگردد. واشنگتن پست در مقاله ای وی را ستاره ای خواند که درخشش آن رو به افزایش است و می تواند چالش بزرگی برای ترامپ در سال 2020 باشد.
حتی اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد، درها به روی هیلی به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 باز خواهد بود.
ترک کردن یک کشتی در حال غرق شدن
ریاست جمهوری ترامپ از همان ابتدا مشکلات حقوقی داشت. مهمتر از همه، تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه درباره تبانی احتمالی میان روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ است و این که آیا وی مانع اجرای عدالت شده است یا خیر.
احتمالا تحقیقات مولر پس از انتخابات میان دوره ای افزایش خواهد یافت و اگر دموکرات ها بار دیگر در مجلس نمایندگان و حتی در مجلس سنا قدرت بگیرند، تحقیقات کنگره نیز تشدید خواهد شد. هیلی احتمالا خواسته است پیش از آن که با تحقیقات بیشتری مواجه شود، دولت ترامپ را ترک کند.
قصد دارد پول دربیاورد
یک فرضیه که به سرعت هم فراگیر شد این بود که هیلی به پول نیاز دارد. بسیاری از افراد مورد انتخاب ترامپ از بخش خصوصی و ثروتمند بودند. هیلی سال های زیادی از زندگی خود را در سمت های بالای سیاسی گذرانده است. به گزارش سی ان ان، وی به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی و همسرش در سال 2015، درآمد خود را 170 هزار دلار اعلام کردند.
اما هیلی در گزارش مالی خود در سال 2018، به بدهی های خود از جمله بین 25 تا 65 هزار دلار بدهی کارت اعتباری، وام مسکن بیش از یک میلیون دلاری اشاره کرد. نشریه مانی تخمین زد بدهی هیلی می تواند بین 525 هزار تا 1/1 میلیون دلار باشد. هیلی همچنین دو فرزند دارد که یکی از آنها دانشجو است و دیگری نیز به زودی به دانشگاه خواهد رفت.
برخی گفته اند هیلی احتمالا مایل است از سمت خود به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل دست بکشد تا به حقوقی هفت رقمی و فرصت های دیگری در بخش خصوصی دست یابد که بتواند بدهی های خود را در مدت کوتاهی بپردازد.
وی در داخل کاخ سفید نفوذ خود را از دست داده است
از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، هیلی در دولت وی بوده است. وی در عین حال که در سازمان ملل فرد متنفذی است، با ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، دختر و داماد ترامپ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در شماری از موضوعات سیاست خارجه متحد بود.
بزرگترین اتفاق بهار گذشته روی داد که هیلی تحریم های آمریکا علیه روسیه را اعلام کرد. در آن زمان لری کادلو مشاور اقتصادی ترامپ این اظهارات را رد کرد و گفت هیلی دچار "سردرگمی لحظه ای" شده است. اما هیلی این موضوع را رد کرد.
سپس ترامپ با انتخاب دو جنگ طلب در سمت های کلیدی مانند مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه و جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، تغییر قابل توجهی در سیاست خارجی خود ایجاد کرد.
هیلی تحت شرایطی پذیرفته بود که نماینده آمریکا در سازمان ملل شود. وی از ترامپ خواسته بود تا بتواند نظرات خود را بیان کند و نقش نمایشی نداشته باشد. اکنون بسیاری معتقدند که پمپئو و بولتون توانستند در این زمینه پیروز شوند و هیلی دیگر قدرت واقعی ندارد.
وی احتمالا تصمیم گرفته است خودش از این سمت کناره گیری کند قبل از آن که مانند بسیاری از مقامات دولت ترامپ مانند راینس پریبس، شان اسپایسر، تیلرسون، مک مستر و غیره، به صورت تحقیر آمیزی از سمت خود برکنار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نيکي هيلي سفير امريکا سازمان ملل استعفا ترامپ کناره گيري اسرائيل بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال «نون خ» در یک گفتگوی تصویری درباره یکی از سکانس‌های وایرال‌شده این سریال توضیح داد. این بازیگر ۴۷ ساله اهل کردستان و شهر بیجار و همشهری سعید آقاخانی است که با حضور در سریال نون خ و نقش سلمان به شهرت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # نون خ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!