Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:34:57 GMT

حضور سفیر انگلیس به یزد با دلایل نامعلوم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۸۰۱۴

حضور سفیر انگلیس به یزد با دلایل نامعلوم

سفیر انگلیس در حالی به یزد سفر کرده و از مراکز علمی بازدید می کند که هنوز دلایل این سفر از سوی مسئولین اعلام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدرسا، ظریفی می گفت: "مسئولان فکر می کنند مردم حافظه ضعیفی دارند و متاسفانه درست فکر می کنند!"

برخی انگار با تکیه بر همین گزاره سعی در تطهیر چهره استعمارگر پیر در ایران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عده احتمالاً کودتای سوم اسفند 1299(که منجر به بر سر کار آمدن رضاخان شد)، کودتای 28 مرداد(که منجر به سرنگونی دولت مصدق و زندانی شدن وی و همچنین انزوای آیت الله کاشانی شد) و مقابله با نهضت  میرزا کوچک خان جنگلی، مقابله با قیام دلیران تنگستان و انحراف در مسیر جریان مشروطیت را فراموش کرده اند.

البته خیانت ها و جنایت های انگلیس به همین موارد محدود نمی شود. بروز قحطی و شیوع بیماری‌های واگیر در سال 1919 توسط انگلیس و کشتار تعمدی 9  میلیون نفری (یعنی مرگ تقریبا یک سوم جمعیت آن روز کشور)، نقش انگلیس در جدایی بحرین و افغانستان از ایران را نیز باید بدان اضافه کرد. مجموع این خیانت ها موجب شده که رهبر معظم انقلاب مدام از دولت انگلیس با واژه "انگلیس خبیث" یاد می کنند و نسبت به "خباثت دویست ساله" این روباه پیر در کشور هشدار می دهند.

علی رغم این همه حساسیت متاسفانه گویا برخی در شهر یزد خود را از این هشدارها مبرا می دانند. این عده بدون توجه به سابقه جنایت ها و خیانت های انگلیس و همینطور دهن کجی به هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب سفیر انگلیس در ایران را به یزد آورده و برای او تور یزدگردی تدارک دیده اند.

شوربختانه همین عده با تکیه بر رسانه هایشان نه تنها این اقدام را بزک کردند بلکه حتی به جوانان دانشجوی یزدی که از سر غیرت دینی و حافظه تاریخی به سفر نماینده این حکومت جنایتکار اعتراض کردند، توهین کرده و آنها را متهم به تلاش برای دیده شدن کردند! در پاسخ به این روایت ناروا باید گفت اولاً ابراز عقیده بدون ایجاد تشنج امر مذمومی نیست که آقایان اینگونه برآشفتند.

ثانیاً گیرم سعی می کنید این جوانان غیور و مظلوم را با توهین از معرکه به در کنید، پاسخی برای اعتراض مقام معظم رهبری هم دارید؟ جواب خون های به ناحق ریخته شده را شما می دهید؟ آن ها هم دنبال دیده شدن بودند؟

ثالثاً اگر اندکی انصاف داشته باشید خودتان می دانید کسانی به دنبال دیده شدن هستند که لحظه به لحظه تصاویر دیدارشان با سفیر انگلیس را منتشر می کنند و جوانان معترض اگر به دنبال دیده شدن بودند لا اقل مثل بعضی آقایان از دوربین و عکاس حرفه ای استفاده می کردند!

عده ای هم در این میان سعی دارند بگویند سفر سفیر انگلیس با اهداف اقتصادی بوده تا در این وانفسای اقتصادی (که از قضا حاصل اعتماد به همین انگلیس خبیث و دار و دسته اروپایی آن ها است) بتوانند اندکی از انتقادات مردمی را کم کنند. در پاسخ به این عده نیز باید گفت سفیر اگر به دنبال رابطه اقتصادی (و نه چپاول) بود با تیم اقتصادی و حداقل تجار و نمایندگان بخش خصوصی به یزد می آمد نه اینکه به همراه عضو شورای شهر یزد از دانشکده معماری دیدن کند! همین مطلب نیز باعث شده که دانشجویان زودتر از بقیه اقشار جامعه در یزد پای کار اعتراض به این سفر بودارِ بیایند.  

 

 

متاسفانه شایسته بود عباسی هرفته عضو شورای شهر یزد به جای همراهی با سفیر انگلیس در پاسخ به با اخراج گروهی از دانشجویان ایرانی از لندن و زندانی‎شدن شمار دیگری از آنها بعد از انقلاب لااقل از ورود او به دانشکده معماری ممانعت می کرد. اما این مهم نیز اتفاق نیفتاد.

حساسیت موضوع زمانی مشخص می شود که بدانیم همزمان با همین سفر نمایندگان دیگری نیز از انگلیس مامور به حضور در قم و دیدار با برخی افراد شده اند. لذا شایسته است مسئولین و نهادهای ناظر و دست اندرکار به افکار عمومی در مورد علت حضور سفیر انگلیس در یزد، مکان ها و افرادی که وی با آن ها دیدار داشته و همچنین نتایج احتمالی این سفر شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی جان باختن یک شهروند بلژیک به همراه فرزند ۷ ساله‌اش در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» در جنوب غزه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش الجزیره، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بمباران مناطق و جمعیت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. من سفیر اسرائیل را احضار می‌کنم تا این اقدام غیرقابل قبول را محکوم کرده و توضیح بخواهم».

ساعاتی پیش، «کارولین گنز» وزیر توسعه بلژیک اعلام کرد یک امدادگر بلژیکی که برای پروژه کمک به غزه فعالیت می‌کرد و «عبدالله نبهان» نام داشت، به همراه «جمال» پسر ۷ ساله‌اش شب گذشته در پی بمباران ارتش اشغالگر در شرق رفح جان خود را از دست دادند. نبهان که ملیت اصلی‌اش هنوز مشخص نیست، برای آژانسی کار می‌کرد که به کسب و کار‌های کوچک کمک می‌کنند.

گفته می‌شود این حمله به ساختمانی صورت گرفته که ۲۵ نفر در آن سکونت داشتند و تا کنون دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد