Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگران بدون مرز اعلام کرد: عربستان از سپتامبر ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس عربستانی را در شرایط بسیار مبهمی بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، سازمان گزارشگران بدون مرز با اشاره به اینکه عربستان از سپتامبر ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس عربستانی را در شرایط بسیار مبهمی بازداشت کرده است، آغاز تحقیقات بین‌المللی و مستقل درباره سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان غیردولتی که دفتر آن در پاریس قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناپدید شدن خاشقجی در چارچوب موج سرکوب وحشیانه و مبهمی انجام شد که علیه روزنامه‌نگاران عربستانی به راه افتاده است و سازمان گزارشگران بدون مرز می‌خواهد تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل در این زمینه آغاز شود تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است.

این سازمان که مدافع آزادی مطبوعات است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، از سپتامبر ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ روزنامه‌نگار و وبلاگ نویس در عربستان در شرایط بسیار مبهمی بازداشت شده‌اند و در بیشتر موارد بازداشت آن‌ها به صورت رسمی تایید نشده و محل بازداشت و یا اتهامات آنها اعلام نشده‌اند.

این سازمان به برخی از این موارد اشاره کرد، از جمله صالح الشیحی، روزنامه‌نگار عربستانی که در دسامبر ناپدید شد و تنها در فوریه ۲۰۱۸ بازداشت او تایید شده و مسؤولان عربستانی به خانواده او اعلام کردند که الشیحی به پنج سال حبس محکوم شده است.

همچنین از فایز بن دمخ، روزنامه‌نگار مشهور و شاعر عربستانی از سپتامبر ۲۰۱۷ اطلاعی در دست نیست، او قرار بود در سپتامبر ۲۰۱۷ یک شبکه رسانه‌ای در کویت راه‌اندازی کند اما به راحتی ربوده شده و به عربستان تحویل داده شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز جمعه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا مدعی شد، خاشقجی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده اما پس از مدت کوتاهی این ساختمان را ترک کرده است. او گفت که شخصا از مسؤولان ترکیه خواسته است ساختمان کنسولگری را بازرسی کنند.

مسؤولان ترکیه نیز تاکید کردند: نتایج اولیه تحقیقات حاکی از آن است که خاشقجی ۵۹ ساله در کنسولگری به قتل رسیده است اما ریاض این اطلاعات را بی‌اساس می‌داند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA