Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:24:38 GMT

واحدهای عرضه‌کننده قلیان در دامغان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۱۹۷۳۸

واحدهای عرضه‌کننده قلیان در دامغان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی ظهر پنج‌شنبه طی جلسه‌ای با حضور کارشناسان ضمن بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در راستای مأموریت خود پیرامون حوزه بهداشت و سلامت بر مراکز عرضه‌کننده قلیان و دخانیات نظارت دقیق دارد، ابراز داشت: طی گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها ازلحاظ رعایت مسائل بهداشتی به‌صورت دائم پایش و بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مشخص شد که برخی از آن‌ها ساعات پایانی شب به‌صورت غیرمجاز اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، افزود: با حضور نیروهای انتظامی، مسئول شبکه بهداشت و درمان دامغان و اداره صنعت و معدن و تجارت این. احدها شناسایی و پلمپ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه از این واحدها ۴۰ قلیان و پنج کیلوگرم تنباکو کشف و معدوم شد، ابراز داشت: پرونده این واحدهای صنفی متخلف برای بررسی‌های بیشتر به مراجع قانونی ارسال‌شده است.

دانایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ابلاغ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی، واحدهای صنفی دامغان از قلیان پاک‌سازی شد.

وی افزود: قطعاً داشتن جامعه سالم و عاری از هرگونه قاچاق دخانیات تنها با مشارکت خود مردم نهادینه خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود مردم در هرکجای استان که هستند موارد تخلف مرتبط با سلامت و بهداشت را بلافاصله با نیروی انتظامی یا ادارات تابعه نظیر تعزیرات مطرح کنند تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به آن‌ها رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر از ابتدای سال تاکنون ۵۵ واحد صنفی به دلیل نداشتن جواز کسب و تخلفات قانونی در شهرستان دامغان پلمپ شده است.

کد خبر 4427470

منبع: مهر

کلیدواژه: پلمب واحد صنفی دامغان دانشگاه علوم پزشكی سمنان اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز اربعین 97 خرم آباد یاسوج سنندج مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: واحدهای صنفی جهت جلوگیری از بروز مشکل در دریافت خدمات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد الهی امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال‌جاری از سوی هیئت مقررات‌زدایی تمدید شده‌است.

وی افزود: در صورتی‌که صنوف نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکنند مجوز قدیمی آنها، اعتبار قانونی برای فعالیت کسب و کار را ندارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اطلاع‌رسانی لازم به همه صنوف، گفت: صنوف برای جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و دیگر خدمات نسبت به الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان کسب و کار می‌توانند با گوشی همراه با ثبت اطلاعات کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir شناسه یکتا را دریافت کنند.

الهی خاطرنشان کرد: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از چهار هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده‌اند.

وی فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی «mojavez.ir» صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

کد خبر 750123

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟