Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:11:17 GMT

2 هکتار از اراضی قمیشلو رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۷۴۶۷

2 هکتار از اراضی قمیشلو رفع تصرف شد

اصفهان - ایرنا - رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 هکتار از اراضی تصرف شده این منطقه با حکم مراجع قضایی آزاد شد.

مرتضی جوهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار زمین با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو و با حکم مراجع قضایی آزاد و متخلفان نیز جریمه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوهری با بیان اینکه پارک ملی قمیشلو قدیمی ترین منطقه حفاظت شده جهان است ، گفت: در سال های اخیر مشکل کمبود آب در این پارک نیز برای حیوانات مشکل ساز شده است.
وی گفت: در سه ماه گذشته حدود 120 هزار لیتر آب بوسیله یک دستگاه تانکر برای آبگیری آبشخورهای وحوش به منطقه قمیشلو ارسال شده است.
جوهری اظهار داشت: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری به دلیل قلعه تاریخی قمیشلو که در دوران قاجاریان و زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد دارد و در این زمینه اقدام هایی در حال انجام است.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتاردر 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است.
این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از 371 گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن ، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهو، کفتار است.
8114/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست اصفهان قميشلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت